Telecom News - שר התקשורת ממשיך לטייח: לא פיטר את פילבר ומינה את שמילה מימון למ"מ

שר התקשורת ממשיך לטייח: לא פיטר את פילבר ומינה את שמילה מימון למ"מ

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת ממשיך לטייח: לא פיטר את פילבר ומינה את שמילה מימון למ"מ
העובדה, ששר התקשורת (איוב קרא) לא נקט שום צעד משמעתי (חופשה כפויה, השעיה או פיטורים) כנגד שלמה פילבר ומינה את המשנה למנכ"ל שמילה מימון, שאולי בעצמו ייחקר בפרשה זו, שטרם הסתיימה, למ"מ מנכ"ל, מצביעה על המשך הטיוח ואבדן הדרך במשרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 17.7.17, 19:09איוב קרא

ניתוח: שר התקשורת (איוב קרא בתמונה משמאל) ניסה להחמק מהדיון בוועדת ביקורת המדינה בכנסת, בטענה, שדו"ח מבקר המדינה לא מתייחס אליו. ובכן, זה לא נכון. הוא עצמו חתם על מסמכים, שקשורים ישירות למה שמבקר המדינה בדק (כמפורט כאן), מסמכים, שנועדו לעזור לבעלים של בזק (שאול אלוביץ')

לכן, השר איוב קרא לא יוכל לחמוק מהשאלה: למה הוא חתם על המסמכים הללו? 

היום, שר התקשורת, במקום לנקוט צעדים משמעתיים (כמו שהיה נעשה בעניינו של כל עובד מדינה זוטר) כנגד שלמה פילבר, הכריז, שהוא לא ייעשה מאומה בעניינו. כלומר: הוא שותף לחיפוי ולטיוח.

אם לא די בכך, השר מינה היום של המשנה למנכ"ל, שמילה מימון (בתמונשמילה מימוןה משמאל), למ"מ מנכ"ל, כאשר שמילה מימון היה שותף מלא וצמוד לשלמה פילבר בשנתיים האחרונות בכל הטריקים, השטיקים והספינים שלו בענייני בזק. זו הסיבה העיקרית בגללה הוא קיבל קידום להיות משנה למנכ"ל.

ככה כל הקריירה שלו במשרד התקשורת התנהלה, החל מהיום שמנכ"ל המשרד לשעבר (עדן בר-טל) לקח קצין  אנונימי מצה"ל (שבמקרה היה חבר שלו), והפך אותו לסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, ללא כל רקע, הכשרה, ניסיון או השכלה מתאימה לתחום זה.

זו פעם רביעית, ששמילה מימון מקבל תפקיד של מ"מ (פעמיים היה מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת ופעם אחת מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין). כבר מהפעם הראשונה, שמילא תפקיד מ"מ, חשפנו כאן את המאפיינים המנהיגותיים שלו: "נעיצת סכין בגב" של כל מי שהוא לא סובל, צפצוף על כל חוק ונורמה, התעלמות מוחלטת מצרכי הציבור ומתלונות אזרחים (לא היסס לגרוס אלפי תלונות אזרחים ללא כל טיפול), ומינוי מקורבים (ובמיוחד חברים ממקום מגוריו במודיעיןׂ) ללא כל הליך תקין (או בכלל איזה מהלך מינימלי המתיישב עם החוק), לבעלי תפקידים במשרד ו\או קבלנים של משרד התקשורת. החשיפה המלאה של הפרשיות הללו מצויה כאן וכאן.

באתר Telecom News יש לא פחות מ-206 מאמרים vחושפים פעם אחרי פעם את כל הטריקים, השטיקים, הספינים, ההמצאות והטיוחים vקשורים בשמילה מימון. הוא האדם האחרון במשרד התקשורת' שראוי לקבל את התפקיד של מ"מ מנכ"ל.  יש לו גם כמה בעיות (כולל ניגודי ענייניםשטרם נפתרו.

לשר היו כמה חלופות הרבה יותר טובות ממנו ובכלל זה:
  • למנות למ"מ אחד המנכ"לים לשעבר במשרד התקשורת, למשל את דני רוזן.
  • למנות למ"מ אחד מהבכירים האמינים הנמצאים במשרד התקשורת. ציינתי במפורש שם אחד: חיים גרון. סמנכ"ל בכיר חיים גרון היה "עצם בגרון" של שלמה פילבר, משום שהוא איש מקצוע מנוסה וותיק ביותר בעולם התקשורת ורגולציית התקשורת ושלמה פילבר ניסה כמה פעמים לסלק אותו מהמשרד ובסוף סילק אותו מהתפקיד החשוב של סמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי ו"דחק אותו לפינה", לתפקיד חסר כל תוכן של סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות חדשות. 
העובדה, שהשר איוב קרא בחר דווקא בשמילה מימון מצביעה בברור על כך, שאיוב קרא רוצה לטאטא את כל פרשת "בזק-yes-פילבר" מתחת לשטיח ולגרוס אותה כמה שיותר מהר "במגרסה של שמילה".

פשוט מביש למשרד התקשורת הישראלי, שזה מה שהוא (שר התקשורת) מקדם וחושב, שככה תיפתרנה הבעיות. ברור לחלוטין, ש"ככה לא בונים חומה". 

עדכון 18.7.17, 00:30שמואל הולנדר, נציב שירות המדינה לשעבר, תקף את מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בשיחה עם רינו צרור (גלי צה"ל): "החוק אומר חד משמעית - אם התחילה חקירה פלילית נגד עובד בעבירה לכאורה שיש עימה קלון, הנציב אמור להשעות אותו לאחר התייעצות. השעייה איננה עונש, היא הליך נדרש כדי לשמור את אמון הציבור. לא יעלה על הדעת שאדם שמתנהלת נגדו חקירה פלילית בעבירה שיש עימה קלון ימשיך לכהן בתפקידו".

עדכון 21.7.17: שאול אלוביץ', הבעלים של קבוצת יורוקום (ובשרשור - של קבוצת בזק), יורחק מהחברה, כך עולה מהדיון היום (שישי) בשחרורו בתנאים מגבילים ממעצר בית. בעניינו של אלוביץ' הגישה רשות ניירות ערך דו"ח סודי לבית המשפט. בדיון מסר נציג הרשות, עו"ד ערן שחם שביט, כי הוא מבקש להרחיקו מהחברה ל-90 יום נוספים, במקביל להפסקת מעצר הבית. באשר למנכ"לית חברת בזק, סטלה הנדלר, הגיעו הצדדים לסיכום בין הרשות לניירות ערך לפרקליטה של הנדלר, עו"ד נתי שמחוני, בנוגע לתנאים מגבילים. הנדלר תשוחרר ממאסר בית וב-60 הימים הקרובים יוטלו עליה מגבלות חדשות שייתכן ויוארכו בהמשך. סטלה הנדלר צפויה לשוב לעבודתה ביום ראשון הקרוב, אך נאסר עליה לעסוק בנושאי הרגולציה של בזק ואף לא להיות בקשר עם נושאי משרה מסוימים בחברה והרגולטורים במשרד התקשורת. על סטלה הנדלר גם להימנע מעיסוק בעסקאות של בעל השליטה בחברה. בעניין אור אלוביץ' - בנו של בעל השליטה ונושא משרה בחברות הקבוצה, הוחלט כי יורחק לחודש ממשרדי yes, ועד ליום 4.8 - גם ממשרדי חלל. נאסר עליו ליצור קשר עם עובדי בזק ו-yes למשך 60 יום. עמיקם שורר, מנהל הפיתוח עסקי בחברת בזק, שוחרר ממעצר הבית אך הורחק ממשרדי yes וחלל למשך 60 יום, ונאסר עליו ליצור קשר עם משרד התקשורת. השופטת אישרה לו לחזור לעבודתו בבזק בלבד. עוד הוחלט כי לינור יוכלמן, מזכירת חברת בזק תשוחרר אף היא ממעצר הבית, אך תורחק ממשרדי בזק למשך חודש.
 
בושה!!



 
 
Bookmark and Share