Telecom News - תאגיד השידור בלי מורשת – למה השר איוב קרא שותק?

תאגיד השידור בלי מורשת – למה השר איוב קרא שותק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> תאגיד השידור בלי מורשת – למה השר איוב קרא שותק?
תאגיד השידור "כאן", שמתחזה שהוא בהרצה (כדי לשפוך ללא חשבון מעל ל-700 מיליון ₪ מכספכם), הורס את אחד התחומים הכי חשובים לשירות הציבור: העיסוק במורשת (ערוץ המיועד, כהגדרת להיותו: "המקום לכל מי שמסורת ישראל בליבו"). למה השר שותק, כשהוא מכיר את המחדל הזה באופן אישי?
מאת: אבי וייס, 10.12.17, 08:20איוב קרא

בפרק הראשון, שבו "הרמנו את המסך" מעל תאגיד השידור "כאן" ("תאגיד השידור בהערצה עצמית" – על מה נשפכו מעל ל-700 מיליון ₪?"), חשפנו כיצד התאגיד מכנה את עצמו "בהרצה" (למרות שעפ"י המסמכים הרשמיים של התאגיד עצמו, "ההרצה" הסתיימה זה מכבר - בסוף 2016), בלי שום בסיס חוקי, רק כדי להימנע מלתת דין וחשבון על מה כספי הציבור נשפכים ללא חשבון (וללא תועלת).
 
בשבוע האחרון התבשרנו, שעובדי התאגיד עומדים לקיים אסיפת עובדים, הואיל וההנהלה "מנותקת ממה שקורה בשטח" (כטענתם). אולי הם קראו את החשיפה שלנו... בכל מקרה, בין אותם עובדים נפקד מקומו של מר אבי שמידט, מנהל תחנת הרדיו מורשת לשעבר בקול ישראל, והאיש שזכה במכרז של התאגיד השידור כמנהל העתידי של  התחנה, תחת תאגיד השידור הישראלי החדש שהוקם.
 
מדובר בתחנת רדיו שהייתה פופולרית מאוד לפני שהוקם התאגיד ומטרתה (על פי הגדרות החוק, התקנות ואתר התאגיד: "המקום לכל מי שמסורת ישראל בליבו. מוסיקה ותרבות יהודית, אקטואליה מגזרית, שיעורי תורה, דיונים הלכתיים - כולם חלק מהבית הנאמן שלנו"). כלומר: זה הערוץ המרכזי, שאמור להצדיק את עצם קיומו של שידור ציבורי בישראל.
 
אולם, המציאאבי שמידטות עולה על כל דימיון. שנה לפני תחילת שידורי התאגיד, פורסם מכרז לתפקיד מנהל התחנה. בין המתמודדים היה אבי שמידט, (בתמונה משמאל), בעל תואר שני במשפטים, עו"ד במקצועו ומי שמכיר את הרדיו למעלה מ-2 עשורים במגוון תפקידים רחב בקול ישראל, עד לניהול "תחנת רדיו מורשת" בהצלחה גדולה.
 
אבי שמידט קיבל הודעה מהתאגיד "שבהרצה" על זכייתו ובחירתו כמנהל עתידי של רדיו "כאן מורשת".
טבעי, שעם תחילת שידורי התאגיד, הוא יתמנה לתפקידו, כמתחייב לגוף, שחרט על דגלו והקמתו "מנהל תקין וניקיון כפיים".
 
בפועל, חודשים רבים הוא ישב בביתו, התחנה אותה היה צריך לנהל התנהלה בפועל  ללא כל ניהול מקצועי, אופי התחנה השתנה לבלי הכר ובמקום תחנה, שהצליחה לשדרג את הצלחתה תחת קול ישראל, הופיעה באוויר של מדינת ישראל תחנה חדשה, שעשרות אלפי מאזניה נטשו אותה, המפרסמים לא מזרימים יותר תקציבים לפרסום אצלה, למרות היותה (עד המעבר לתאגיד) תחנה מגדרית איכותית ומצליחה ביותר בתחום המורשת.
 
לאור העובדות הנ"ל, פנינו לדוברות של "כאן תאגיד השידור הישראלי" עם השאלות הבאות:
"1. האם נכונה העובדה כי מר אבי שמידט זכה במרכז התאגיד לניהול רשת מורשת?
2. אם נכונה העובדה הנ"ל, מדוע הוא לא נכנס לתפקידו בפועל במשך חודשים ארוכים?
3. האם לתאגיד יש כוונה למנות מנהל לתחנת "כאן מורשת"?"
 
הניסיון הראשון לקבל מענה לשאלות הללו מדוברות התאגיד הוביל לקבלת התשובה הלקונית הבאה מ-14.11.17: "עד כה לא נבחר מנהל לכאן מורשת".

חשבנו, שאולי כדאי לנסח את השאלה בצורה מיטבית יותר וכך שאלנו שוב:
"1. האם מר אבי שמידט עמד בתנאי המכרז של התאגיד למשרת מנהל מורשת?
2. האם נמסרה הודעה מטעם התאגיד למר אבי שמידט כי הוא נבחר כמנהל מורשת ואם העובדות הנ"ל נכונות, מדוע אבי שמידט לא נכנס לתפקידו כמנהל מורשת?"
 
הנה תגובת "תאגיד השידור הישראלי" כלשונה:
"כעיתונאי מנוסה המקשה בשאלות (כנדרש) הייתי מצפה לקבל דד ליין מסודר למענה, לדעת היכן האייטם אמור להתפרסם ומתי, ואם אפשר לינק לאתר שבו אתה עובד? 
לדעתי תשובתי הייתה ברורה ועונה לכל השאלות. לא נבחר מנהל לכאן מורשת ואין בכוונתי להתייחס לשמות כאלה ואחרים מפאת צנעת הפרט".
  
כלומר, לתאגיד אין תשובה מכובדת או בכלל על הפגיעה בניהול תקין, בהליך מכרז ציבורי ומעל הכל במענה ראוי. הכיצד מי שמתיימר להיות גוף תקשורת מבקר ומתחקר המופיע כשידור ציבורי בפני המאזינים והצופים בשידורי התאגיד, שידורים הנעשים במימון מהכיס של קוראינו, עושה בדיוק את מה שהוא מבקר כל יום בשידוריו.
 
התאגיד בחר בתשובתו להסתתר תחת המענה של "צנעת הפרט" וללמד אותנו איך מתנהל תחקיר וללגלג היכן התחקיר שלנו מתפרסם, תוך זלזול בוטה בכמות העצומה של קוראינו.
 
מעניין אם תחקירני תאגיד השידור הישראלי יקבלו תשובה לכל פניותיהם הרבות לכל הנשאלים בתחקירים שלהם, באמתלה של "צנעת הפרט".
  
במציאות, שאני מכיר, לאחר חודשים רבים בהם מר אבי שמידט לא נכנס לתפקידו, הוא התייאש מלצפות לתפקיד שנבחר בו בדין  ונבחר כיועץ לשר התקשורת איוב קרא.

במציאות שאני מכיר, עד היום התאגיד לא בחר מנהל לתחנת "כאן מורשת".
 
לכן, שלחתנו ללשכת שר התקשורת איוב קרא את השאלות הבאות:
"שאלות לאבי שמידט.
שלום רב לאבי שמידט, לשכת שר התקשורת.
 
השאלות:
 
# האם התמודדת על המכרז למנהל רשת מורשת במסגרת "תאגיד השידור כאן" שנה לפני הקמת התאגיד וזכית במכרז?
 
# מדוע עם הקמת התאגיד ולמרות הזכייה לא נכנסת לתפקידך?
 
# האם לתאגיד הציבורי היו סיבות מקצועיות לא לשבץ אותך בתפקיד למרות זכייתך?
 
# מה הסיבות בגינן החלטת לא לפעול משפטית מול התאגיד למרות זכייתך, ולמרות שעד היום התפקיד לא אויש על ידי אחרים?"
 
תגובתו של מר אבי שמידט לא התקבלה למרות פניותינו אליו דרך לשכת השר איוב קרא. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.
 
השאלה העיקרית שאנו שואלים ושנשארה פתוחה: מדוע שר התקשורת איוב קרא שותק? הוא הרי מכיר את הפרשה הזו ממש מקרוב, מהיועץ האישי שלו במשרד התקשורת. מתי הכאוס הציבורי הזה המכונה בשם "תאגיד השידור הישראל כאן בהרצה" ייכנס למסלול הגיוני וחוקי? 

אלדד המנכ"ל
מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, (בתמונה), שהוא מנכ"ל זמני או מנכ"ל בפועל, איך שלא תקראו לכך, מנכ"ל, שדאג להיות חף מכל ביקורת ציבורית וכמובן בלי קביעת מועד - מתי המינוי הזמני שלו נגמר... אם זה מזכיר למישהו את השם שמילה מימון, הוא לא טועה בהרבה... כזכור, גם שמילה "לא סופר איש ממטר", בהיותו המנכ"ל הזמני או המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, די בדומה בהתנהגות הזו לקודמו: שלמה פילבר. יש כנראה איזה קסם המשפיע על ראשי האוחזים בכסף הציבורי בעולם התקשורת, שהם חושבים, "שהשמש זורחת להם מהראש" (בלשון המעטה).



 
 
Bookmark and Share