Telecom News - החברות מחזיקות כיום 80% מה-DATA הרלוונטי. רק 20% זמינים ברשת לכולם

החברות מחזיקות כיום 80% מה-DATA הרלוונטי. רק 20% זמינים ברשת לכולם

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> החברות מחזיקות כיום 80% מה-DATA הרלוונטי. רק 20% זמינים ברשת לכולם
החברות מחזיקות כיום 80% מהDATA- הרלוונטי. רק 20% זמינים ברשת לכולם
 מאת: מערכת Telecom News, 4.6.18, ;19:03דניאל מלכה
 
כנס IBM: עד לאחרונה חשבו, שחברות חדשות כמו Uber או AirB&B עומדות לתפוס את מקומן של החברות הקיימות. כעת רואים, שהמגמה שוב משתנה: חברות גדולות תוקפות בחזרה והופכות להיות ה-Disruptors.
 
היום התקיים בת"א כנס think - אירוע הדגל של IBM ישראל, בו התכנסו מיטב החוקרים, המומחים הטכנולוגיים והמפתחים מהארץ והעולם כדי ללמוד, לחדש, לקבל השראה ולדון כיצד להפוך את העולם העסקי לחכם יותר. השנה התקיים הכנס תחת הכותרת Where Technology Meets Humanity והוקדש לאופן בו טכנולוגיה מסייעת להתמודד עם האתגרים הגדולים של האנושות כמו סיוע ריפוי מחלות, סיוע לבעלי מוגבלויות, מאבק בפשע, שמירת כדור הארץ ועוד. הנושאים העיקריים בכנס היו בינה מלאכותית והעולם העסקי, דאטה וטכנולוגיות ענן, וסוגיות של פרטיות ואבטחת מידע.
 
מנכ"ל IBM ישראל דניאל מלכה, (בתמונה), פתח הבוקר את הכנס והנה עיקרי דבריו:
 
דניאל מלכה: "אנו נמצאים בנקודה קריטית בזמן, בנקודה, שבה הטכנולוגיה והמודלים העיסקיים משתנים בו זמנית. שוק העבודה משתנה, ואנו מאמינים, שבמידה זו או אחרת, 100% מהמקצועות בעולם ישתנו. ישנם בינינו כאלה המודאגים מזה וחוששים מסינדרום TERMINATOR.
 
אני יכול להבין אותם אבל גם להרגיע ולומר להם, שהטכנולוגיה באה כדי להעצים את האדם - ולא להחליף אותו. האדם והמכונה יעבדו זה לצד זה. כבר כיום, חברות וממשלות בעולם מגדירות חוקי אתיקה ורגולוציה, שיאפשרו לנו ליהנות מ-GOOD TECH ולהילחם ב-BAD TECH.
 
עד לאחרונה חשבנו, שהחברות החדשות כמו Uber או AirB&B עומדות לתפוס את מקומן של החברות הקיימות. עכשיו אנו רואים, שהמגמה שוב משתנה: חברות גדולות תוקפות בחזרה והופכות להיות ה-Disruptors.
 
הן ממציאות את עצמן מחדש כי הן מסתכלות מצד אחד על הנכסים הקיימים בארגון, ביניהם הדאטה, ומשתמשות בטכנולוגיות דיגיטליות כדי להתייעל ולייצר OFFERINGS ומנועי צמיחה חדשים. החברות הקיימות היום מחזיקות 80% מהDATA- הרלוונטי בעולם. רק 20% נמצאים ברשת וזמינים לכולם. וה-80% האלה הם מקור כוח אדיר.
 
למהפכה הטכנולוגית הנוכחית יש השפעה עצומה על החברה שלנו, לא פחות ממהפכת הדפוס או האינטרנט. כולנו מבינים, שלעולם של הדאטה יש פוטנציאל עצום, אך יחד עם זאת הוא מטיל על כולנו אחריות גדולה. אנו לא יכולים להתעלם מההשפעה של הטכנולוגיה על החברה האנושית שלנו, וגם לא להתעלם מנושא הסקיוריטי והצורך ההכרחי להבטיח את המידע ואת הפרטיות של כל אחד ואחת מאתנו.
 
לכן, הגדרנו לעצמנו ב IBM כללי אתיקה מאוד ברורים בנושא של AI ודאטה Responsibility. אחד מכללי האתיקה המרכזיים הוא, שאנו מאמינים, שהדאטה שייכת למי שיצר אותה - קרי אתם והארגונים שלכם. להבדיל מאחרים - אנו לעולם לא נעשה שימוש בדאטה שלכם.
 
אז איך אנו ב-IBM עוזרים לחברה ולארגונים להתמודד עם השינוי המתמיד? לפני יותר מעשור התחלנו בהשקעות מאסיביות בתחום הבינה המלאכותית, עם ווטסון, ובתחום הענן. בעצם, בשנים האחרונות המצאנו את עצמינו מחדש כדי להפוך למה שאנו היום: חברה של פתרונות קוגניטיביים מבוססי ווטסון, שמפותחים בקונטקסט של תעשיות ספציפיות והמונגשים על פלטפורמות ענן מגוונות.
 
אנו חברה על כל הגוונים שלה, עבורנו טכנולוגיות הבלוקצ'יין הן מזמן לא רק buzzword; אנו מובילים את תחום הבלוקצ'יין עם יותר מ-400 פרויקטים ומעל ל-50 רשתות בפרודקשן. אנו החברה המתקדמת ביותר במחשוב קוונטי עם הפלטפורמה היחידה הזמינה מסחרית, שעומדת לשנות פרדיגמות בכל תחומי החיים.
 
אני רוצה גם לגעת בנושא, שבעיני הוא סופר חשוב - וזו ההכלה INCLUSION. אני מאוד גאה לעמוד בראש חברה בישראל, שהנושא של DIVERSITY הוא חלק מה-DNA שלה, כבר למעלה מ 100 שנה. אבל INCLUSION בעיניי, זה הרבה יותר מ-DIVERSITY. זה למשל לחשוב כל הזמן איך הטכנולוגיה יכולה לעזור לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בתוך החברה ובעולם העבודה.
 
זה גם, למשל, לחשוב איך הטכנולוגיה יכולה להביא את החינוך והרפואה לאזורים הכי נידחים, ובכך לאפשר בעתיד לילדים מאוכלוסיות מוחלשות להצליח, כנגד כל הסיכויים. אבל העתיד הוא לא משהו שקורה לנו. העתיד הוא משהו שאנחנו יוצרים בעזרת טכנולוגיה כמובן. וזו בדיוק הסיבה, שלשמה התכנסנו כאן היום, כדי לדבר על המקומות, שבהם העסקים והחברה פוגשים את הטכנולוגיה".
  
 צילום תמונה עליונה: כפיר סיוון



 
 
Bookmark and Share