Telecom News - נשים עדיין זקוקות לסיוע ועידוד בעולם היזמות. זה מה שחנה רדו עושה

נשים עדיין זקוקות לסיוע ועידוד בעולם היזמות. זה מה שחנה רדו עושה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> נשים עדיין זקוקות לסיוע ועידוד בעולם היזמות. זה מה שחנה רדו עושה
במפגש Startup Grind "הורם המסך" מעל פעילותה הענפה של חנה רדו, יזמית ומשקיעה סדרתית, שמתמקדת בפריפריה של מדינת ישראל ובנשים ופועלת כיזמית חברתית. בנוסף, נחשפו 3 סטארטאפים חדשים של נשים ונבחר הסטארטאפ, שזכה בתואר "חביב הקהל".
מאת: אבי וייס, 29.5.18, 06:30שחר מטורין

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני למעלה מ-4 וחצי שנים, נמצאת בצמיחה מואצת, מונה כיום כבר כ-3,950 איש (גם בפייסבוק).

כ"כ, שחר מטורין (בתמונה משמאל) הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, והשלוחה בתל אביב כמו שאר השלוחות, מנוהלת בהתנדבות מלאה

השלוחה של Startup Grind בת"א מנוהלת בסיוע של רם יוניש (סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל ויזם) וצוות ענק של מתנדבים מסורים ונותני חסות.

באירוע האחרון, שהתקיים בבשבוע החולף במתחם של Rise בתל-אביב, בהשתתפות עשרות רבות של יזמים, משקיעים, מנטורים ומפתחים (בעיקר נשים), התקיים מפגש מרתק עם חנה רדו, בכירה בקבוצת מקאן (כיום - משנה ליו"ר), יזמית ומשקיעה סדרתית, שיוזמת ומייסדת של מספר לא קטן של מיזמים ברחבי הארץ: 1) Spring Valley (במעוז חיים, "עמק המעינות" בצפון הארץ ליד בית שאן), 2) לב19 (בצפת), 3) מקאן ואלי (במצפה רמון), 4) מדבר19 (במצפה רמון), וכן ייסדה את ארגון Supersonas וכמה ארגונים נספחים ("פורום הדירקטוריות","She Speaks") והקימה קרן הון סיכון בגישת ה-Crowd-Funding בשם Innovesta

רם יוניש (בתמונה משרם יונישמאל): "היום אנו במפגש ה-50 של סניף ת"א של קהילת Startup Grind העולמית. בהחלט הישג יפה, עם קרוב ל-4 אלף חברים, כשהתחלנו ממש מאפס, לפני יותר מ-4 וחצי שנים.

אנו הקהילה היזמית הגדולה בעולם וגם הגדולה בישראל, עם נוכחות ופעילות בכל רחבי העולם. הקהילה העולמית מכילה מעל למיליון יזמים, מפתחים, מנטורים ומשקיעים. הארגון, שאנו חלק ממנו, פרוס כבר במעל ל-350 ערים ברחבי העולם במעל ל-120 מדינות. 

תודתי לכל המתנדבים המלווים אותנו לאורך השנים, ל-Rise, שנתנו לנו את המקום ולנותני החסות, שבלעדיהם לא היינו יכולים לקיים את הפעילות הנהדרת הזו, לטובת עולם היזמות הישראלית והחיבור שלו לקהילה העולמית הענקית של Startup Grind. 

אנו מציגים היום 3 סטארטאפים חדשים (לבחירת "חביב הקהל"), וניתן לסטארטאפ הנבחר במה מלאה להציג את הפיתוח שלו, במפגש הבא".

3 הסטארטאפים, שנחשפו באירוע:
  • Quantaapp - מערכת מקוקוואנטה אפונת ליזמים ולבעלי עסקים קטנים. זו מערכת המספקת להם את כל העיצובים למוצרים הראשונים, שכל עסק זקוק לו ואין לו תקציב להשקיע במעצב מקצועי. השלב הבא בהתפתחות של המיזם הזה תהיה מערכת מבוססת AI, שתבצע התאמה אישית אוטומטית לכל משתמש, בצורה ייחודית (ולא בבחירה מתוך רשימת עיצובים מוכנים מראש, שנמצאת באתר לבחירת המשתמש במערכת). המוצרים הקיימים כבר במערכת: כרטיס ביקור, One-Pager, Deck, פוסטר, עלון, מצגת עסקית, תקציר מנהלים ועוד (הנושאים הללו מתעדכנים לפי הביקוש מצד משתמשי המערכת, ויש לה כבר לא מעט משתמשים). היזמיות מחפשות כעת משקיע או משקיעים, כדי להתפתח לשלב הבא של המערכת (שתהיה, כאמור, מבוססת AI) ולהיכנס לפיתוח מוצרים נוספים, שיזמים ובעלי עסקים קטנים זקוקים להם, כדי להתפתח ולהצליח ביוזמה שלהם, בכל תחום.
  • Communeteer - פלטפורמה לקידום וטיפול במתנדבים והנעתם לפעולומערכת למתנדביםת התנדבות, במסגרת הארגון בו נרשמו כדי להתנדב. היזמים והיזמיות, שמאחורי היוזמה הזו, נמצאים כעת במסע קידום של "מימון המונים" ב-Exitvalley. המערכת המקוונת הזו לקידום ההתנדבות האישית מתחברת לכל מערכת CRM של הארגון המפעיל את המתנדבים. יש למיזם הזה כבר לקוחות משלמים, בעיקר מהמגזר הממשלתי והציבורי, דוגמת משרד הרווחה, מד"א ועוד. הגיוס, שכרגע המיזם נמצא בתחילת המסע שלו, יסייע ליזמים/יות להפוך את המערכת למבוססת על AI. כך, שתספק סיוע מפולח אישית לפי המוטיבציה של כל מתנדב ומתנדב. התקציב הראשוני להקמת המערכת הזו הגיע מהמדען הראשי (כיום הרשות לחדשנות) במסגרת התכנית "ישראל דיגיטלית". 
  • Cassiopeia - פלטפורמהקסיופיאה לעסקים ולארגונים המיועדת ליצירת "סביבת עבודה בטוחה" ולמניעת הטרדות ובמיוחד הטרדות מיניות. המערכת מבוססת כעת על 3 רמות: 1) דיווח על הטרדות. זאת לאור העובדה, שרוב העובדים או העובדות לא מדווחים, והמערכת מספקת לארגונים דרך לשכנע עובדים כן להתלונן. 2) ללוות את ה-HR בכל תהליכי הטיפול הנדרשים בהטרדות, לפי החוקים והתקנות. 3) ייצור מודל ניבוי לעובדים ולקבוצות העבודה, כדי לזהות חולשות ואפשרויות לבעיות עתידיות. המערכת הזו עדיין בפיתוח והיא אמורה לספק ידע ארגוני למנהלים על החולשות הקיימות אצלם וכיצד לטפל בהן. הגישה העסקית של המיזם היא B2B ויש לו כבר לקוחות משלמים וכרגע היזמיות עובדות על סגירת חוזה אסטרטגי להטמעת המערכת.
הסטארטאפ, שזכה בתואר "חביב הקהל" היה Quantaapp והיזמיות תצגנה את הפתרון בצורה מורחבת במפגש הבא

שחר מטורין (בתמונה למעלה משמאל): "לפני כחודשיים נערך האירוע העולמי הגדול של Satrtup Grind בסיליקון ואלי. הגיעו הרבה יזמים ומשקיעים מכל העולם וגם מישראל. מכל העולם הגיעו יזמים ומשקיעים לשמוע אותנו. בנינו שם רשת קשרים חזקה וחיזקנו את הנוכחות הבינלאומית שלנו. הצגנו להנהלת האירוע כ-160 סטארטאפים ישראליים והם בחרו באחד, שהופיע שם על הבמה המרכזית. בשנה הבאה נרצה לקדם יותר סטארטאפים מישראל על הבמה המרכזית של האירוע העולמי, במיוחד מיזמים של נשים

פעם בשנה אנו מקיימים אירוע המוקדש כולו לנשים יזמיות, ואני סבור, שזה לא מספיק. לכן, אני קורא לכל יזמית בשוק הישראלי להצטרף אלינו, להסתייע בנו ולקדם את המיזם בסיוע שלנו ושל הקהילה הנהדרת והענקית הנמצאת אצלנו. 

ב-13.6.18 ייערך הכנס הבינ"ל הבא לאיזור אירופה בלונדון. אנו נוציא גם לכנס החשוב הזה משלחת מישראל ובקרוב נפרסם את פרטי ההרשמה למשלחת הזו. כל מי שלא הצליח להגיע לאירוע הגדול בארה"ב ומעוניין להגיע לאירוע באירופה, מוזמן להשתתף במשלחת, שתצא לאירוע.

ב-25.7.18 נקיים את המסיבה השנתית שלנו. זה יתקיים בלייטהאוס בנמל ת"א ובקרוב נפרסם פרטי ההרשמה לאירוע. האירוע החודשי הבא יתקיים ב-26.6.18 וההרשמה כבר פתוחה".

חנה רדו, (בתמונה משמאל, מרואיינת ע"י רם י
חנה רדו עם רם יונישוניש), יזמית סדרתית, פעילה חברתית ומשקיעה סדרתית: "אני אוהבת את מצפה רמון, אבל יש לי קשר אישי גם לצפון, לעמק וגם לצפת. הפריפריה של ישראל מאוד מרתקת אותי. יש שם מטמון של אנשים ובמיוחד נשים עם פוטנציאל בלתי מנוצל אדיר. 

אני מגדירה את עצמי כיזמית חברתית. זה גלגול חדש של הקריירה שלי, שרובה הייתה בתפקידי ניהול ובשנים האחרונות בצמרת קבוצת מקאן. מזה כ-7 שנים אני מקדישה את עצמי והמרץ שלי לקידום הצעירים ובמיוחד צעירות בישראל.

כל חיי גדלתי בצל השואה, אני ממשפחה של 7 ילדים וכבכורה תמיד נדרשתי להצטיין. הייתה לי קריירה נהדרת בשטראוס ובשנים האחרונות במקאן, כמעט 19 שנה אני במקאן. המהפך האישי שלי התרחש בעקבות המחאה העממית, שהתלקחה בישראל בתחילת העשור.

בשטראוס יישמתי SAP ואילן שילוח, שהכיר אותי דרך זה, רצה ליישם SAP במקאן, ואז בקליק של הסכמה עברתי למקאן. התחלתי במקאן כ-CFO, הייתי גם COO לכל פעילות החברות בקבוצת מקאן. הכי נהניתי בתפקיד ה-COO. אחרי כן התקדמתי ממש לצמרת הקבוצה.

כיום אני מנהלת 2 שלוחות של מקאן, אחת בצפון בעמק בית שאן - ב"עמק המעיינות" והשלוחה השניה הוותיקה יותר היא במצפה רמון. הקמתי את השלוחה שלנו במצפה רמון כי הרגשתי וראיתי, שהאנשים שם זקוקים לנו וזקוקים לחברה כמו מקאן, שתיתן להם פרנסה טובה בעולם הייטק, בלי צורך לצאת ממצפה רמון.

נתנו הזדמנות נהדרת לצעירים שם להתפתח, לעבוד בתעשייה שלנו. אלה עסקים של ממש, עם ההכנסות ורווח. זו לא פילנטרופיה חד-צדדית. בצפון יש לנו כבר 15 עובדים וזה כבר רווחי. במצפה רמון העסק הרבה יותר גדול ורווחי והוא הוליד יוזמות נוספות, גם במצפה רמון.

היוזמות הנוספות שלי הן: מדבר19 במצפה רמון, שזה Spin-Off מהמיזם הראשון. כך, שיש לנו כבר 2 עסקים הגדלים בקצב מהיר במצפה רמון. הרוב נשים והמנהלות הן נשים. מדבר19 ממוקד בסיוע לסטארטאפים ולעסקים קטנים, במיוחד בתחילת דרכם. יש לנו כבר 60 לקוחות עם 35 עובדים, מקרב תושבי מצפה רמון. 

כך, יצרנו מקום עבודה מכובד, שהוא חלק מעולם ההייטק, לעובדים, שמעולם לא הייתה להם נגישות לעבודה בעולם ההייטק. כעת, אנו מפתחים את השלוחה בצפת, שיש בה בעיקר נשים חרדיות ואנו בשלבי פתיחת שלוחה נוספת ביישוב חורה, שבפזורה הבדואית בנגב. 

מהניסיון שלי, נשים הן מנהלות טובות יותר מגברים. הן גם יזמיות טובות יותר. לכן, יש לסייע להן לפתח את הפוטנציאל הזה.

אני גם משקיעה, בעצמי כאנג'ל ודרך קרן ההון סיכון, שהייתי שותפה בהקמתה, אינובסטה. ההשקעות שלי כיום נעשות כמעט רק במסגרת אינובסטה, שהיא, למעשה, נולדה אחרי שהקמתי ובהצלחה את ארגון סופרסונס ליזמיות. כיום יש כ-1,700 נשים בסופרסונס, בארגון, שצמח מאפס. מתוך הארגון הזה עלה הרעיון לייצר סביבה חדשה למשקיעות, להציג מיזמים חדשים לציבור הזה בגישת ה-Crowd Funding, שהציבור יחליט איזה מיזם שווה להשקיע בו. את זה למדתי על עצמי, אחרי כמה השקעות כושלות, שביצעתי במיזמים, שחשבתי שהם יהיו מוצלחים. אני למדתי את הלקוח הזה, שהכוח והידע של ה-Crowd טוב יותר משיפוט אישי. חוכמת ההמון משפרת את תהליכי קבלת ההחלטות, וזה מאוד חשוב בתחום ההשקעות. אינובסטה מחפשת כעת משקיע אסטרטגי, כדי להתפתח עם הרעיון הזה וליצור בשוק שיטת השקעה חדשה.

אני קמה כל יום עם המון מרץ, כי אני יודעת, שאני משנה את החיים של בני אדם ובמיוחד נשים. אני מגשימה שאיפות של אנשים ואני מאוד נהנית מזה וחשה גאווה וסיפוק מהעשייה הזו.

אני מאמינה, שנשים משקיעות צריכות להשקיע ביזימיות, בעיקר בגלל אי השיוויון בהשקעות הקיים בין גברים ונשים בתעשיית ההייטק. ממה שאני רואה, לא רק בישראל, אנו הנשים כמשקיעות לא מספיק חזקות בעולם הייטק ולא יודעות לקדם נכון את האג'נדה שלנו.

החלום שלי הוא להקים לפחות 100 סניפים בגישה של מדבר19 ולהעסיק נשים וגברים בפריפריה של ישראל. זה הייעוד, שהצבתי לעצמי". 


בתמונות: חלק ממשתתפי ומארגני האירוע, שנערך ביוזמת Startup Grind שלוחת תל-אביב עם חנה רדו במרכז:
האירוע עם חנה רדו

האירוע עם חנה רדו 2



 
 
Bookmark and Share