Telecom News - הפחד מפני קרינה סלולרית לא מסתיים גם כשיש עובדות ברורות בנושא

הפחד מפני קרינה סלולרית לא מסתיים גם כשיש עובדות ברורות בנושא

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הפחד מפני קרינה סלולרית לא מסתיים גם כשיש עובדות ברורות בנושא
מחקר טרי של האגודה למלחמה בסרטן קובע חד משמעית לגבי ישראל (מה שנמצא מזמן ברחבי העולם הנאור): קרינה סלולרית אינה גורמת לסרטן. יתרה מכך, שימוש במייבש שיער מפזר יותר קרינה לראש האדם מכל מכשיר סלולר או אנטנת סלולר. מלבד זאת, אנטנות סלולר, מכשירי סלולר גדולים ונתבי WiFi מסוכנים לבני האדם רק אם הם נופלים מגובה רב ישר על הראש. עדכונים חשובים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 30.1.18, 08:35אנטנות סלולר

האגודה למלחמה בסרטן פרסמה (כאן) לקראת יום הסרטן הבינלאומי שיחול ב-4.2.18 דו"ח מאוד מעניין, ובו יש משפט מפתח מאוד חשוב: "בבדיקה, שנערכה על ידי הרישום הלאומי לסרטן במשרד הבריאות, נמצאה יציבות במספר המקרים של גידולי מח ממאירים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל בשני העשורים האחרונים: אין ראיות לשימוש הנרחב בטלפונים סלולריים כגורם מסרטן".

הפחד מפני קרינה סלולרית בישראל (רק בישראל) לא מסתיים גם כשיש עובדות ברורות בנושא: קרינה כזו לא יכולה לגרום לסרטן!. למה? כי אין שום מנגנון מוכח מדעית המראה כיצד קרינה לא מייננת יכולה ליצור איזה סוג של סרטן בגוף האדם. 

יתרה מכך, האדם חשוף לקרינות מסוכנות פי כמה, כל הזמן, למשל כמתואר בכתבה: "מייבש שער מפזר קרינה יותר מאנטנת סלולר".

הממצאים של האגודה למלחמה בסרטן אינם חדשים. בארה"ב חקרו זאת מזמן והגיעו לאותן מסקנות, מזמן. 

במאמר "האם שר האוצר יצליח לפתור את הפלונטר של התקנת אנטנות סלולריות קטנות?" הבאתי נתונים, שבין היתר, לקוחים ממאמר מקצועי בנושא זה מארה"ב (כאן), ומאתר משרד הבריאות האמריקאי (כאן) וממידע מקצועי קודם של האגודה למלחמה בסרטן (כאן).

אם שימוש במכשירי סלולר היה גורם לסרטן (בדגש על הראש), היו צריכים לראות זאת בנתונים. אחרי 30 שנות שימוש מסיבי בסלולר, נמצאו בעולם רק 73 מקרים (מכלל כ-7 מיליארד בני אדם) של סרטן בראש, שניתן לייחס אותו בוודאות לקרינה, וכמעט כל המקרים הללו מיוחסים לקרינה של רנטגן (צילומים שאנשים עברו, בעיקר בגילאים הצעירים) ולחשיפה לקרינה מייננת (למשל לעובדים בכור אטומי או מי שעוסקים בחומרים רדיו-אקטיביים). זהו. 

אם המכשיר הסלולרי מוביל לסרטן, או כל פגיעה אחרת בראשו של מי שמשוחח בטלפון סלולרי (בשנים שבהם השימוש בסלולר היה כמעט רק בהצמדתו לאוזן), זה היה אמור להשפיע על כמות מקרי הסרטן הללו באוכלוסיה. והנה הנתונים הללו מארה"ב, שמדברים בעד עצמם. כלומר: מדובר "בשטויות במיץ עגבניות". לא רק שאין שום עלייה בהיקף חולי הסרטן או מקרים חדשים של סרטן בראש, יש אפילו ירידה קלה, כמופיע בגרף הבא:
מקרי סרטן ראש בארה"ב

כל השינויים הקיימים בנתונים מוסברים היטב בעלייה במודעות לסרטן, שיפור ברמת המזון ואיכות המזון והתקדמות בשיטות הגילוי המוקדם של סרטן והטיפול בו (מה שמפחית את התמותה מסוגי סרטן רבים). זהו.

הבעיה של כולנו היא: הרשויות לא מצליחים להעביר את המסר החשוב ביותר בתחום זה לציבור ולנבחרי הציבור (זו בעיה ישראלית ייחודית): ככל שיהיו יותר אנטנות, תהיה פחות קרינה ותהינה פחות "סכנות קרינה" (אם בכלל יש סכנות כאלו). העיתונות ברובה מסרבת להתמודד עם הפחדים הללו (שאופייניים במיוחד לישראל), ושרים כושלים בראש המשרד להגנת הסביבה (דוגמת אבי גבאי), מתווספים לחברי כנסת המחפשים רק פופולריות ומנהלים, שלא מבינים דבר וחצי דבר בנושא

הבעיה בתחום הקרינה בכלל לא מצויה באנטנות. הן בטוחות לחלוטין ומנוטרות כל העת מרחוק ע"י המשרד להגנת הסביבה. הבעיה גם לא מצויה, כאמור, במכשירי הסלולר, שבידי המשתמשים והמוצמדים לראש (כלומר: בעבר הוצמדו לראש, כיום הרוב משתמשים במכשירי הסלולר מול הפנים בטווח קריאה). איש עוד לא הציע להגביל שימוש במכשירי הסלולר עצמם (למעט כמה מגבלות שיש לגבי שימוש במכשירים סלולריים בכיתות בבתי ספר ולהבדיל אלף הבדלות, בבתי הסוהר). אז נטפלים לאנטנות, כאילו הבעיה מצויה (אם היא בכלל קיימת) באנטנות

להלן ההמלצה המסכמת, המדברת בעד עצמה, מדו"ח מקצועי ביותר של המשרד להגנת הסביבה, במחקר, שנערך ביחד עם המכון הטכנולוגי חולון - HIT (המחקר המלא נמצא כאן):
המלצות המשרד להגנת הסביבה
מידע מוסמך בנושא הקרינה מצוי בישראל בפורטל מיוחד, שהוקם ע"י מיטב החוקרים העוסקים בתחום: "אתר תנודע". תוכלו למצוא שם הרבה מידע, למשל, אודות תופעה הקרויה "מחלת קרינה", שהיא לכל היותר בעייה פסיכולוגית (שלא לומר פסיכיאטרית). 

אם לא די בכך, את הקרינה הסלולסלולר - SARרית ממכשירי הסלולר מודדים בערך הנקרא SAR, והמדידות מבוצעות בהדמייה מעבדתית של החזקת מכשיר הסלולר ליד האוזן. אולם, המציאות מזמן השתנתה. הרוב מחזיקים את הסלולר שלהם מול הפנים (ראה כאן), בגלל שינוי הרגלי השימוש במכשיר הסמארטפון (כמו בצילום כאן משמאל). אין שום מחקרים עדכניים המתייחסים לשינוי המהותי הזה. עדיין כולם תקועים עם ה-SAR, שנוגע רק להחזקת מכשיר הסלולר זמן ממושך צמוד לאוזן.  

דהיינו: כל תקני ה-SAR המחמירים, שגלעד ארדן ושרים מבולבלים וחסרי אחריות ציבורית דומים לו, שבאו אחריו (דוגמת אבי גבאי), כפו על כולנו את רמת החמרה בתקינה הישראלית של פי 10 מההמלצות העולמיות, תקנים, שהם דחפו אליהם בהיותם בתפקיד של השר להגנת הסביבה, תקנים מחמירים הקיימים רק בישראל, תקנים, שהם שטות אחת גמורה ולא רלבנטים לאיזו מציאות של היום ומחר.

מלבד זאת, אנטנות סלולר, מכשירי סלולר ונתבי WiFi מסוכנים מאוד לבני האדם רק אם הם נופלים מגובה רב היישר על הראש של בני האדם, שמזלם הרע הוא, שהם עמדו בדיוק מתחת למכשיר נופל כזה... צריך לבדוק את הסכנה בקרינה הסלולרית המסוכנת (אם בכלל יש דבר כזה) לאצבעות הידיים, לישבן (חלק לא קטן מהנשים וגם גברים, מחזיקים את הסלולר שלהם בכיס האחורי של המכנסיים), ולא לראש...

כך, גלעד ארדן ואבי גבאי גרמו למדינת ישראל (לכולנו) נזקים של מיליארדים רבים, שיתקו בצורה מדהימה את היכולת לפרוס אנטנות מכל סוג בישראל, וזו אחת הסיבות המרכזיות, שאנו כיום כמעט במקום אחרון בעולם המערבי בתחום טכנולוגיות הסלולר, מפגרים גם אחרי חלק ניכר ממדינות ערב, כשאך לפני פחות מ-2 עשורים, היינו במקום ראשון

עדכון 2.2.18: מחקר טרי בוצע בארה"ב (מפורט כאן), ע"י NTP (מכון מחקר של משרד הבריאות האמריקאי), ביחד עם ה-FCC וגופים פדרלים נוספים דוגמת ה-FDA, מצא שאין (לבני אדם) כל סכנת קרינה היוצרת סרטן, ממכשירי טלפון סלולריים. כל המסמכים שיש בתחום המחקר הזה מצוים כאן, למתעניינים. המחקר הזה מצטרף למאות מחקרים בלתי תלויים ורציניים שהגיעו לאותה תוצאה, בעשורים האחרונים.


עדכון 2018: מאמר מעודכן בעניין הטעות של החשש מסרטן בגלל קרינה סלולרית - כאן

עדכון 2019: מאמר מעודכן מניו-יורק-טיימס שאין כל סכנה מ-5G - כאן



 
 
Bookmark and Share