Telecom News - מה הקשר בין משרד התקשורת, נטע ברזילי והשר איוב קרא?

מה הקשר בין משרד התקשורת, נטע ברזילי והשר איוב קרא?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה הקשר בין משרד התקשורת, נטע ברזילי והשר איוב קרא?
התשובה: שיבוש מערכות חמור בשוק התקשורת הישראלי. משרד התקשורת נרתם לבצע משימות, שלא נוגעות למשרד בגלל שהשר איוב קרא סבור, שהדבקת השם נטע ברזילי ביחד עם השם אירוויזיון תביא לו פופולריות בציבור ואולי עוד קולות במרכז הליכוד...
מאת: אבי וייס, 14.5.18, 17:40נטע ברזילי

לפעמים בדיחות הופכות לפארסה ממש לא משעשעת.

כשנטע ברזילי (בתמונה משמאל), הביאה כבוד לעצמה, למדינת ישראל ולרשות השידור, רשות ממלכתית, שכעת נקראת "תאגיד השידור" הציבורי, המכונה בשם המותג "כאן", שר התקשורת, שממונה, בין היתר, על תאגיד השידור הזה, צייץ בטוויטר (כאן) ובפייסבוק האישי שלו (כאן) את ברכותיו לניצחון המזהיר של נטע ברזילי באירוויזיון. ההודעות הללו היו עוד בגדר הסביר.

אולם, העניין הזה החל לקבל תפנית מוזרה, כשדובר משרד התקשורת פרסם הודעה לתקשורת, שגם עלתה לאתר משרד התקשורת (כאן), בזו הלשון: "משרד התקשורת מברך את נטע ברזילי לרגל זכייתה במקום הראשון באירוויזיון!".  

למה הדובר של משרד התקשורת אמור להוציא הודעה כזו? שר התקשורת איוב קרא ממונה גם על תאגיד השידור, גם על הרשות השנייה, גם על מועצת הכבלים והלוויין וגם על משרד התקשורת. למה מכל הדוברים של הגופים הללו, דווקא דובר משרד התקשורת מוציא ברכה כזו?

אם זה לא היה מספיק, בגלל שלנטע ברזילי יש "פטרון" אחר וקודם בדמות השרה מירי רגב, שהתייחסה אליה באופן אישי עוד הרבה לפני שהשר איוב קרא גילה שיש בישראל אחת בשם נטע ברזילי, יצאה הודעה נוספת, שמתקנת את הרושם שיצרו הודעותיו ומכתבו של השר (כאן), שרק השר איוב קרא "אחראי" מעתה על נטע ברזילי והאירוויזיון.

לאחר מריבה קצרה, אולי בתיווך רוה"מ, שרת התרבות מירי רגב ושר התקשורת איוב קרא סיכמו על הקמת צוות היגוי משותף לתכנון אירוח תחרות האירוויזיון, שתיערך בשנה הבאה בירושלים. למרות שתאגיד השידור "כאן", שמשדר את הטקס, כפוף מיניסטריאלית לשר התקשורת (ולא לשרת התרבות והספורט), הוחלט לשתף את משרד התרבות ב"ניצוח" על עבודות ההכנה. ומי יעסוק בהכנות? את זה נגלה מיד: לא מי שאמור לעסוק בזה...

העניין הזה הפך להרבה יותר הזוי, כשדובר מגיל גפןשרד התקשורת, שממלא תפקידו בצורה מאוד נאמנה ומסורה ומשקיע המון "סביב השעון" כדי לקדם את תחום הדוברות במשרד, גיל גפן (בתמונה משמאל), שלח היום הודעה בשם השר, שמשלימה את "שיבוש המערכות", שהשר החל בו אתמול, וזו לשונה: "הנחיית שר התקשורת לקראת האירוויזיון: שר התקשורת איוב קרא בירך את ראשי התאגיד לקראת אירוח האירוויזיון 2019 שיתקיים בירושלים. השר הנחה את הדרג המקצועי במשרד בראשות המנכ"ל להכין תוכנית עבודה מסודרת לביצוע".

ממתי משרד התקשורת הוא משרד להפקת מופעים ציבוריים עבור התאגיד הציבורי "כאן"?

לא מספיק צרות יש במשרד התקשורת, שכעת המשרד הזה אמור להתעסק באמרגנות?? המשאבים המועטים של המשרד ילכו כעת לעסקי בידור ושירה, כדי לפאר ולקדם את השם את השר, שמחפש פופולריות "מתחת לכל בלטה"?

למה התאגיד "כאן" לא עוסק בזה (בלבד)? זה האחריות הבלעדית שלו. לא של משרד התקשורת

נראה, שהשר איוב קרא "יצא לגמרי מאיפוס". זה החמיר ממש לאחרונה, כשבמלאת שנה לכהונתו כשר התקשורת, השר החליט לתת "ריאיון בלעדי" לדה-מרקר (הריאיון פורסם כאן), במקום למשל להתראיין לערוץ 20, שהשר כה סייע לו בשנה האחרונה. בראיון, אם אפשר לכנות את הפרסום בדה-מרקר בשם "ריאיון", הפכו הכתבים בדה-מרקר את השר לצחוק וללעג ו"ירדו עליו" מכל הכיוונים ולמעשה הציגו אותו כאדם הנראה הזוי לחלוטין ושאינו יודע מה הוא עושה בשנה שהוא מכהן כשר התקשורת.

אגב, אם תקראו את המאמר שפרסמנו כשבועיים אחרי שהשר איוב קרא נכנס לתפקידו (ושפורסם תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "כיצד השר איוב קרא נפל (ופעמיים מאז שנכנס לתפקידו) בחתימה על מסמך הזוי"), אפשר להבין מכך (ומעשרות המאמרים שפורסמו על ידינו בהמשך), שמה שפורסם כעת בדה-מרקר בתוך "ריאיון בלעדי", לא חידש דבר.. 
 
ההסבר היחיד, שיש לי ל"ריאיון" המוזר הזה בדה-מרקר: השר איוב קרא למד את הלקח של חקירות "תיק 4000", בהם רוה"מ, ביבי נתניהו, מואשם בקבלת "כתבות מפנקות ומלטפות" מוואלה! כשוחד, תמורת "הקלות רגולטוריות" לשאול אלוביץ'. אז השר איוב קרא החליט שהוא דואג שלא יהיו לו כתבות "מלטפות ומפנקות" בכלי התקשרות, רק כתבות התוקפות אותו חזק מכל הכיוונים, וכך אי אפשר יהיה להאשים אותו בשום עבירה של "קבלת שוחד" מכלי התקשורת, תמורת "הקלות רגולטוריות" שהוא מעניק כל הזמן... 



 
 
Bookmark and Share