Telecom News - עוד שימוע בשירות בעלי ההון - הורדת חובת הפריסה של Unlimited

עוד שימוע בשירות בעלי ההון - הורדת חובת הפריסה של Unlimited

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד שימוע בשירות בעלי ההון - הורדת חובת הפריסה של Unlimited
במקום לפעול לפי החוק (לשלול את הרישיון של Unlimited כי לא עמדה בתנאי הרישיון שלה), משרד התקשורת מבצע שימוע נוסף בשירות בעלי ההון ו"המקורבים לצלחת": הקלת הפריסה של Unlimited בתקווה, שכך סלקום תסכים לרכוש את החברה (או להיכנס בשותפות עימה) - מהלך מושחת ואנטי צרכני. 
מאת: אבי וייס, 27.5.18, 14:59נתי כהן

הקדנציה של המנכ"ל החדש במשרד התקשרות נתי כהן, (בתמונה משמאל), מסתמנת כבר כעת כמסע מהיר של "חלוקת מתנות" בשיווי כספי אדיר ממדים לבעלי ההון ו"המקורבים לצלחת", על חשבון הכיס של הציבור ונגד האינטרסים של הציבור, תוך השמעת "סיסמאות אורווליניות" בספינים בסגנון של "דאגה צרכנית", מה שהופך "שחור ללבן" ו"לילה ליום".

אך בשבוע החולף הסתיים התהליך של "הענקת מתנות" בשווי מאות מיליוני ש"ח לכל החברות (ובמיוחד הסלולריות), בדמות "הורדת שעות הפעילות של המוקדים" והארכת זמן המענה לפונים למוקדים בטלפון (מ-3 דקות ל-6 דקות) כמפורט כאן וכאן, ועוד לא סיימנו עם הפרשה הזו, ויום אחרי כן, בזק מקבלת היתר להמשיך עם "הרווחיות העודפת" שלה בטלפוניה, בהיקף של כמיליארד ש"ח לשנה (כאן), במצטבר איזה 16 מיליארד ש"ח מאז שפעם אחרונה נקבעו תעריפי הטלפוניה של בזק אחרי שימוע ובדיקה מקצועית (זה היה ב-2002), והנה היום אנו מתבשרים על מתנה הרבה יותר גדולה, לא ברור כרגע מה השווי שלה, אבל לא אגזים אם אעריך זאת בכ-5 מיליארד ש"ח לפחות, בתחום הפריסה של IBC (המוכרת לציבור בשם המותג Unlimited).

ההודעה של משרד התקשורת, שהופצה הבוקר לכלי התקשורת מצויה במלואה כאן, למתעניינים. התייחסות ספציפית לספין הזה אפרט במאמר נפרד.

כאן אביא רק את השאלה, ששלחתי בדחיפות למשרד התקשורת ב-18.5.18 וחזרתי ושאלתי עם עדכון קל ב-27.5.18 והנה השאלה במלואה עם העדכון:
"בכלכליסט (כאן), פורסם, שביום 13.5.18 התכנסה "הוועדה המייעצת" והמליצה להקטין את חובת הפריסה האוניברסלית של Unlimited.
כמה שאלות:
1. האם זה נכון?
2. אם כן, היכן פרוטוקול הדיון?
3. האם נבדק שכל מי שהיה מעורב בנושא, לרבות היועצת המשפטית של משרד התקשורת, לא היה לו קשר אישי או אחר ל- Unlimitedו\או לסלקום?
עדכון: בינתיים פורסמה ידיעה דומה גם בגלובס (כאן)".

תגובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

פרוטוקול דיון לא קיים, אולם, השימוע הזה, שדובר משרד התקשורת הפיץ, מבוסס על 2 מסמכים, שעלו הבוקר לאתר משרד התקשורת (כאן וכאן), בנושא הנדון.

מנכ"ל משרד התקשורת החדש, נתי כהן, ממשיך (משום מה) בהרגל המגונה של קודמיו, לשלוח שימועים רק לבעלי העניין ולא לנציגי הציבור המוסמכים (שהם המטרה המרכזית של כל שימוע. לא הנוגעים בדבר, הלוביסטים, מנכ"לי החברות, בעלי ההון, בעלי החברות המפוקחות ו"המקורבים לצלחת"). דעתו של מנכ"ל IBC אינה טובה יותר ועדיפה יותר מדעתה של גברת כהן מחדרה, או של גופי הצרכנות, או טובה יותר וחשובה יותר מחוות דעת שאר הגופים הרבים המייצגים את האינטרסים של הציבור בעולם התקשורת.

אולם, נראה בעליל מהמסמכים הללו, שהאינטרס הציבורי בכלל לא נמצא בקו המחשבה של ראשי משרד התקשורת בשימוע הזה, שבדיוק כמו קודמיו ייכשל, ולכן תוצאותיו תהיינה אומללות, כמו כל שוק התקשורת הישראלי, כמעט בכל התחומים.  

כך, משרד האוצר, שפך בעשור האחרון 150 מיליון ש"ח על Unlimited, כסף, "שנזרק לפח" לחברה עם מבנה בעלות עקום, בלי לקוחות ובמודל עסקי דפוק לחלוטין. אני מתקן את עצמי, הכסף הזה של הציבור לא "נזרק לפח". הוא הגיע (כמובן) לכיסים של המנהלים, הבעלים, השותפים וספקי השירותים והציוד ל-IBC.

חברת IBC זכתה במכרז, שנוהל כדין בתחילת העשור, שכרגע לא אעסוק וארחיב מי הכשיל אותו (בקצרה: משה כחלון). אם היא (IBC) לא מסוגלת למלא את תנאי הרישיון שלה ואת ההתחייבויות, שהתחייבה להם במכרז, האופציות הנכונות לפעולה לגביה הן:
1) להכריז על פשיטת רגל.
2) שהממשלה תלאים את הפרויקט ותבצע אותו בעצמה, כמו שזה קיים בכמה מדינות בעולם.
3) לבטל לה את הרישיון ולצאת במכרז חדש. על פי החוק (חוק התקשורת), החלטות הממשלה (2 החלטות + החלטת ועדת שרים בתוקף של החלטת ממשלה), התקנות (תקנות המפ"א ועוד תקנות מקבילות) והאמור ברישיונות החברה, אי מילוי תכנית הפריסה היא עילה מספקת ששר התקשורת יבטל את הרישיונות של החברה (יש לה 2 רישיונות). 
4) להימכר As Is לרוכש כלשהו (בערך כמו התהליך שקבוצת בזק-יורוקום עוברת כרגע), בהליך שעומד בתנאי החוק, התקנות, המכרז, החלטות הממשלה והרישיונות של החברה.

האופציה להקל בתנאי הפריסה של IBC היא נגד האינטרס הציבורי ומונעת מ"חפרפרות", שתיחשפנה בחקירה (כמו ששלמה פילבר הפך ל"עד מדינה", רק אחרי תחילת החקירה. לפני כן הכחיש בתוקף במשך כשנתיים, שהוא "חפרפרת" של בזק, למרות שגילינו זאת 3 שבועות אחרי שנכנס לתפקידו).

כך, משרד התקשורת הפך בשימוע הזה לנציג המשקיעים והבעלים והוא דואג רק לתועלת של הבעלים ובעלי ההון שהשקיעו ומעוניינים לרכוש את החברה. 

המשך לשערוריה הציבורית והצרכנית הזו יבוא ודי בקרוב.   

 
UNLIMITED



 
 
Bookmark and Share