Telecom News - בזק השיקה שירות להנגשת אתרים לקראת כניסת תקנות הנגישות לתוקף

בזק השיקה שירות להנגשת אתרים לקראת כניסת תקנות הנגישות לתוקף

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> בזק השיקה שירות להנגשת אתרים לקראת כניסת תקנות הנגישות לתוקף
בזק השיקה שירות להנגשת אתרי אינטרנט מסחריים לקראת כניסת תקנות הנגישות החדשות לתוקף
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.17, 13:16נגישות

בארץ קיימים כ-250 אלף אתרי אינטרנט מסחריים, כאשר רק אלפים בודדים מהם נגישים לבעלי מוגבלויות. עם זאת, יש אתרים הפטורים מהנגשה. הפתרון ניתן בשיתוף הסטארטאפ הישראלי Make-Sense

לקראת כניסתן לתוקף של התקנות החדשות שאושרו בכנסת לנגישות שירות המידע באינטרנט, כפי שדיווחנו (כולל כל ההקלות החדשות שאושרו) – כאן,  בזק השיקה שירות המאפשר לבעלי אתרי אינטרנט מסחריים להנגיש את האתר העסקי שלהם עבור אנשים עם מוגבלויות כדי להעניק גם להם זכות שווה להשתמש בשירותים ובמידע הקיים באתרי האינטרנט.

ספקי שירות רבים עושים שימוש באינטרנט כערוץ למתן שירות לציבור ולצרכנים. התקנות החדשות, שתיכנסנה לתוקפן ב-26.10.17 תדרושנה מכל גוף המעניק שירות לציבור לבצע התאמות באתרים המספקים שירות או מידע אודות האתר עבור כלל האוכלוסייה. עם זאת, יש הפטורים מהצורך להנגיש את האתר שלהם כפי שפרטנו ודיווחנו - כאן.

במסגרת זו, מציעה בזק שירות הנגשה הכולל התאמת אתר האינטרנט העסקי לאתר נגיש תוך שימת דגש על התאמת האתר לסטנדרטים ,WCAG 2.0 AA שהם בבסיס החוק. השירות תומך במספר דפדפנים, כולל תמיכה בגישה בטאבלט ובטלפונים סלולריים.

מנתוני עמותת הנגישות עולה, שבישראל כ- 250 אלף אתרי אינטרנט מסחריים, כאשר רק אלפים בודדים מהם נגישים לבעלי מוגבלויות. הפתרון, שמציעה בזק, ניתן בשיתוף הסטארטאפ מפתח תקווה Make-Sense, הופך בצורה אוטומטית את התשתית של אתרי האינטרנט לנגישים עפ"י דרישות החוק.

כחלק מההנגשה מתווסף על גבי האתר סרגל כלים ייעודי לאנשים עם מוגבלויות כגון: עיוורים, עיוורי צבעים, כבדי ראיה, חרשים, חולי אפילפסיה ועוד. כך לדוגמא מסייע הכלי:

לעיוורים ולקויי ראיה באמצעות כלים המפשטים את הקראת תכני טקסט באמצעות קול אנושי והגדלה או הקטנה של הפונטים על פי הצורך;
לעיוורי צבעים מסייע הכלי באמצעות הפיכת ניגודיות הצבעים באתר עפ"י צרכי המשתמשים;
לחולי אפילפסיה מסייע הכלי באמצעות הפסקת כל צורה של הבהוב או אנימציה באתר;
לבעלי מגבלת שימוש בעכבר מאפשר הכלי שימוש במקלדת ועוד.

השירות תומך בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית.

השירות ניתן בעלות חד פעמית של 500 ש"ח עבור התקנה ובנוסף, תשלום חודשי של 249 ש"ח (למשך 36 חודשים ראשונים). מדובר במבצע לרגל השקת השירות שתוקפו עד ל-29.11.17.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "השירות החדש מאפשר לבעל האתר להמשיך ולהיות מרוכז במטרות שלו, ובמקביל להרחיב את הפוטנציאל העסקי לכמעט רבע מהאוכלוסייה, שהתקשתה עד היום בגלישה באינטרנט בשל פונטים קטנים, או ניגודיות צבעים לא מתאימה, ע"י הגדלת כניסה של אוכלוסייה חדשה לאתר העסקי שלו".

דוד אדי, מנכ״לMake-Sense : "בזק היא שותף טבעי לפתרון הנגישות. היום אני גאה לומר, שגם אנשים עם מוגבלויות, שיגלשו לאתרי אינטרנט וישתמשו בפתרון הנגישות של בזק בשיתוף ,Make-Sense יזכו לגלישה פשוטה ונוחה יותר".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share