Telecom News - אילו איומי רשת הם נפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת מידע של הישראלים?

אילו איומי רשת הם נפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת מידע של הישראלים?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אילו איומי רשת הם נפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת מידע של הישראלים?
סקר: אילו איומי רשת הם נפוצים ביותר  ומהם הרגלי אבטחת מידע של הישראלים?
מאת: מערכת Telecom News, 28.9.17, 12:59אבטחה

מה הפחד הגדול ביותר של הישראלים ברשת? סקר, שנערך באוגוסט 2017, חושף נתונים על הפחדים הכי גדולים שלנו מאיומים ברשת. ומה קורה לגבי הסמארטפונים?

סקר, שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל וביצע מכון גיאוקרטוגרפיה, חושף נתונים חדשים על הפחדים שלנו מאיומים ברשת. הסקר, שנערך בחודש שעבר, דגם 500 נשאלים כדי לבחון את הרגלי השימוש והיחס של הישראלים לאמצעי אבטחת מידע.

ממה אנו הכי חוששים?
מנתוני הסקר עולה, שרוב הישראלים חוששים מאיומים ברשת, כשליש מהציבור חושש במידה רבה ובמידה רבה מאד. מהנתונים עולה, שגברים יותר חוששים מאיומי רשת ביחס לנשים.

האיום, שנתפס כמפחיד ביותר בקרב הישראלים, ממשיך להיות וירוסים ונוזקות.

במקום השני ציינו הנשאלים, שהם מפחדים מגנבת זהויות וגניבת פרטים אישיים (29.8%). נשים מדרגות את הפחד מפני גניבת זהות בשיעור גבוה לעומת גברים.

במקום שלישי 17.3%חוששים מפני תוכנות כופר.

בנוגע למפגש הישיר עם איומי הרשת, 80% מהנשאלים העידו, שנפגעו מאיומי רשת. כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים, שיעורים גבוהים היו שציינו, שנפגעו מוירוסים ו-AdWare (פרסומות זדוניות). 9% מהנשאלים העידו, שנפגעו מפישינג (הזנת פרטים באתרים מתחזים) ו-5% נפגעו מנוזקות כופר (קבצי המחשב שלהם הוצפנו והם נדרשו לשלם סכום כסף כדי לשחררם).

עד כמה אנחנו מגנים על עצמנו?
באשר להרגלי השימוש בתוכנות אבטחת מידע, רוב הציבור מעיד, שיש ברשותו תוכנת אבטחה במחשב. עם זאת, על אף שכמות לא מבוטלת נפגעו מאיומים ברשת, ניכרת מגמת ירידה לאורך השנים האחרונות בשיעור המציינים כך. 

ומה קורה לגבי הסמארטפונים? לרוב גדול מבעלי הסמארטפונים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד. רק לכשליש מתוכם מותקנת תוכנת אבטחה על מכשירם. על אף המחקרים המעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות אנדרואיד, עדיין מרבית הישראלים מאמינים, שאין צורך באמצעי הגנה לסמארטפון!

גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל: "העלייה במודעות בקרב הצרכנים היא מגמה מבורכת. יש הבנה, שפגיעה מסוג זה עלולה להשפיע באופן ישיר על החיים הפרטיים שלנו ולא רק על מכשירים. בשנים האחרונות התוקפים משכללים את הטכניקות שלהם ומרוויחים הון עתק ממתקפות סייבר. בעולם המקוון של היום אנו לא יכולים להיות אדישים לסכנות ברשת כי אף אחד לא חסין". 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share