Telecom News - Merck מקימה בארץ את חממת PMatX לסטארטאפים בתחום האלקטרוניקה

Merck מקימה בארץ את חממת PMatX לסטארטאפים בתחום האלקטרוניקה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> Merck מקימה בארץ את חממת PMatX לסטארטאפים בתחום האלקטרוניקה
Merck הגרמנית מקימה בארץ את חממת PMatX לסטארטאפים בתחום האלקטרוניקה 
מאת: מערכת Telecom News, 23.8.17, 11:59MERCK
 
החממה תתמקד בסטארטאפים העוסקים בפיתוח מוצרי הדור הבא בתחום האלקטרוניקה ומשלבים חומרים מתקדמים ושיטות ייצור חדשניות. בין השותפים נכללת HP והיא נתמכת ע"י הרשות לחדשנות. יזמים ומפתחים מוזמנים לשלוח את הצעת ההשקעה שלהם.
 
Merck, חברה למדע וטכנולוגיה בתחומי הבריאות, מדעי החיים וחומרים מתקדמים עם 50,000 עובדים בעולם, הודיעה היום על הקמת מעבדה לחדשנות טכנולוגית, שתשמש כחממה לסטארטאפים בישראל.
 
ל-Merck יש 300 עובדים בישראל, רובם מדענים, ויש לה מתקנים ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים. בכל 3 תחומי העיסוק שלה, בריאות, מדעי החיים וחומרים מתקדמים, יש לחברה מרכזי מחקר ופיתוח בישראל.
 
החממה, בשם PMatX, תתמקד בנושא האלקטרוניקה של הדור הבא. התכנית תזכה לתמיכה של שותפים נוספים, כולל HP מפאלו אלטו, קליפורניה, ארה"ב ו- Battery Ventures חברת השקעות עולמית, שבסיסה בארה"ב. הקמת PMatX נתמכת ע"י הרשות לחדשנות בישראל (IIA) במסגרת תכנית מעבדת החדשנות הטכנולוגית של הרשות. Merck מובילה את התכנית, שתנוהל ע"י Merck Ventures - קרן הון הסיכון של Merck. נפח ההשקעה הכולל יהיה כ-20 מיליון אירו וההתחייבות הראשונית היא לשלוש שנים.
 
PMatX, שתתמקד במיזמים בתחומי העניין של סקטור החומרים המתקדמים של Merck, מתכננת לקלוט סוטארטאפים לתכניתה זו כבר ברבעון הרביעי של 2017.
 
סטארטאפים קיימים או מי שמתכננים להקים סטארטאפ בתחום הדור הבא בתעשיית האלקטרוניקה (לרבות בתחומים של חומרים חדשניים, טכנולוגיות ייצור חדשניות, כגון הדפסה בתלת מימד, ומוצרים חדשניים על בסיס טכנולוגיות כדוגמת אלו), ושעשויות ליהנות ממה ש-PMatX מציעה, מוזמנים לשלוח את הצעת ההשקעה שלהם לכאן.
 
PMatX תשכון במעבדות חדשות המצוידות בטכנולוגיות חדשניות המתאימות לפיתוחים בתחום אלקטרוניקת הדור הבא. החממה החדשה תמוקם ביבנה, באתר המחקר והפיתוח של Merck בישראל, שהוא גם ביתה של חממת הביו-פארמה ומדעי החיים של Merck בישראל – הביו-אינקובטור. חממה זו הוקמה ב-2011 והתחייבה להשקיע עד 10 מיליון אירו עד 2018 בסטארטאפים ישראלים בתחום הביו-רפואי. מאז הקמתה נוסדו במסגרתה 4 סטארטאפים: ChanBio, Neviah Genomics, ARTSaVit, ו-Metabomed. הן הביו-אינקובטור והן חממת ה-PMatX נתמכות ע"י צוות Merck בישראל.
 
רואל בולטויס (Roel Bulthuis), ראש Merck Ventures, זרוע הון הסיכון האסטרטגית של Merck: "כיון שאנו רואים צמיחה במספר הסטארטאפים הישראלים בתחום החומרים, אנו מאמינים, שחממה, שתתמקד בחומרים ובטכנולוגיות ייצור בישראל היא ללא כל ספק בחירה נכונה. אנו משקיעים בסטארטאפים וחממת ה-PMatX החדשה תציע תשתית וכן סמיכות גיאוגרפית לסטארטאפים, שכבר פועלים כיום במסגרת חממת הביו-פארמה ומדעי החיים של Merck, ותיתן הזדמנות לסטארטאפים חדשים ללמוד מחברות מנוסות יותר".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share