Telecom News - על החרדים והדתיים שבחזית הסייבר

על החרדים והדתיים שבחזית הסייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> על החרדים והדתיים שבחזית הסייבר
על החרדים והדתיים שבחזית הסייבר
מאת: מערכת Telecom News, 27.6.18, 20:45סייבר
 
בין משתתפי שבוע הסייבר הלאומי 2018 בשבוע החולף הייתה קבוצה יוצאת דופן: 18 משתתפים ומשתתפות חרדים ודתיים מתכנית "סייבר עילית", שהיו בין 90 המתחרים בגמר תחרות Cyber Challenge, באוני' ת"א.
 
תכנית "סייבר עילית" היא תכנית לאומית ראשונה מסוגה, שמכשירה נשים וגברים מהמגזר החרדי והדתי בתחומי הסייבר ואבטחת המידע ומסייעת להם להשתלב בחברות היי-טק, טכנולוגיה וסייבר בישראל. התכנית מופעלת ע"י המרכז האקדמי לב (בו לומדים כ-4500 סטודנטים וסטודנטיות חרדים ודתיים את מקצועות ההייטק, הניהול, ההנדסה והחשבונאות), המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, ולוקחים בה חלק בוגרי ובוגרות תואר ראשון במדעי המחשב ובהנדסת תוכנה, שסיימו את לימודיהם בהצטיינות. 
 
הלימודים בתכנית משלבים לראשונה תכנים מקצועיים לבוגרי תואר ראשון במחשבים והנדסה, ברמת מורכבות וגבוהה, שאינה נלמדת כיום באוניברסיטאות בתארים הרגילים. תכני הלימוד פותחו ע"י המוקד הלאומי לחינוך סייבר, יוזמה משותפת של מטה הסייבר הלאומי וקרן רש"י. לעבודת הפיתוח היו שותפים בכירים מתעשיית הסייבר בישראל והלימודים משלבים תאוריה עם התנסות בשטח. זאת, בהתאם לצרכיי התעשייה הביטחונית והאזרחית.
 
כחלק מכך, משתלבים  משתתפי התכנית במהלך שנת הכשרתם בחברות ביטחוניות, בינלאומיות וסטארטאפים העוסקים בתחום הסייבר.
 
18 מתוך 90 המשתתפים בגמר תחרות Cyber Challenge, שהתקיימה בשבוע הסייבר הלאומי 2018 בשבוע החולף באוניברסיטת תל אביב, היו ממשתתפי התכנית סייבר עילית, לאחר שנבחרו מבין כ-400 מועמדים מרחבי הארץ, שהשתתפו בשלב מיונים מקדים, שנערך אונליין במהלך מאי 2018.
 
בסופו נבחרו 30 הקבוצות הראשונות בלבד להתחרות בגמר (כשבכל קבוצה 3 חברים) להתחרות בשלב הגמר הסופי, שנמשך 6 שעות. בנוסף, לשלב הגמר העפילה רק קבוצה אחת של 3 נשים, שמשתתפות בתכנית "סייבר עילית".
 
אחד ממשתתפי תכנית "סייבר עילית", שהתחרה בתחרות, הוא יחיאל לוין, בחור חרדי, (29), שלמד מדעי המחשב במרכז האקדמי לב. לאחר שסיים את לימודיו לפני כשנתיים, הוא הצליח להשתלב בתחום בחברה לניהול ערוצי טלוויזיה, אבל רצה להיות מקצועי יותר ולהתעסק בדברים הדורשים "יותר מאמץ" לדבריו
.
לוין: "שמעתי על תכנית 'סייבר עילית' והרגשתי, שזה בדיוק מה שמתאים לי. מדובר בתוכנית אינטנסיבית, ואפילו  ויתרתי על משרה טובה, שהייתה לי, כדי לקחת בה חלק. במהלך הכשרתיו בתכנית עבדתי במשרת סטודנט במחלקת מחקר ופיתוח בחברה לניטור עבודה וזיהוי איומים ברשת, ולאחר סיום התכנית אני צפוי להמשיך בחברה למשרה מלאה.
 
העובדים סביבי בעיקר בוגרי צבא, אנשים עם הרבה שנות ניסיון. לא הייתי מצליח להתברג לתפקיד כזה בעבודה רגילה, לא משנה כמה מקצועי וטוב הייתי. היכולות, שספגנו בשנה הזו, והקשרים עם התעשייה שיצרנו, אפשרו לי להגיע לנקודה בה אני נמצא היום.
 
התכנית מעניקה הזדמנות לאנשים חילונים להכיר את המגזר הדתי והחרדי. מהצד השני יש שינוי גדול גם בציבור החרדי. כשהלכתי ללימודים, לא היה קל להסביר לאנשים למה אני הולך לעשות דברים כאלה, אבל במהלך השנים ראיתי התקדמות ושיש יותר הבנה של הדבר, וגם כשלא מסכימים מבינים ויש הרבה יותר קבלה.
 
התחרות הייתה אינטנסיבית ומאתגרת. הצלחנו לממש אתגרים, שהתנסינו בהם לאורך השנה, לפתור דברים ולהתמודד עם אתגרים חדשים. בעולם הסייבר תמיד יהיה עוד מה ללמוד ולנסות".
 
חרדים בסייבר
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share