Telecom News - אורקל עולה על ספינת הבלוקצ'יין

אורקל עולה על ספינת הבלוקצ'יין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> אורקל עולה על ספינת הבלוקצ'יין
אורקל עולה על ספינת הבלוקצ'יין
מאת: מערכת Telecom News, 5.10.17, 17:00בלוקצ'יין

טכנולוגיית הבלוקצ'יין כבר איננה נחלת הסטארטאפים בלבד והיא כבר איננה מקושרת רק עם הביטקוין או התחום הפיננסי.

אורקל הכריזה השבוע, שהיא תשחרר בשנה הקרובה פלטפורמה חדשה כדי לסייע לעסקים וארגונים להשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין עבור שרשרת הניהול והחוזים החכמים.

Amit Zavey, סגן נשיא בכיר של פלטפורמת הענן של אורקל אמר, שבבלוקצ'יין טמונה הבטחה לטרנספורמציה בדרך בה נעשים העסקים וטכנולוגיית הבלוקצ'יין תאפשר לאינטראקציות בין עסקים וארגונים להיות מאובטחות, שקופות ויעילות.

הפלטפורמה של אורקל, שכרגע מצויה בבטא, עוצבה כדי לספק כלים לעסקים וארגונים לשימוש בכל דבר הדורש חוזים, טרנזקציות ומעקב.

הפלטפורמה נבנית על מה שמכונה Hyperledger Fabric, בלוקצ'יין קוד פתוח, שמאושר ע"י ארגונים מתחרים כולל יבמ, סיסקו, סאפ ואינטל. אורקל הצטרפה באוגוסט האחרון לפרויקט ה-Hyperledger, שהוא חלק מ-Linux Foundation.

בדומה לטכנולוגיה העומדת מאחרוי הביטקוין, ה-Hyperledger Fabric הוא "פנקס רשומות דיגיטלי", שתוכנן כך, שיהיה קשה מאד לפגוע בו ובכך יופחתו אפשרויות המרמה.

בשעה שמערכות הבלוקצ'יין הן ציבוריות, כלומר, ניתן לראות את הנתונים בהן, הרי ה-Hyperledger  הוא פרטי. כלומר, עסקים לא יוכלו להשתמש בו מבלי לחשוף מידע קנייני.

רבים עדיין חושבים, שטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא רק בהקשר לביטקוין ולמטבעות הקריפטוגרפיים האחרים ולתחום הפיננסי בלבד. אבל באופן הולך וגובר, חברות מחוץ לתחום הפיננסי משתמשות בטכנולוגיה זו כדי להחליף מערכות אימות מיושנות בתחומי המשפט, הנדל"ן, המשלוחים ועוד.

יבמ למשל, עובדת עם מפיצות מזון כמו וולמארט, להטמיע את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במערכת שרשרת האספקה, כדי להפחית את התפשטות המחלות הנישאות במזון כמו סלמונלה.

Brian Behlendof, מנהל פרויקט Hyperledger, מאמין, שיש הרבה עסקים היכולים לסייע לחברות להטמיע טכנולוגית בלוקצ'יין בפעולות שלהן. הסיוע של אורקל הוא משמעותי, וזו הוכחה נוספת לקבלה בשוק של מה  שיכול להיות פלטפורמה סטנדרטית עבור ארגונים ועסקים להפצת יישומים חשבונאיים.
 



 
 
Bookmark and Share