Telecom News - מודעות לאבטחת מידע? לא בישראל: 74% לא מגינים על הנייד בעזרת סיסמא

מודעות לאבטחת מידע? לא בישראל: 74% לא מגינים על הנייד בעזרת סיסמא

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מודעות לאבטחת מידע? לא בישראל: 74% לא מגינים על הנייד בעזרת סיסמא

מודעות לאבטחת מידע? לא בארץ: 74% מהישראלים לא מגינים על הנייד בעזרת סיסמא

מאת: מערכת Telecom News, 28.6.18, 15:12MOBILE SECURITY קספרסקי

רוב המשתמשים מסתמכים על המכשירים הניידים שלהם כדי לבצע פעולות מקוונות. כך, שאובדן/גנבה של המכשיר עלול לסכן את הנתונים הרגישים ביותר שלהם. מהם סוגי הנתונים יקרי הערך המאוחסנים במכשירים הניידים ונשלחים מהם?

כמעט 52% ממשתמשי הניידים בעולם לא מגינים על המכשירים הניידים שלהם באמצעות סיסמא, ורק 22% מפעילים פתרונות נגד גניבה.

בישראל, המספר גדול אף יותר. 74% מהמשתמשים מותירים את המידע הרגיש במכשיר ללא הגנה של סיסמא ורק 10% משתמשים בפתרונות נגד גניבה. גנבים, שמצליחים להניח את ידם על מכשיר נייד לא מוגן, יוכלו להפיק ממנו הרבה יותר, כפי שכבר ראינו בלא מעט מקרים.

אלה הם רק חלק מהנתונים המדאיגים העולים מסקר של מעבדת קספרסקי, שמצא, שמשתמשים רבים עדיין מותירים את המכשירים שלהם פתוחים לכל אדם, יחד עם המידע הרגיש שבהם.

רוב המשתמשים מסתמכים על המכשירים הניידים שלהם כדי לבצע פעולות מקוונות. כך, שאובדן/גנבה של המכשיר עלול לסכן את הנתונים הרגישים ביותר שלהם. 

68% מהאנשים השיבו בסקר, שהם משתמשים באופן קבוע במכשיר הנייד כדי לבצע פעולות מקוונות (בישראל מדובר על 76.9%), ו-34% משתמשים בטאבלט לפעולות מקוונות (רק 18.2% בישראל).

הסקר גם מציג את סוגי הנתונים יקרי הערך המאוחסנים במכשירים הניידים ונשלחים מהם:

יותר משליש (35% בעולם ו-22% בישראל) משתמשים במכשירים החכמים לצרכי בנקאות מקוונת, מה שכמובן מאפשר גישה למידע הפיננסי הרגיש ביותר.

57% דיווחו, שהם משתמשים באופן קבוע במכשיר החכם כדי לגשת לחשבונות דואר אלקטרוני אישיים (67.5% בישראל),

 55% ציינו, שהם משתמשים במכשירים לפעילות ברשתות חברתיות (60% בישראל). 2 השימושים אחרונים מכילים מידע אישי רב.

אבל העובדה, שהם מחזיקים מידע יקר ערך על המכשיר הניד שלהם, אינה גורמת למשתמשים לפעול לאבטחתם:

רק פחות מחצי (48% בעולם ו-26% בישראל) מגינים על המכשיר הנייד שלהם עם סיסמא,

ורק 14% מהאנשים מצפינים את הקבצים והתיקיות שלהם, בהשוואה ל- 6% בישראל, כדי למנוע גישה בלתי מורשית.

כתוצאה מכך, אם המכשירים נופלים לידיים הלא נכונות, כל הנתונים האלה, מחשבונות אישיים, דרך תמונות, הודעות ואפילו פרטים פיננסיים, יהפכו לנגישים לפושעי סייבר.

גם אובדן של מכשירים המוגנים בסיסמא יכול לגרום להשלכות משמעותיות. מהסקר עולה, שפחות מחצי מהמשתמשים (41%) מגבים את הנתונים שלהם (38% בישראל), ורק 22% משתמשים במאפיינים נגד גניבה במכשירים הניידים שלהם (10% בישראל).

המשמעות היא, שבעקבות אובדן או גניבת המכשירים שלהם, הם יסבלו גם מאובדן גישה למידע האישי ולחשבונות שלהם.

דמיטרי אלשין, סגן נשיא שיווק מוצרים, מעבדת קספרסקי: "המכשירים הניידים מעניקים לנו גישה למידע חיוני, בכל מקום ובכל זמן. אולם, אנו נוטים לשכוח, שאלה הם חפצים רבי ערך, שעבריינים ישמחו לשים עליהם יד, והעבודה שלהם הופכת לקלה יותר לאור העובדה, שכל מכשיר שני אינו מוגן בסיסמא.

ישנם מספר דברים פשוטים מאוד, שכולם יכולים לעשות כדי לאבטח את המכשיר ואת המידע המוחזק בו. ע"י הפעלת סיסמא ושימוש בפתרון אבטחה ייעודי, שכולל הגנה כנגד גניבה, ניתן להגן על המידע האישי, תמונות, וחשבונות מקוונים, מפני אובדן ושימוש זדוני".
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share