Telecom News - סיוט שרשרת האספקה: תוקפים מייצרים פרצת דלת אחורית בתוכנות ארגוניות

סיוט שרשרת האספקה: תוקפים מייצרים פרצת דלת אחורית בתוכנות ארגוניות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סיוט שרשרת האספקה: תוקפים מייצרים פרצת דלת אחורית בתוכנות ארגוניות

סיוט שרשרת האספקה: תוקפים מייצרים פרצת דלת אחורית בתוכנות ארגוניות

מאת: מערכת Telecom News, 21.11.17, 19:39קספרסקי

תחזית האיומים ל-2018: 6 תחזיות לגבי איומי התקפות ממוקדות, ו-5 איומים מרכזיים לארגונים.

בשנה הקרובה נראה בעולם יותר תוכנות נפוצות, ש"הורעלו" ע"י קבוצות האקרים המחפשות להרחיב את טווח המטרות שלהם ואת האזור הגיאוגרפי בו הן פועלות. כך עולה מדו"ח תחזיות האיומים הממוקדים של מעבדת קספרסקי ל-2018. התקפות נוספות קשות לחסימה, כגון אלו המשלבות קוד זדוני מתקדם לניידים, צפויות גם הן לצמוח על רקע ניסיונות התוקפים לאתר שיטות חדשות כדי לפרוץ למטרות ממוגנות.

תחזית ההתקפות הממוקדות המתקדמות ל-2018

ב-2017 הראו התקפות על שרשרת האספקה כגון Shadowpad ו-,ExPeyta באיזו קלות ניתן להשתמש בתוכנות חיצוניות כדי להשיג גישה לארגון. איום זה צפוי לצמוח ב-2018, כאשר שחקני האיום המסוכנים ביותר בעולם מתחילים לאמץ את הגישה הזו כחלופה לטכניקות של "בורות השקיה" ולאור כישלון של ניסיונות אחרים לפריצה.

תחזיות נוספות לגבי איומי התקפות ממוקדות

קוד זדוני מתקדם לניידים. במהלך השנים האחרונות קהילת האבטחה חשפה קוד זדוני מתקדם לניידים, שכאשר הוא משולב עם כלי פריצה הוא הופך לנשק עוצמתי שנגדו יש רק הגנה מועטה.

התקפות הרסניות תמשכנה לצמוח. התקפות Shamoon 2.0 ו-StoneDrill עליהן דווח בתחילת 2017, ומתקפת ExPetr/NotPetya ביוני, חשפו נטייה בולטת להתקפות מחיקה הרסניות.

יותר התקפות תתחלנה באיסוף מודיעין ובניית פרופיל מטרה, כדי להגן על כלי הפריצה היקרים ביותר של התוקפים. תוקפים ישקיעו יותר זמן וכסף באיסוף מודיעין ובשימוש בערכות בניית פרופיל, כגון BeEF, כדי לקבוע אם ניתן להשתמש בכלי פריצה זול יותר, שאינו יום אפס.

התקפות מתוחכמות המנצלות את הגשר שבין מערכת ההפעלה והקושחה. UEFI  (Unified Extensible Firmware Interface) הוא ממשק התוכנה בין הקושחה ומערכת ההפעלה במחשבים מודרניים. החברה צופה, שויתר תוקפים ינצלו את היכולות המתקדמות של UEFI כדי ליצור קוד זדוני, שיכול לפעול לפני כל פתרון אבטחה נגד קוד זדוני, או אפילו בטרם מערכת ההפעלה עצמה יכולה להיכנס לפעולה.

יותר מתקפות על נתבים ומודמים. עד היום התעלמו באופן כללי מאזור זה, שידוע בפגיעות שלו, ככלי להתקפות ממוקדות מתקדמות. הציוד יושב על צומת חשובה עבור תוקף המתכוון להשיג גישה קבועה וחשאית לרשת, והוא יכול אפילו לאפשר לתוקף להסתיר את עקבותיו.    
 
לצד תחזיות אלו לגבי איומים מתקדמים, תחזיות הטכנולוגיה והתעשייה של החברה נועדו לסייע לחלק מהמגזרים העסקיים המרושתים ביותר להבין ולהתכונן לאתגרי האבטחה עימם יתמודדו ב-12 החודשים הבאים.

תחזיות איומים מרכזיות לתעשייה ב-2018

רכבים מקושרים צפויים להתמודד עם איומים חדשים כתוצאה מהמורכבות הגוברת בשרשרת האספקה. נוצר מצב בו אין גורם אחד המחזיק בשקיפות, שלא לדבר על שליטה על כל קוד המקור של הרכב. הדבר יקל על תוקפים לפרוץ ולהימנע מחשיפה.
 
בשירותי בריאות, עלול להתרחש גידול בפריצה של תוקפים לרשתות פרטיות כדי לפגוע בציוד רפואי ונתונים, למטרות סחיטה, שיבוש פעילות או גרוע מכך. זאת, כתוצאה מהגידול בהיקף הציוד הרפואי המחובר לרשתות. 
 
בשירותים פיננסים, האבטחה הגוברת על תשלומים מקוונים משמעותה, שגורמי הונאה יפנו את תשומת הלב שלהם למתקפות השתלטות על חשבונות. הערכות בתעשייה הן, שפעילות מסוג זה תתרחש בהיקף של מיליארדי דולרים.
 
מערכות אבטחה תעשייתיות צפויות להיות בסיכון גדול יותר למתקפות כופר ממוקדות. מערכות תפעול טכנולוגיות הן פגיעות יותר מרשתות IT ארגוניות, ולעיתים קרובות הן חשופות לאינטרנט.
 
החברה צופה גם התקפות ממוקדות על חברות לצורך התקנת כרייה של מטבע קריפטוגרפי, ועם הזמן הדבר יכול להפוך ליוקרתי יותר, ולפעילות עסקית מושכת יותר מאשר תוכנות כופר.
 
חואן אנדרס גוארו-סיידה, חוקר אבטחה ראשי, צוות מחקר וניתוח גלובלי, מעבדת קספרסקי:  "התקפות שרשרת אספקה הוכיחו את עצמן כסיוט, כפי ששיערנו בעבר. ככל שיותר גורמי איום מתקדמים פועלים כדי להשיג גישה לחברות פיתוח, פרצות של דלת אחורית בתוכנות נפוצות תהפוכנה לאפיק תקיפה מבוקש. התקפות שרשרת אספקה תאפשרנה לתוקפים לקבל גישה לארגונים מרובים במגזרים אותם הם תוקפים, תוך שהם חומקים מגילוי ע"י מנהלי מערכות ופתרונות אבטחה".
 
תחזית האיומים המלאה ל-2018 - כאן.
.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share