Telecom News - לראשונה פיתוח של סטארטאפ ישראלי-נורווגי: ייצור בירה בסיוע IoT וסמארטפון

לראשונה פיתוח של סטארטאפ ישראלי-נורווגי: ייצור בירה בסיוע IoT וסמארטפון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> לראשונה פיתוח של סטארטאפ ישראלי-נורווגי: ייצור בירה בסיוע IoT וסמארטפון
לראשונה בעולם פיתוח של סטארטאפ ישראלי-נורווגי: ייצור בירה בעזרת IoT וסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 7.9.17, 15:17מיכאל  ופול

ההתעניינות בסטארטאפ PLAATO, שמחבר את ייצור הבירה לאינטרנט, נובעת מהעובדה, ששוק הבירה מגלגל כיום כ-60 מיליארד יורו בשנה באירופה וגם בישראל הוא נמצא בגידול מתמיד.

רגע לאחר שסיים את לימודי העיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, הקים מיכאל קונונסקי בנורבגיה את הסטארטאפPLAATO , שמחבר את ייצור הבירה לאינטרנט. זה מוצר ייעודי לייצור בירה ומעקב אחר תהליך ההבשלה. קונונסקי נמצא בימים אלה בסין לקראת ייצור מכשיר מיוחד המאפשר בפועל את חיבור תהליך תסיסת הבירה לאינטרנט. את המיזם פיתח קונונסקי עם שותפו הנורווגי פול אינגבריטסן.

יחד עם 7 סטארטאפים נוספים, הסטארטאפ PLAATO  הגיע לגמר הסטארטאפים הגדול של סקנדינביה (STARTUPLAB). הסטארטאפ קיבל אז הערכת שווי של 10 מיליון ₪. התוכנית אפשרה לו לקבל מימון התחלתי ע"י קרן השקעות של חממת סטארטאפים בסקנדינביה. זמן קצר לאחר מכן נכנס הסטארטאפ לחממה, וקונוסקי הפך לישראלי הראשון בה. שווי הסטארטאפ כיום כ-15 מיליון ש"ח.

קונונסקי: "פיתחנו שיטה פשוטה לתרגום הפעילות הביולוגית של תסיסת הבירה למידע דיגיטלי נגיש, בדומה למעקב אחר חולה המחובר למכשירים בבית החולים. המידע המתקבל מאפשר לראשונה לדעת מה קורה בתהליך התסיסה, ולקבל מידע, שעד כה לא היה זמין למבשלי הבירה.

אם בעבר היו סוגרים מיכל תסיסה ומחכים מספר שבועות מבלי לדעת בוודאות מה יהיה טעם הבירה או איכותה, הרי שבעזרת PLAATO יש למשתמש דרך לנטר את התהליך בזמן אמת מכל מקום בעולם. הממשק החדש נותן לנו ידע ייחודי, שמאפשר לנו לשנות, לייעל, להשוות תהליכים בין מתכונים שונים של בירה ובין ייצור הנעשה ע"י אנשים שונים".

כך לדוגמה, המוצר אותו הם פיתחו, מאפשר למשתמשים בו לדעת במדויק ובזמן אמת עד כמה מתקדמת תסיסת השמרים, לעקוב אחר הטמפרטורה, ולזהות השפעות של סוגי חומרי גלם שונים על תהליך התסיסה. 

קונונסקי: "מדידת תהליכי התסיסה ייחודית, כיוון שהיא נעשית ללא מגע פיזי עם הבירה. סטריליות וניקיון הם תנאי הכרחי לבישול מוצלח של בירה, וכל מבשל מתחיל יודע, שכדי למנוע זיהומים יש להקפיד על חיטוי מושלם של כל אובייקט בסביבת הבישול. PLAATO שונה מהמתחרים, שדרך התפעול שלהם מצריכה שימוש במכשור מסורבל המחייב את המשתמש להחדיר חיישנים לתוך הנוזל.

קריאת פעילות התסיסה נעשית באמצעות קריאת בועות הפחמן הדו חמצני ע"י מוצר בתחום ה-IoTחיישן אופטי. פיתחנו אלגוריתם היודע לקרוא את המידע הזה ולתרגם אותו לנתונים, שמספקים למבשל בירה הרבה מידע על התהליך בזמן אמת".

לאחרונה העלו קונונסקי  ואינגבריטסן קמפיין מימון המונים לפרויקט ייצור הבירה וגייסו פי 7 מסכום היעד. סביר להניח, שההתעניינות בפרויקט נובעת מהעובדה, ששוק הבירה מגלגל כיום כ-60 מיליארד יורו בשנה באירופה וגם בישראל הוא נמצא בגידול מתמיד.


בירה
 



 



 
 
Bookmark and Share