Telecom News - עשרות אלפי תקיפות נגד ציוד אינטרנט ביתי נבלמות מידי יום בישראל

עשרות אלפי תקיפות נגד ציוד אינטרנט ביתי נבלמות מידי יום בישראל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> עשרות אלפי תקיפות נגד ציוד אינטרנט ביתי נבלמות מידי יום בישראל
עשרות אלפי תקיפות נגד ציוד אינטרנט ביתי נבלמות מידי יום בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 24.12.17, 14:05בזק

הערכה: בישראל מתרחשים מידי יום 250 אלף אירועי סייבר מסוגים שונים נגד לקוחות פרטיים. בין המכשירים המותקפים ביותר ממירי טלוויזיה באינטרנט ומכשירי אנדרואיד. כמו כן מותקפים רכיבי IoT.
 
ה-Bcyber של בזק, שפותח בשיתוף הסטארטאפ SAM, בניהול יוצאי 8200, הוא מערך להגנת סייבר היקפית, שליטה וניהול כל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית, שמנוהל באמצעות אפליקציה ייעודית לשירות. בימים אלו נוספה ליכולות האפליקציה גם מערכת להתראות בזמן אמת המעדכנת באמצעות הודעת Push את המשתמשים על ניסיונות תקיפה או חדירה אל הרשת הביתית. השירות חל על ציוד המחובר לרשת הביתית. 
 
סוגים נפוצים של התראות סייבר, ששירות ה-Bcyber פועל לבלום:  

Bot Net  - האקר מנסה להתקין על המכשיר של המשתמש תוכנה קטנה, שמחכה לפקודה ממנו.
DDOS (Denial of service) - ניסיון תקיפה ישירה של האקר על הרשת הביתית כדי לגרום לה להפסיק לתפקד, להיתקע או להפוך אותה לאיטית במיוחד.
Malware – תוכנה, שמטרתה ליצור נזק במכשיר עליו היא מותקנת, להאט אותו, לאסוף פרטים על המשתמש בו, להרוס אותו או לפתוח את כל הרשת הביתית. כך, שניתן יהיה לפרוץ לכל המכשירים המחוברים אליה.
 Spyware- תוכנה, שמטרתה לרגל אחרי המשתמשים במכשיר עליו היא מותקנת: לאן הם גולשים, מה הם כותבים, עם מי הם מדברים, מה פרטי כרטיס האשראי שלהם או מה סיסמאות הכניסה שלהם לאתרים השונים.

מניתוח נתוני האמת של בזק עולה, שתדירות מתקפות הסייבר נמצאת במגמת עלייה כשמעל ל-30 אלף, שמכוונות כנגד לקוחות החברה, נבלמות מידי יום. בין המכשירים המותקפים ביותר ממירי טלוויזיה באינטרנט ומכשירי אנדרואיד.
 
בזק מעריכה, שבישראל מתרחשים מידי יום מעל ל-250 אלף אירועי סייבר מסוגים שונים, כנגד לקוחות פרטיים. נתון מעניין הוא, שכ-10% מההתקפות מבוצעות כנגד רכיבי האינטרנט של הדברים - IoT.
 
הציוד הביתי, שכולל גם את מצלמות הרשת, סמארטפונים, ממירי הטלוויזיה, הטלוויזיה החכמה, ואפילו השואב הרובוטי, נתפס כגורם תמים, אך בו זמנית מחובר לרשת האינטרנט הביתית והוא יעד לתקיפה ופריצה בכל רגע נתון.
 
עוד נתון, שעולה ממערכות ה-Bcyber הוא, שרוב המתקפות (10%) מתבצעות מאוקראינה, אך גם סין (8%), רוסיה (7%) והודו (5%), נמצאות במקום "מכובד" ברשימת אזורי התקפות הסייבר על ישראל.
 
בזק תציג בקרוב את היישום "דשבורד סייבר גלובלי", שיציג בזמן אמת את נתוני התקיפות מהעולם אונליין לכיוון ישראל. היישום ירכז נתונים הנאספים מהמערכת המרכזית של ה-Bcyber. הדשבורד יציג באופן ויזואלי מיקום גיאוגרפי ממנו יוצאות בכל רגע נתון המתקפות, סוג המתקפות והציוד אליו המתקפות מכוונות. כמו כן, יוצגו נתונים סטטיסטים המציגים אילו הם המכשירים המותקפים ביותר, מאילו מדינות מותקפים וסוגי המתקפות.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "הנתונים בזמן אמת, שמתקבלים ממערך אבטחת ה-,Bcyber מעלים תמונת מצב לא פשוטה לפיה לא רק שכמות המתקפות על בתים בישראל מגיעה לעשרות אלפים ליום, אלא שעוד ועוד מכשירים הפכו להיות יעד מרכזי למתקפות. בסיטואציה שנוצרה, בה כל מכשיר המחובר לרשת הופך לדלת כניסה עבור התוקפים, ברור שיש צורך לייצר מערכת הגנה מקיפה ככל הניתן".
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share