Telecom News - eBay חושפת נתוני שיא על פעילות ישראל בזירת הסחר המקוון

eBay חושפת נתוני שיא על פעילות ישראל בזירת הסחר המקוון

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> eBay חושפת נתוני שיא על פעילות ישראל בזירת הסחר המקוון
eBay חושפת נתוני שיא על פעילות ישראל בזירת הסחר המקוון
מאת: חיים חביב, 13.2.18, 16:27אלעד גולדנברג

כל המספרים מאחורי חגיגת הקניות המטורפת בישראל. נחשף פיתוח טכנולוגי ישראלי מקורי, שיחזה את המגמה הבאה בעולם האופנה. כיצד עובד הפיתוח? מה רוכשים הישראלים ומה מוכרים בחו"ל?

eBay ישראל הציגה הבוקר בפני עיתונאים בתל אביב נתוני שיא על פעילות ישראל ב-2017 וחשפה פיתוח טכנולוגי ישראלי מקורי, שיחזה את המגמה הבאה בעולם האופנה. הפתעה: 90% מבני הנוער בגילאי 14-17 מבצעים רכישות באינטרנט 3 פעמים בחודש - מקום שני בעולם בקניות באינטרנט אחרי הנוער הבריטי.

אלעד גולדנברג, (בתמונה למעלה),מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל: " 2017 הייתה שנה היסטורית ב-eBay ובכלל לאיקומרס בישראל. לראשונה בישראל חוק ההסדרים יצא לדרך עם הקלות משמעותיות ביבוא אישי. זאת  בנוסף לכמות הקניות והמכירות של הישראלים ב-eBay, ששברה שיאים. הדלתות של חנות eBay פתוחות 24/7, והישראלים נהנים מכך וסוחפים אחריהם את העולם בחוויית מכירות וקניות נמרצת".

נתונים מפורטים - כאן.

מה רוכשים הישראלים?
בכל 2 שניות רוכש ישראלי מוצר ב-eBay ובכל 3.5 שניות מוכר מוצר לחו"ל באמצעות הפלטפורמה של eBay;
ב-2017 הצטרפו ל-eBay 47 אלף רוכשים מישראל;
61% מהעסקאות כיום ב-eBay מבוצעות באמצעות המובייל. 

מה מוכרים הישראלים בחו"ל?
הישראלים "גילו" את הפוטנציאל הגלום ב-eBay ומיטיבים למכור לכל העולם מוצרים במגוון תחומים; כ-30,000 פריטים נמכרים בכל יום מישראל לעולם - שיעור צמיחה מעל ל-50% ביחס לשנה החולפת. המוצרים הנמכרים ביותר היו:

מוצרים לבית ולגינה - מעל 2 מיליון פריטים;
מוצרי בריאות וטיפוח - מעל מיליון פריטים;
תכשיטים ושעונים - מאות אלפי פריטים;
והפתעה, מעל 60 אלף שתלים דנטאליים.  

החסכון מעל לכל
עפ"י הערכת החברה, עורכים הישראלים קניות מקוונות כדרך להתמודד עם יוקר המחייה. הם רוכשים את המוצרים, שהמשפחה נזקקת להם, במחירים מופחתים וחוסכים מאות ש"ח בשנה.

דוגמאות:
צמיחה של 40% בקניית שואבי אבק רובוטיים;
רכישה של מעל 40 אלף סמארטפונים;
70 אלף ישראלים כבר הקדימו ורכשו תחפושות לפורים;
כ-98 אלף אביזרים וערכות גילוח נרכשו בשנה האחרונה.

אלעד גולדנברג: "צעדי הממשלה בתוכניות "נטו משפחה" ו"נטו הוזלות", שקידם שר האוצר, קידמו מאד רכישות באינטרנט. מעולם לא נעשתה הסדרה בהיקף כזה לטובת הצרכן הישראלי. רק על סמארטפונים בקנייה באינטרנט - חוסכת משפחה ממוצעת בישראל מאות ₪".

בני הנוער והעידן החדש
בני הנוער הישראלים חיים את הרשתות החברתיות, מזהים טרנדים מיד כשהם צצים ומפתחים הרגלי רכישה ברשת, מגיל צעיר. רגע לפני סיום הרכישה, הם קוראים להורים כדי לבצע את התשלום.

בני הנוער הישראלים נמצאים במקום שני בעולם בקניות באינטרנט אחרי הנוער הבריטי;

90% מבני הנוער בגילאי 14-17 רוכשים באינטרנט ומוציאים כ-66 ₪ בממוצע בכל קנייה. המוצרים האהובים: גאדג'טים, משחקי מחשב ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה. השנה נרכשו 20 אלף יחידות בייבלייד (אם אינכם יודעים מה זה תשאלו את הקטנים).

המדינה על גלגלים
אלעד גולדנברג: "הישראלים אוהבים את כלי הרכב שלהם.השנה רכשו הישראלים 700 אלף חלקי חילוף לכלי הרכב שלהם. זה מספר מדהים המשקף את העובדה, שמדובר בהוצאה השנייה בגודלה ברבים ממשקי הבית בארץ. למעשה, זו קפיצה של 30% ביחס ל-2016. ברשימת חלקי החילוף הנפוצים - נורות, אביזרים לצמיגים וכנפונים לרכב במחיר ממוצע של 17 דולרים לפריט".

במהלך השנה החולפת רכשו הישראלים 158 כלי תעבורה (!), ובהם רכבי יוקרה, 8 רכבי אספנות, 6 יאכטות ו-5 אופנועים.

ספורט
אין ספק, אנו עם, שאוהב לעשות ספורט וזו גם אולי הקטגוריה, שנהנתה ביותר מתוכנית משרד האוצר "נטו משפחה".
מעל 750 אלף פריטים נקנו בקטגוריית ציוד ספורט ואביזרים (70 אלף נעלי ריצה, 180 אלף אופניים ואביזרים).

טכנולוגיות וחדשנות
הישראלים מוכרים כ"מאמצים מהירים" של  טכנולוגיות חדשות  ומפגינים את התלהבותם. לדוגמא:
צמיחה של 2000% ברכישת ציוד VR כולל אוזניות וסטרימרים;
צמיחה של 81% ברכישת רחפנים, רמקולים בלמעלה ממיליון דולרים.

האם נוכל לחזות את העתיד?ד"ר קירה רדינסקי
ד"ר קירה רדינסקי (בתמונה משמאל), המדענית הראשית של eBay בישראל, חשפה פיתוח טכנולוגי חדשני המבוסס על בינה מלאכותית. במקום היצע מוצרים המותאמים לצרכן אישית באמצעות טכנולוגיית פרסונליזציה, מציעה המערכת החדשה לצרכן מוצרים ייחודיים, שהותאמו לטעמו האישי ולמידותיו (ומיוצרים בלעדית עבורו) ואף חוזה מגמות עתידיות (כרגע רק בעולם האופנה) המותאמים אישית לקונים על בסיס אישיותם והעדפותיהם האישיות.

כיצד זה עובד?

המערכת, פרי פיתוח ישראלי, מבוססת אלגוריתמים מתקדמים, אוספת מידע אודות רכישות העבר שלנו ב-eBay, ולומדת את טעמנו; מה אנו מחפשים, מה אנו אוהבים (סגנון, צבעים, מידות), מזהה טרנדים עולמיים ומייצרת מיליארדים של תמונות פריטי לבוש, שאנשים היו רוצים לרכוש.

המערכת החדשה מזהה טרנדים עתידיים בעולם האופנה ומציעה לרוכש פריטי אופנה מאוסף, שעיצבו מעצבי האופנה. המערכת לומדת מה אנשים אוהבים והיו רוצים לרכוש ומייצרת עבורם אישית את פרטי הלבוש, ובדרך זו גם מזהה את הטרנד האופנתי הבא. בקרוב, יופעל פיילוט בישראל ובו יוצעו לקונים הישראלים פריטי לבוש רלוונטיים. מוכרים ברחבי העולם יתחרו על ייצור הפריטים.

קרדיט צילום תמונה עליונה: ענבל מרמרי
קרדיט צילום תמונה משמאל: חיים חביב
 



 
 
Bookmark and Share