Telecom News - החשיפה (כביכול) על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה חדשה ואינה יחידה

החשיפה (כביכול) על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה חדשה ואינה יחידה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> החשיפה (כביכול) על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה חדשה ואינה יחידה
פרסום דה-מרקר מהבוקר על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה ידיעה חדשה בכלל. מדובר בפרשיה מ-2015 ש"טואטאה מתחת לשטיח" ע"י "קליקת הפרקליטים". מאז, התרחשו בתחום זה עוד כמה פרשיות חמורות, כולן "טואטאו ונגרסו". משרד התקשורת גם "לא דייק" בתגובתו לדה-מרקר. 
מאת: אבי וייס, 9.7.17, 10:10שלמה פילבר

הבוקר פורסמה בדה-מרקר ידיעה כביכול חדשה, על חשד לשוחד במשרד התקשורת בתחום אישורי הייבוא של ציוד אלחוט.

מדובר בסיפור מאוד ישן, כי הסיפור החדש, שכבר חשפנו (כאן) אך לפני כחודש, על חשד לשוחד באותה יחידה בדיוק, אבל עם מעורבים אחרים, הסיפור הזה כבר "נגרס". זאת, בדיוק כמו הפרשיות הקודמות באותה יחידה. "קליקת הפרקליטים" עובדת ביעילות. 

הפרשה הקודמת (למעשה 2 פרשיות עם אותם מעורבים) התרחשה ב-2016 ובכלל אינה קשורה לשוחד, אלא למעשים פסולים אחרים, עם אותם מעורבים בדיוק, באגף הספקטרום של משרד התקשורת והיא פורטה בכמה מאמרים (למשל: כאן, כאן וכאן). שמשרד התקשורת בראשות המנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), שיקר במצח נחושה לכל אורך הדרך בפרשייה זו (שכיניתי אותה בשם: "האקסלרטור באגף הספקטרום"). 

הפרשה החדשה, שנחשפה כביכול בדה-מרקר הבוקר, החלה ב-2015, והיא כללה מספר רב של שלבים. בשלב הראשון משרד התקשורת השיב בתקיפות בהכחשה מוחלטת את המידע ששלחתי למשרד, הנה תצלום מייל התשובה שקיבלתי ממשרד התקשורת ביום 9.6.15:
צילום מייל

בגלל סירוב משרד התקשורת להשיב לעניין לפניותיי ומריחת הנושא (בלשון המעטה), תוך גיבוי וחיפוי למעשים החמורים שהתרחשו במשרד התקשורת, אספתי במשך כמה חודשים את כל המסמכים והראיות לפרשה (שכללה חשד ברור לביצוע המון עבירות, לא רק חשד לשוחד) והעברתי אותם בתחילת דצמבר 2015, בתחילה למשרד התקשורת, לנציבות שירות המדינה ואחר כך ליועץ המשפטי לממשלה ובסוף למשטרת ישראל. בכל המסלול הזה, "קליקת הפרקליטים" דאגה, שהנושא "יימרח": לא ייחקר ולא ולא יטופל. 

בניגוד לטענת משרד התקשורת, שהם העבירו תלונה למשטרה בנושא, כשעלה בפניהם החשד לשוחד באגף הספקטרום, מצ"ב התשובה היחידה, שקיבלתי בנושא זה בכל מהלך 2015 ו-2016, תגובה מנציבות שירות המדינה מסוף 2015, תשובה לחומר, שהעברתי אליהם (לאחר שהחומר הועבר קודם למשרד התקשורת), זו תשובה המדברת בעד עצמה:
נציבות

תשומת לב מי חתום על המסמך ומי אישר אותו (מכותב לידיעה במייל). לאחר התגובה הזו, החומר הועבר (כפי שציינתי לעיל) ליועץ המשפטי לממשלה ואחר כך למשטרה, אבל "קליקת הפרקליטים" דאגה לכל אורך הדרך, שהנושא הזה לא יטופל ולא ייחקר. לא היה בזה כל חדש עבורי, כי כך קרה בפרשיות הרבה יותר חמורות במשרד התקשורת (בעיקר סביב מה שכיניתי בזמנו "הפרשייה הסודית", פרשה שנעשו סביבה עשרות רבות של עבירות פליליות, מכל הסוגים). 

את הנעשה באגף הספקטרום והכאוס של התנהלותו (עד יום פירוק האגף הזה בתחילת 2017) - תיארתי באותה תקופה בעשרות רבות של כתבות. כך, שאין כאן (בחשיפת דה-מרקר) כל חדש. זו היסטוריה, כשבהווה, היחידה הזו (שעוסקת במתן אישורי ייבוא ציוד אלחוטי) כלל אינה חלק מאגף הספקטרום שלא קיים, היא הפכה להיות חלק מאגף הרישוי החדש (במסגרת מה שמכונה "שינוי ארגוני"), יחידה, שכבר התמוטטה. זה נושא, שנחשף על ידי בסדרת כתבות טריות, שהאחרונה שבהן פורסמה לפני 3 שבועות - כאן.

עדיין כמעט כל יום אני ממשיך לקבל תלונות מיבואנים שלא יודעים מה לעשות עם הציוד שנתקע להם בנמלים והם אינם מקבלים אישורים לייבוא או שהם נדרשים לענות על דרישות חדשות שנראות על פניהן לא הגיוניות ולא חוקיות.  

אגב, בניגוד לנטען בתגובות בכתבה של דה-מרקר, לא היה כאן (בפרשה המפורטת בדה-מרקר) הרבה צורך לחקור, כי הראיה המרכזית הייתה גלויה באותה עת (ב-2015) באינטרנט והיא מדברת בעד עצמה: איך אפשר לקבל אישורי תקשורת לייבוא ציוד ממשרד התקשורת - תוך 24 שעות (מחברה פרטית המופעלת ישירות מתוך משרד התקשורת עצמו). הנה התצלום של הראיה הזו (החלק העיקרי מוקף בריבוע אדום). התצלום הזה היה חלק מעשרות רבות של מסמכים, שהועברו לכל הגורמים, שהזכרתי לעיל במהלך 2015 (משרד התקשורת, נציבות שירות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה, שמרחו את הטיפול וגנזו את הסיפור הזה כמה פעמים, הפעם האחרונה הייתה בתחילת 2016):
תצלום 1



 
 
Bookmark and Share