Telecom News - אושר תיקון תקנות מימון המונים למתן הלוואות המונים לחברות במנגנון ה-P2B

אושר תיקון תקנות מימון המונים למתן הלוואות המונים לחברות במנגנון ה-P2B

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> אושר תיקון תקנות מימון המונים למתן הלוואות המונים לחברות במנגנון ה-P2B
אושר תיקון תקנות מימון המונים למתן הלוואות המונים לחברות במנגנון ה-P2B
מאת: מערכת Telecom News, 15.11.17, 03:12
 
התיקון פותח אפיק מימון נוסף לסטארטאפים, עסקים קטנים ובינוניים בארץ, ויאפשר מתן "הלוואות המונים" באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות של עד 6 מיליון ₪ ללא צורך בדיווח למשקיעים אודות זהות העסקים, פעילותם, המבנה התאגידי שלהם ופרטי התוכניות העסקיות שלהם.
 
בדיון בכנסת, שהתקיים אתמול בראשות ח"כ רועי פולקמן, אישרה ועדת הכספים של הכנסת את יוזמת רשות ניירות ערך לתיקון תקנות מימון המונים, כדי להוסיף אפיק מימון נוסף לסטארטאפים ולעסקים קטנים ובינוניים במנגנון ה-P2B - Peer to Business lending.

"מימון המונים" (crowd funding) הוא מודל בו חברות מגייסות כספים (ע"י הצעת מניות או איגרות חוב) מהציבור באמצעות פלטפורמה אינטרנטית, כאשר הדבר נעשה ע"י גיוס סכומי כסף קטנים מציבור גדול של אנשים.

במרץ האחרון, אישרה הכנסת תקנות המסדירות את תנאי מנגנון מימון ההמונים, ובכלל זה היקפי ההשקעה המקסימליים המותרים ע"י המשקיעים, היקפי הגיוס המותרים ע"י החברות הלוות והגילוי, שיינתן למשקיעים. התקנות מסדירות פעילות מימון המונים ביחס לכספים, שתלווה חברה מסוימת, בכפוף לגילוי זהותה ופרטים נוספים לגביה.

התיקון, שאושר אמש, מרחיב את ההסדר ומאפשר לחברות אפיק נוסף לגיוס חוב באמצעות פלטפורמות מימון המונים, ללא צורך בגילוי זהותם. עפ"י אפיק זה, הפלטפורמה היא הבוחרת עבור המשקיע את ההלוואות הספציפיות בהן ישקיע, מבין מבחר ההלוואות המצויות במאגר שלה, כאשר המשקיע הוא הקובע את סכום ההשקעה ואת רמת הסיכון בה הוא מעוניין.  
 
מדובר בהקלה, שתסייע לעסקים הקטנים והבינוניים בהשגת מימון לפעילותם, ללא צורך בדיווח למשקיעים אודות זהותם, פעילותם, המבנה התאגידי שלהם ופרטי התוכניות העסקיות שלהם.

בתיקון התקנות נקבעו חובות נוספות של פלטפורמה אינטרנטית הפועלת באפיק הנוסף, ובכלל זה חובותיה:
לקבוע מודל לפיזור הסיכון למשקיעים;
לבצע פעולות לגביית חובות;
לדווח דיווחים נוספים למשקיעים ולרשות ניירות ערך.

בנוסף, באפיק זה הוגדלו סכומי ההשקעה המקסימליים המותרים למשקיע ביחס לסכומים המותרים בהשקעה ישירה בחברה בודדת, עד לסך של 250,000 ₪, ככל שכספי ההשקעה מפוזרים על פני למעלה מ-100 תחברות לוות. זאת, נוכח הקיטון בסיכון של המשקיע מפני אובדן מלוא כספי ההשקעה לאור פיזורם על פני מספר גדול של הלוואות.

התיקון לתקנות ייכנס לתוקף בסוף דצמבר 2017.

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע: "בשנים האחרונות פעלה הרשות להקל על כלל העסקים לגייס הון בעלויות נמוכות בסכומים קטנים מאוד וגדולים. התיקון, שאושר, פותח אפיק מימון נוסף עבור העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. התיקון יאפשר מתן הלוואות המונים לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות בסכומים של עד 6 מיליון ₪. הפלטפורמות תפוקחנה בדומה למימון המונים בעלויות רגולציה נמוכות מאוד, ופטור על האגרות עפ"י גיוס".
 



 
 
Bookmark and Share