Telecom News - אמנות תמורת פרטיות: האם תסכימו למכור מידע אישי תמורת יצירת אמנות?

אמנות תמורת פרטיות: האם תסכימו למכור מידע אישי תמורת יצירת אמנות?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אמנות תמורת פרטיות: האם תסכימו למכור מידע אישי תמורת יצירת אמנות?
אמנות תמורת פרטיות: האם תסכימו למכור מידע אישי שלכם תמורת יצירת אמנות?
מאת: מערכת Telecom News, 8.10.17, 14:59בן איין

נתונים אישיים של לקוחות היו המטבע היחידי העובר לסוחר בחנות פופאפ בלונדון, כדי להגביר את המודעות לפרטיות ולהמחיש את הערך הכלכלי הקיים בנתונים. הקונים נדרשו לשלם על עבודות של האמן Ben Eine ב-Data Dollar.
 
העוברים והשבים ב-Old Street, לונדון, לא פסחו בחודש שעבר על חנות הפופ אפ Data Dollar, שהוקמה ע"י חברת אבטחת הסייבר מעבדת קספרסקי, והציעה למכירה הדפסים ייחודיים ויצירות אומנות במודל קנייה ייחודי -  אמנות תמורת מידע פרטי.

רובם הגיבו בתדהמה ראשונית, אבל רבים גילו מוכנות למסור מידע בעל ערך אישי, כגון תמונות או וידאו, כתשלום עבור היצירות. בהסכמתם, שימשו הרוכשים כמבשרי עלייתו של ה-Data Dollar כשהם לוקחים חלק בפרויקט של מעבדת קספרסקי להגברת המודעות לערך הממשי של נתונים.

בחנות הפופ אפ, שהקימה בלב לונדון, הציגה החברה הלכה למעשה איך עובד המסחר בנתונים. החנות משכה אליה קונים, שרצו לרכוש הדפסים ייחודיים ועבודות אומנות של האמן בן איין  Ben Eine. הכל נראה היה כמו חנות רגילה: הקונים משוטטים בין המוצרים, בוחרים את המוצר המועדף, ואז ניגשים לדלפק התשלום.
 
אלא שבשלב זה, כאשר הלקוחות ביקשו לשלם תמורת הדפס או עבודת אומנות, הם התבקשו לשלם במטבע החדש, Data Dollar, שנוצר ע"י מעבדת קספרסקי, ומתבסס על נתונים אישיים של הלקוחות הקיימים בסמארטפון שלהם: תמונות, וידאו או טקסט.
 
ככל שהיקף המידע האישי ממשיך לגדול, הופכים המשתמשים לבעלים של מכרה זהב רב ערך, ששומר על ערכו ללא קשר למיקום גיאוגרפי או ביחס לשערי מטבע אחרים. אלא שמרבית המשתמשים אינם מודעים לכך. היעדר המודעות באשר לשווי הנתונים שלהם הופך למכשול משמעותי כאשר מדובר על הצורך להגן על נתונים אלה. בחברה מקווים, שפרויקט ה-Data Dollars יתחיל מהלך, שיביא להגברת  המודעות של המשתמשים לגבי הנתונים האישיים שלהם.  
 
דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, מעבדת קספרסקי: "אנו רואים את ה-Data Dollar בעיקר כאמצעי להגברת המודעות לגבי שווי הנתונים. אם אתר מציע שירותים בחינם, אבל בתמורה לכך משתמש בנתוני הלקוחות כדי להרוויח כסף מהשירותים, הוא צריך להשתמש בסימן ה-,Data Dollar שיבהיר ללקוח את צורת המסחר המתרחשת בפועל.
 
קל לשכוח איזה היקף של נתונים אנו חולקים על בסיס יומי. התחושה של אובדן, אם נלקחים מאיתנו נתונים אישיים שלנו, הופך למוחשי יותר כאשר מישהו באמת לוקח מאיתנו את הטלפון ומחליט אילו נתונים לקחת, וזו הייתה נקודה מעניינת, שנבדקה ב-Data Dollar.
 
אנו יודעים מסקרים, שבעוד ש-29% מהמשתמשים ברחבי העולם היו קורבנות למתקפת סייבר, 39% מותירים את המכשירים שלהם ללא הגנה. הגיע הזמן, שהמשתמשים ידעו להעריך את המידע שלהם, באופן דומה לערך, שהם מעניקים לכסף בארנקים שלהם. אם יש לו ערך, הוא יכול לשמש לצרכי רכישה, אבל בעיקר חובה להגן עליו".
 
הווידאו של חנות ה-Data Dollarכאן.

בן איין
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share