Telecom News - באירוע מייקרים וגיקים טכנולוגיים GeekCon 2017 פותחו פרויקטים מדליקים

באירוע מייקרים וגיקים טכנולוגיים GeekCon 2017 פותחו פרויקטים מדליקים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> באירוע מייקרים וגיקים טכנולוגיים GeekCon 2017 פותחו פרויקטים מדליקים
באירוע השנתי של המייקרים והגיקים הטכנולוגיים GeekCon 2017 פותחו פרויקטים מדליקים
מאת: מערכת Telecom News, 17.9.17, 15:36גיקון
 
בין הפרויקטים: רובוט כהן דת בדמות צפרדע, הרובוט הדיכאוני ״מארווין״, רובוט, שדאג לחפיפת השיער, מכונה לומדת לערבוב קוקטיילים, מדפסת פנקייקים צבעוניים, רובוט מחבק ועוד רובוט חתול, פסנתר על שלט, סימולטור גלישה, מקלחת שגם מעסה את הראש ועוד.
 
Geekcon2017, המפגש השנתי המרכזי המסורתי של תנועת המייקרים הישראלית, שנערך בשדות ים, הסתיים אתמול בחשיפת פרויקטים טכנולוגיים מורכבים, שחלקם, לא שימושיים בעליל. האירוע נמשך 52 שעות ולקחו בו חלק פעיל מאות גיקים טכנולוגיים, יזמים/ות, מפתחים/ות ומייקרים/יות.
 
כך לדוגמה, את האורחים קיבלה מכונה מורכבת שקיבלה את השם המורכב לא פחות:
NUTRI-MATIC DRINK DISPENSER (NMDD)מכשיר חכם להכנת קוקטיילים המבוססים על ג׳ין, וודקה ורום עם תוספות ליקרים ומיצים. אלגוריתם משלב את הטעמים ואפליקציה, שנכתבה במיוחד לאייפד, שגם מזהה את תגובות השותה (עפ"י הבעת פניו) מקבלת פידבק, לומדת את הטעמים המועדפים, ומארגנת לשותה הבא קוקטייל משופר יותר...
 
על המדשאה כיכבה גם מסילה, שעליה כסא ממונע. השחקן מתיישב על הכסא, ובעזרת דוושות לרגליים מניע את הכסא במהירות מימין גיקוןלשמאל, כשהמשימה לתפוס באמצעות מיכל שבידיו, עגבניות הנופלות ממתקן שמעליו. כאמצעי עזר עשו המתכננים שימוש במערך שלם של צלילי הכוונה.
 
משחק מציאות מעורבת על בסיס ה- ARCore של גוגל ומשקפי VR, אפשרו לשחקן לקלוע כדור וירטואלי לסל אמיתי ולידו כיכב רובוט, שחיבק  ובירך ל׳שנה טובה׳, את מי שהתקרב אליו בכניסה לשטח התצוגה.
 
רובוט כהן דת בדמות צפרדע, הבנוי מ-30 חלקים, שהודפסו במדפסות תלת מימד, ישב בתוך מעין תא וידוי, צילם ולמד את מי שהגיע אליו והעניק ברכות/קללות למבקרים אותו, כשהברכה/קללה נקבעה על בסיס ניתוח של תווי הפנים. התמונות והברכות/קללות הועלו אוטומטית לאתר באינטרנט (www.Geekcon.party). עוד רובוט' שזכה לאהדת הקהל, היה הרובוט הדיכאוני ״מארווין״ (הזכור מהספר ׳מדריך הטרמפיסט לגלקסיה׳). הוא הסתובב מבואס בשטח התערוכה, כשהוא ממלמל משפטים דכאוניים לכל אחד, שהסכים לשמוע אותו. אבל, הרובוט, שזכה לאהדת הקהל היה רובוט, שדאג לחפיפת השיער ותוך כדי דאג לעסות את קרקפתו של הנחפף.
 
סימולטור אפשר לשוחרי הים לשחזר באמצעות מסך ענק ומקרן, שהתחבר למחשב, גלישת גלים פרועה, בלי להירטב והאמיצים במיוחד עלו על קרוסלת ענק המיועדת לשני אנשים.
 
״מפגשי גיקון מאתגרים את המשתתפים להתמודדות עם שלל אתגרים טכנולוגים ובניית יצירות חדשניות ולא שימושיות״, אומרים היזמים, גיקוןביניהם אדן שוחט, מייסד שותף ב-Aleph, גילי צגלה, מייסד ומנכ"ל חברתNovawind  וענבר רז מומחה סייבר. ״חלק מהתפקיד שלנו הוא לסייע בבניית הדור הבא של היוצרים, היזמים ו'האנשים שעושים', שיבואו עם הפיתוחים והחידושים הטכנולוגיים הבאים”.
 
גיקון הוא חלק מסדרה של אירועים שנתיים של קהילת המייקרים הישראלית. הפלטפורמה נוסדה בשנת 2005 בהשראת מפגשי חדשנות דוגמת Burning Man ו-FooCamp. הפעילות היא ללא מטרות רווח, על בסיס עבודה התנדבותית, והיא מוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות "מחוץ לקופסה" בדגש של עשייה. במהלך שנות הפעילות, תרמו מפגשי גיקון ליצירת מספר רב של סטארטאפים ישראלים ולפעילות עסקית של 170 מיליון דולרים.
 
נותנות החסות של Geekcon2017 כללו מספר חברות עולמיות מובילות, בהן Google Developer Launch Pad סמסונגNEXT, Fiverr ו-Wix.
 
האנשים, שמאחורי גיקון השנה והצוות המנהל בפועל (ובהתנדבות) היו: ענבר רז, אדן שוחט, גילי צגלה, שחר זריהן, איל הרשקו, בועז מאמו, צח משה, כפיר מצא, שמרית טל ועשרות מתנדבים נוספים - כולם יזמים, מייקרים ואנשי תעשיית ההייטק הישראלית.
 
קרדיט צילום: טל דואק.
 
גיקון
 
גיקון
 
גיקון



 
 
Bookmark and Share