Telecom News - ישראל היא מעצמת טכנולוגיות קמעונאות: 250 סטארטאפים פועלים בתחום

ישראל היא מעצמת טכנולוגיות קמעונאות: 250 סטארטאפים פועלים בתחום

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> ישראל היא מעצמת טכנולוגיות קמעונאות: 250 סטארטאפים פועלים בתחום
ישראל היא מעצמת טכנולוגיות קמעונאות: 250 סטארטאפים פועלים בתחום ה-Retailtech
מאת: מערכת Telecom News, 28.1.18, 15:31RETAILTECH
 
מנהלים בכירים מחברות הקמעונאות הגדולות בעולם נוהרים לכאן ומשתפים פעולה עם האקוסיסטם החדשני של הסטארטאפים המקומיים. בסופרמרקט החדשנות הישראלי אפשר למצוא פתרונות לשרשרת האספקה, לחוויית הקנייה בחנות ועד לתוכניות נאמנות ופרסונליזציה. 100 סטארטאפים כבר גייסו סך של 880 מיליון דולרים. מסחר הוא אחת מהתעשיות החמות ביותר עבור סטארטאפים הקשורים ל-AI.
 
לא פחות מ-250 סטארטאפים ישראלים פועלים בתחום ה- Retailtech- רכישות ברשת. עיקר הפעילות סובבת סביב שרשרת האספקה, הלוגיסטיקה, ריצפת המכירה והמסחר האלקטרוני. 100 מתוכם גייסו סכום כולל של 880 מיליון דולרים:

19 חברות גייסו 20 מיליון דולרים ומעלה (Trax, Yotpo, Twiggle),
20 גייסו בין 5-20 מיליון דולרים (CommonSense Robotics, Syte), 
שאר ה-61 גייסו בין 100 אלף ל-5 מיליון דולרים.
 
התחומים בהם פועלות חברות ה-Retail הישראליות הן לוגיסטיקה, תוכנות המבצעות אופטימיזציה של המשלוחים, רובוטיקה ואחרות העוקבות ומעבירות סחורה לאורך שרשרת ההפצה. ריצפת המכירה - קנייה עצמית ללא אדם, מיפוי שטחי מסחר, טכנולוגיות המסייעות לקנייה חכמה בתוך החנות, תשלומים, חתימות דיגיטליות, בקרת מלאי ועוד. בין הטכנולוגיות והפתרונות הנוספים: מסחר האלקטרוני - תגבור יכולות המסחר האלקטרוני, תוכניות נאמנות ופרסונליזציה, חווית משתמש חדשה כגון AR/VR ו-3D ועוד.
 
הרנסנאס הטכנולוגי בתחום ה-Retail בישראל לא נעלם מאוזניהם של ענקיות המסחר האלקטרוני הנוהרות לישראל.  Amazon, Alibaba, eBay  וגם רשת Sears פותחות בזו אחר זו מרכזי פיתוח. חברות נוספות המפעילות זירות חדשות, גם הן פועלות כבר בישראל: Visa Tyco, SAP ו-NCR. הסטארטאפים מיישמים את מומחיות הליבה של ישראל בתחום טכנולוגית העילית בתחום הקמעונאי: ראיית מחשב, בינה מלאכותית, אנליזה אנליטית או רובוטיקה.
 
אילן לייפרמן, מנהל שותף ב-The Shelf חממת החדשנות הקמעונאית של ישראל:  "ישראל הופכת במהירות לבסיס חדשנות מוביל בעולם הקמעונאות.  מנהלים מ- Walmart Tesco, Carrefour, H&M ,Best Buy  ועוד ביקרו בישראל בשנתיים האחרונות ומשתפים פעולה עם סטארטאפים ישראלים. אנו צופים, שמגמה זו תימשך והקמעונאים בעולם יקימו בישראל פעילויות חדשניות בצורה של שותפויות, השקעות או רכישות. הן Amazon והן Alibaba סוללות את הדרך עם פתיחת מרכזי מו"פ, כמו גם עם רכישות אסטרטגיות".
 
להצלחה ולשיתופי הפעולה יש כמובן תג מחיר. אקזיטים ידועי שם נרשמו בשנים האחרונות ביניהם: Retalix נמכרה ל-NCR בסכום של 650 מיליון דולרים,R2Net´s  ל-Signet´s Jewelers ב-325 מיליון דולרים, Cimagine ל- Snapב-40 מיליון דולרים ו- Visualeadל-Alibaba בסכום שלא דווח.
 
יונתן מצ'דו, שותף ב-JVP Play: "העבודה בצמוד ל-TESCO ו-PEPSICO לצד השותפים הנוספים שלנו ב-JVP Play, חושפת אותנו למאמצים הגוברים של גופים אלה כמו גם של חברות ענק אחרות בענף הקמעונאות לאמץ חדשנות כדי לעמוד בקצב הגובר של תעשייה.   הלחץ של אמזון מחד ושל המותגים והפלטפורמות החדשות מאידך, מקשים על היכולת של שחקני המפתח בתעשייה לשמור גידול מתמשך כמו גם על המרווחים שלהם.

אלא שבסיס הלקוחות הנאמן, הפריסה הגאוגרפית, הגישה למידע אין סופי והמערך הלוגיסטי שלהם, שומר אותם בעמדת מובילות המשמרת נתחי שוק משמעותיים והופכת אותם לאטרקציה חמה בשוק הסטארטאפים הישראלי. השוק המקומי, שמתאפיין בגישת B2B, שלא קוראת תיגר על חברות כגון  TESCO ו-PEPSIO אלא באה לייעל אותם, מאפשרת להם לצמוח ולהתחדש. גישה זו הפכה למקור טבעי של חדשנות והצלחה של תעשיית הקמעונאות כולה".
 
שוק הקמעונאות מייצג מעל 30% מהתמ"ג העולמי. עפ"י ההערכות, רווחי השוק צפויים לצמוח ל-28 מיליארד דולרים עד 2019. סקירה של 250 חברות הקמעונאות בעולם מעלה, ששווין המצרפי עומד על 4.3 טריליון דולרים, נתון המשקף שווי של 17.2 טריליון דולרים לחברה. כפועל יוצא, שיתוף הפעולה בין 2 השווקים הוא בעל פוטנציאל עצום עבור סטארטאפים ישראלים המציגים פתרונות.
 
עמית הראל, מוביל ה-Innovation Tech Terminal (ITT) (פרקטיקת הסטארטאפים), פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte: "בעידן של מהפכות טכנולוגיות החולשות על תעשיות רבות, התעשיות מרגישות לחץ וצורך עז לחפש אחר חדשנות, לחשוב על מודלים עסקיים חדשים, לייצר חוויית לקוח יוצאת דופן ולפתח אסטרטגיה המתבטאת בתקשורת רב-ערוצית אל מול הלקוח. כפי שרואים בתעשיות נוספות, החדשנות של קהילת הסטארטאפים משחקת תפקיד משמעותי ביצירת פתרונות עבור ענקי המסחר והקמעונאות.

היזמים הישראלים מחפשים הזדמנויות כדי להביא לידי ביטוי את המומחיות הייחודית הטכנולוגית שלהם, ע"י יצירת ערך משמעותי עבור צרכיהם המשתנים של השחקנים המרכזיים בתחומי הקמעונאות, בכל העולם. כחלק משירותי ה-Scouting הגלובליים, שאנו מעניקים לאותם שחקנים, אנו רואים, שאלה מחפשים דרכים חדשות ליצירת תקשורת ושיתופי פעולה עם סטארטאפים וגופי חדשנות ישראליים וכן אנו צופים, שתחום ה-RetailTech עתיד להפוך לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים והחשובים של קהילת הסטארטאפים בישראל.
 
אני סבור, שלאור המאפיינים המסורתיים של חלק מהשחקניות בתחום, סטארטאפ, שמעוניין להצליח, חייב לדאוג, שדפוסי החשיבה והמסרים שלו יהיו בהלימה לאלה של התעשייה. כך למשל, סטארטאפ עם טכנולוגיה חזקה, ללא מעטפת עסקית מתאימה, עלול למצוא את עצמו נכשל משום שלא הצליח להעביר לשוק את הערך בפתרון שהוא מציע".
 
כיצד אנשים מתייחסים לצריכה?
אנשים כיום מגדירים את עצמם פחות ע"י כמה רכוש יש להם ויותר ע"י איכות הרכוש שברשותם והחוויות סביבו. זרמים חדשים כגון הפיכת העולם לקמעונאי, הכלכלה שיתופית וגורמים נוספים, הפכו את המושג קמעונאות למושג מורכב הרבה יותר וקשה יותר להגדרה מדויקת. קניות עפ"י דרישה בשילוב רלוונטיות הביקוש, יקבעו את הצעדים הבאים של התעשייה. קמעונאים יהיו חייבים להבין את הלך המחשבה החדש של הצרכן. חיים אקספוננציאליים, טכנולוגיות אקספוננציאליות, משנים את הדרך בה אנו חיים וקונים.
 
החזית החדשה של מימון קמעונאות בחנות ובמסחר האלקטרוני: מאז 2012 גוייסו כ-5.2 מיליארד דולרים. מסחר הוא אחת מהתעשיות החמות ביותר עבור סטארטאפים הקשורים ל-AI.
 
 יקיר מרציאנו, CTO של  Nielsen Innovateאינקובטור וקרן הון ישראלית של פירמת הייעוץ Nielsen: "מנסיוננו, לאחר 11 השקעות בתחום ה-RetailTech, ובדיקה של עשרות מיזמים, אנו שמחים לראות כיצד האקוסיסטם הישראלי התפתח עם מאיצים, משקיעים, חממות וקהילות חדשות המתמקדים בעולמות ה-Retail Technology.

הדבר הביא לשינויים עצומים ושם את ישראל בקדמת הבמה עבור השקעות בתחום זה, בדיוק כפי שקודם היה בעולמות הפיננסים, הסייבר, הרכב ועוד. ישראל הופכת להיות הדבר החם הבא עבור הקמעונאים בעולם. אנו רואים יזמים מנוסים יותר הפועלים בתחום, עם הבנת הקשיים, שקמעונאים רוצים לפתור, כשנרתמות למיזמים טכנולוגיות חדשניות מתחומים בהם לישראל יש יתרונות, כמו בינה מלאכותית, Blockchain ומציאות מדומה המסוגלים לחדש בעולם הקמעונאות".
 
 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share