Telecom News - רשות החדשנות תשיק עם הבנקים כלים פיננסיים מבוססי חוב למימון חברות

רשות החדשנות תשיק עם הבנקים כלים פיננסיים מבוססי חוב למימון חברות

דף הבית >> חידושים הכרזות >> רשות החדשנות תשיק עם הבנקים כלים פיננסיים מבוססי חוב למימון חברות
רשות החדשנות תשיק כלים פיננסיים מבוססי חוב בשיתוף הבנקים למימון חברות
מאת: מערכת Telecom News, 12.12.17, 18:25כסף
 
סטארטאפים וחברות הייטק בשלבי תחילת הצמיחה במכירות (בהיקפים של מיליוני דולרים), שמבקשים לממן את הגברת קצב צמיחתם על בסיס הכנסותיהם, אינם נגישים כיום להלוואות בנקאיות. כמענה לכך, הציגה רשות החדשנות מגוון כלי מימון, שיקטין משמעותית את דילול היזמים והמשקיעים.
 
סטארטאפים וחברות הייטק בשלבי תחילת הצמיחה במכירות (בהיקפים של מיליוני דולרים), שמבקשים לממן את הגברת קצב צמיחתם על בסיס הכנסותיהם, אינם נגישים כיום להלוואות בנקאיות. כמענה לכך, הציגה היום בכנס, רשות החדשנות בשיתוף הנציבות האירופאית ובכירים בקבוצת בנק ההשקעות האירופי, מגוון כלי מימון הרלוונטיים למגזר הפיננסי ולחברות.
 
הכנס התמקד במימון באמצעות חוב ובמימון שלבי הצמיחה המוקדמים של חברות ההייטק. זאת, כדי להגביר את החשיפה לכלי מימון אלה מצד חברות בצמיחה, משקיעים פיננסיים ובנקים בישראל, ולשפר את המצב כיום בו קיים קושי בקבלת מקורות מימון על בסיס הכנסות לחברות בסדר גודל כזה.
 
נציגי הבנקים פגשו בשורת משקיעים וקרנות הון סיכון, מובילי מחלקות הייטק במשרדי עורכי דין ורואי חשבון, מנהלי כספים של חברות בצמיחה (בעלי היקף מכירות מעל מיליון דולרים), ומובילי גופי ממשל רלוונטיים, שהתרשמו מכלי המימון והאסטרטגיה החדשים, שרשות החדשנות מציעה למימון צמיחת חברות, לקידום אפשרויות למימון מבוסס חוב ולהגברת קצבי הצמיחה של חברות הייטק ישראליות.
 
מריון הוניקה, ראש חטיבת הלוואות לבנקים במדינות השכנות של האיחוד האירופי: "בנק ההשקעות האירופיEIB  פעיל בישראל מאז 1981, כאשר הסכם הגג לשיתוף פעולה עם רשות החדשנות הישראלית (לשעבר המדען הראשי) נחתם ב-2006. מאז 2007, השקיעה קרן ההשקעות האירופית EIF סכום של 1.06 מיליון יורו ב-14 פרויקטים שונים. הקריטריונים להשקעה במיזמים ישראליים מבחינתנו הם בראש ובראשונה חדשנות טכנולוגית, ורצון שלנו בתמיכה בפיתוחים המשתייכים לסקטור הפרטי".
 
שגיא דגן, מנהל זירת חברות בצמיחה: "ישראל היא המדינה המובילה בעולם בהשקעות במו"פ תעשייתי. כ-95% מהכסף המושקע מגיע מכסף פרטי ופחות מ-5% מגיע מהממשלה ומהרשות. אנו רוצים להביא לאימפקט משמעותי יותר של כספנו. במהלך 2018 נציג ארסנל של כלים פיננסיים חדשים, שיאפשרו את הרחבת המימון לחברות בשלבי הצמיחה ע"י הלוואות מבוססות כספי רשות, שימונפו ע"י כסף פרטי.
 
כלומר, במקום שנממן חברות בהלוואות מסורתיות, הכסף, שנלווה לחברות, יהווה הנתח הראשון, שיתוגבר ע"י כסף פרטי. הדבר יגביר את מקורות המימון, שאינם מדללים את היזמים ובעלי המניות. אני מזכיר, שרשות החדשות לא צריכה להיות מאוזנת. אם נגיע לאיזון, זה אומר שלא השקענו מספיק בפרויקטים בסיכון גבוה".
 
אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "מימון, שאינו מדלל את החברות, יביא לצמיחה משמעותית. המודל לפיו חברות בשלבי הצמיחה מקבלות מימון רק מהון, רק מאקוויטי, מונע מהן לממש את מלוא פוטנציאל הצמיחה שלהן כחברות ישראליות גלובליות המביאות להיקף תעסוקה גבוה במגזר ההייטק, גם מעבר לליבת עובדי המו"פ.
 
אנו רוצים להעניק מגוון רחב של כלי מימון, שיקטין משמעותית את דילול היזמים והמשקיעים. אחת ההבטחות סביב הקמת רשות החדשנות הייתה להשיק כלי מימון חכמים, שאינם רק מענקים מותנים. היכולת שלנו לסייע לחברות ולמנף את כספי המדינה בעולם של הלוואות ומימון מבוסס חוב יסייע לחברות בשלבים של צמיחה לגוון את מקורות המימון שלהם, לאפשר צמיחה גלובלית ארוכת טווח וללא צורך בדילול".
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share