Telecom News - האקאתון 'ניצוץ לדורות' 2018 למען ניצולי שואה, חינוך והנצחה: הרישום בעיצומו

האקאתון 'ניצוץ לדורות' 2018 למען ניצולי שואה, חינוך והנצחה: הרישום בעיצומו

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקאתון 'ניצוץ לדורות' 2018 למען ניצולי שואה, חינוך והנצחה: הרישום בעיצומו
האקאתון 'ניצוץ לדורות' 2018 למען ניצולי שואה, חינוך והנצחה: הרישום בעיצומו
מאת: מערכת Telecom News, 4.4.18, 16:56שואה

מטרתו לענות על אתגרי היומיום והמחר של ניצולים, חינוך והנצחת השואה. השותפים לדרך הם חברות עסקיות, עמותות וארגונים כמו מיקרוסופט ו-EY. הוא מיועד למפתחים, יזמים, סטארטאפים, סטודנטים, מורים, תיכוניסטים ונציגים מעמותות שונות. עדכון על תוצאות ההאקתון בתחתית הכתבה.

ביום השואה ישודרו בכל ערוצי התקשורת אינספור כתבות לגבי מצבם הכלכלי, הנפשי והחברתי הקשה של ניצולי השואה בישראל. אולם, יום זה יחלוף וישאיר את הניצולים ואת משפחותיהם (למי שהוא לא ערירי) להמשיך ולהתמודד עם אתגרי היום יום לבדם.

מעבר לאתגרי הניצולים עצמם קיימים אתגרים נוספים בנושאי זיכרון השואה והנצחתה. כיצד אנו מעבירים לדורות הבאים את הזיכרון ואת הלפיד בשמירה על פיסת ההיסטוריה הזו, ששינתה את פני העולם.

האקאתון 'ניצוץ לדורות' נוצר כדי לענות על אתגרי היומיום והמחר של ניצולים, חינוך והנצחת השואה.

האירוע בן 36 השעות יתקיים 10-11 למאי 2018 בבורסה לניירות ערך ברח' אחוזת בית 2, תל אביב. (אירוע הגמר יחל ב-12:45 ב-11.5.17). בנוסף, יתקיים יום הכנה ב-30.4.18 בשעות אחר-הצהריים, בבית התפוצות באוניברסיטת תל אביב.

בהאקתון מתוכננים לקחת חלק כ-120 משתתפים מהציבור הרחב, מפתחים, יזמים, סטארטאפים, סטודנטים, מורים, תיכוניסטים ונציגים מעמותות שונות, שיפתחו מיזמים ומוצרים ל-13 האתגרים המרכזיים, שזוקקו במיוחד עבור האירוע.

האירוע יתמקד בהמצאת ומציאת פתרונות ישימים ויעילים ב-3 תחומים מרכזיים:

א. איכות החיים של ניצולי השואה,
ב. חינוך בנושא,
ג. סוגיות הנצחה וזיכרון.

במהלך האירוע יתלוו אל המשתתפים מומחים מעולמות תוכן שונים (מנטורים), שיסייעו ויכווינו את הצוותים בגיבוש הרעיונות ופיתוחם: לכל אורך ההאקאתון יהיו מנטורים מטעם מיקרוסופט וחברות נוספות, וכמו כן ייעוץ והכוונה מאנשי מקצוע של גופים העוסקים בניצולים ותכני השואה. האירוע יהווה גם בסיס ליצירת שיתופי פעולה בין חברות עסקיות ובין גופים ומיזמים המטפלים בסוגיות בנושא.

 

הרעיונות המובילים, שייבחרו ע"י צוות השופטים של התחרות, יזכו בפרסים, שיעזרו להם לקדם את הפרויקטים והמיזמים במציאות.

לאחר חצי-הגמר הפנימי, יעלו 8 מיזמים, שיציגו בפני וועדת השופטים:

  • דב מורן
  • ינקי מרגלית
  • שירה פאיאנס בירנבאום (סמנכ"ל מיקרוסופט ישראל)
  • נעם קנטי (שותף בכיר EY)
  • נמרוד קוזלובסקי (JVP, HFN)
  • ליאור שטרסנברג (מנכ"ל מט"ב)
השותפים לדרך הם חברות עסקיות, עמותות וארגונים  כמו מיקרוסופט ו-EY, החוברים יחדיו כדי לגרום לזה לקרות ולאפשר פיתוח פתרונות. 'סטארטאפ ניישן' בהתגלמותו.

אם יש לכם רעיון, אם אתם רוצים לתרום מהידע שלכם ואם יש לכם סטארטאפ היכול לפצח אתגרים רלוונטיים, אזי הרישום לאירוע -  כאן.

בנוסף לפרסים, תסופק למשתתפים גישה חופשית לפלטפורמת הענן Azure ולשירותים נוספים, שבאמצעותם ניתן לייצר אפליקציות, לעבד מידע, ולהניע חוויות על בסיס שירותי AI, ML ויכולות אנליטיקה מתקדמות.

כמו כן, תועבר סדנת היכרות והדרכה על Azure במסגרת פגישת ההנעה של ההאקאתון, ויסופקו שירותי ייעוץ מיוחדים למשתתפים במסגרת מסלול הסטארטאפים של מיקרוסופט. 

כ"כ, יעמדו לרשות הצוותים הטכנולוגיה של חברת Panoply, וגישה לאלפי מסמכים ותמונות תודות לשותפיםבגרמניה - ITS.

לאירוע יגיע אורח מחו"ל, נובוקי סוגיהארה - בנו של צ׳יאונה (סמפו) סוגיהארה, חסיד אומות העולם, שהציל 6,000 יהודים במלחמת העולם השנייה. הוא יישא דברים בפתיחת האירוע.

רישום לאירוע הגמר - כאן.


עדכון 24.5.18, 12:50:  120יזמים, 23 צוותים, 80 מנטורים, 20 חברי צוות תפעולי ועשרות אורחים השתתפו בהאקתון. נוצרו בו 23 מיזמים, שהגיעו לשלב החצי-גמר והגמר. מתוכם השופטים נאלצו לבחור ב-3 זוכים. מתוך כלל המיזמים, 15 מתכננים להמשיך לעבוד על המיזם הלאה כדי לחולל שינוי.
 
במקום שלישי
זכה צוות Meetnadev - תשתית טכנולוגית המחברת בין בעלי המקצוע, השורדים והמתנדבים, ומאפשרת לניצולי השואה להיעזר בחינם בבעלי מקצוע שונים הקיימים במאגר.
פרס בסך 2,500 ש"ח מתנת: מט"ב, Appsflyer, Nice

מקום שלישי


במקום שני
זכה צוות הילף (עזרה ביידיש) - אפליקציית מובייל לסיוע לניצולי שואה היוצרת תשתית קהילתית לסיוע לניצולי שואה, קשישים ובעלי מוגבלויות.
פרס בסך 5,000 ש"ח מתנת EY ו-Matrix

מקום שני

במקום ראשון
זכה צוות מומנטו - באמצעות שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה ומציאות רבודה, יצר הצוות חוויה ויזואלית של אתרים יהודיים מלפני השואה ובשואה, ע"י שחזור אותנטי של מבנים, רחובות, גטאות ומחנות ריכוז והשמדה.
פרס בסך 10,000 ש"ח וגם חודשיים פיתוח, מתנת Microsoft ו-TFT
 
מקום ראשון
 
 

 



 
 
Bookmark and Share