Telecom News - הדואר נערך לחגי הקניות הבינ"ל: בנובמבר תחצה כמות החבילות 1,000 טון

הדואר נערך לחגי הקניות הבינ"ל: בנובמבר תחצה כמות החבילות 1,000 טון

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הדואר נערך לחגי הקניות הבינ"ל: בנובמבר תחצה כמות החבילות 1,000 טון
דואר ישראל נערך לחגי הקניות הבינ"ל: בנובמבר תחצה כמות החבילות מחו"ל את ה-1,000 טון
מאת: מערכת Telecom News, 30.10.17, 14:21דואר
 
9.6 מיליון חבילות חולקו בארץ בחודשי החגים, גידול של 25% בהזמנת חבילות מחו"ל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מהם 4 האתרים האהובים על הישראלים בהזמנות מחו"ל? מה מזמינים הישראלים? עדכון בתחתית הכתבה.
 
חודשי החגים הביאו לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל. כך, עולה מנתוני דואר ישראל. החברה מדווחת על גידול של כ-25% בחבילות, שנכנסו לארץ בספטמבר ואוקטובר 2017, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בספטמבר השנה מסרה החברה 4.4 מיליון חבילות במשקל כולל של 730 טון, ובאוקטובר נמסרו כ-5.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 860 טון. לשם השוואה, בספטמבר 2016 חולקו בדואר ישראל 3.5 מיליון חבילות במשקל כולל של 580 טון, ובחודש אוקטובר 2016 חולקו 4.2 מליון חבילות במשקל כולל של 700 טון.
 
מנתוני דואר ישראל, 4 האתרים האהובים על הישראליים בהזמנות מחו"ל הם: Aliexpress, eBay, Next, Amazon.
 
ב-2016 חילקה חברת דואר ישראל 52 מליון חבילות, שהוזמנו מחו"ל, בהיקף מוערך של  כ-2 מליארד דולרים, כאשר ההערכה היא, שב-2017  יוזמנו כ-60 מיליון חבילות.
 
חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל: "בשנים האחרונות ניתן לראות עליה מתמדת בהיקף הזמנות החבילות, כאשר הרבעון הרביעי של השנה מאופיין בגידול הגבוה ביותר בהזמנות בגלל חגי הקניות הבינלאומיים. כבר כעת ניתן לראות עליה משמעותית בהזמנת חבילות, כאשר ישראלים מזמינים לקראת החורף מוצרי טקסטיל ומוצרים יעודיים כמו ביגוד חורף, שמיכות, כריות, מגפיים ומעילים. עם זאת מרבית הפריטים המוזמנים עדיין נמוכים מ-75 דולרים, כדי לעמוד בתקרת הפטור ממעמ".
 
"אנו מעריכים, שהשנה יחצה חודש נובמבר את שיאי הקניות בישראל עם מעל 1,000 טון חבילות, שתנחתנה בישראל. בתקופת החגים הבינלאומיים, החל מ-11.11.17 יום הרווקים הסיניים, דרך הבלאק פריידי ב-24.11.17 והסייבר מאנדיי בסוף נובמבר, ועד מבצעי הכריסמס בסוף דצמבר, יחול גידול משמעותי בהזמנת מוצרים מחו"ל בעקבות ההוזלות המשמעויות בתקופה זו, במיוחד על מוצרים אלקטרוניים, סמארטפונים וכד', ולכן אנו נערכים לעליה בהזמנות באמצעות תגבור כוח האדם במרכז הסחר המקוון, שפתחנו השנה במודיעין, וערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מליון חבילות בשנה.  

בנוסף, פתחנו לאחרונה 40 מרכזי מסירת חבילות נוספים ברחבי הארץ. כך, שכיום אנו מציעים את הפרישה הארצית הרחבה ביותר עם 1,100 נקודות מסירה, שכוללות 404 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר, זאת, בנוסף לכ-700 יחידות הדואר.
 
שירותים רבים, כמו איתור מיקוד או סניף או הזמנת תור מראש, ניתנים כיום באמצעים דיגיטליים באתר החברה, באפליקציה, בצ'ט עם נציג, או באזור האישי "my post" באתר, שמאפשר מעקב אחר פריט, תשלום מכס והזמנת שליח עד הבית".

עפ"י ה-OECD, רכשו בישראלים באינטרנט ב-2016 ב-14 מיליארד ש"ח.
עפ"י איביי, כל 2 שניות רוכש ישראלי מוצר באינטרנט.

המגמה: הישראלים ימשיכו לרכוש באינטרנט בקצב הולך וגובר.

עדכון 19.11.17: בחודש נובמבר נשבר שיא הזמנות חדש בהזמנת חבילות מחו"ל. עד למחצית החודש נכנסו לישראל כ-500 טון חבילות, והצפי הוא, שבכל חודש נובמבר תינחתנה בישראל כ-7 מיליון חבילות במשקל כולל של כ-1,350 טון. לקראת סוף השבוע הקרוב צפויים להגיע לישראל משלוחי יום הרווקים הסיני. זו השנה השלישית ברציפות בה נשברים שיאי הזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני.

בדואר ישראל מציינים, שלצד הזינוק בהזמנות מסין, ניתן להבחין גם בגידול משמעותי בהזמנות מאירופה בכלל ומאתר NEXT הבריטי בפרט, עמו עברה החברה לשיטת שילוח אקספרס, שמבטיחה הגעה של החבילות עד 5 ימי עסקים, מה שהגביר את כמות ההזמנות מאתר זה.

בנוסף בדואר ישראל מעריכים, שבישראל יש כ-250 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו"ל באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, ebay ועוד. בחודש נובמבר צפוי לפי הערכות דואר ישראל גידול של כ-20% בפעילות הייצוא מהארץ מול חודש רגיל, בעיקר לקראת חגי הקניות הבינלאומיים והכריסמס. עיקר המשלוחים הוא של מתנות בעלות ניחוח ישראלי לחו"ל, ביגוד ופריטי יודאיקה. 
 

דואר ישראל



 
 
Bookmark and Share