Telecom News - מטרת תל אביב כעיר חכמה היא להקשיב לתושב

מטרת תל אביב כעיר חכמה היא להקשיב לתושב

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מטרת תל אביב כעיר חכמה היא להקשיב לתושב
מטרת תל אביב כעיר חכמה היא להקשיב לתושב
מאת: מיקי ברקאי, 15.11.18, 17:06הלה אורן

היתרונות האחרים קיימים כתוצר לוואי של ההקשבה. עיר חכמה היא כלי להגדלת שביעות הרצון של אזרחים.

קרן תל אביב היא גוף עצמאי ופילנתרופי, שמטרתו גיוס כספים לעיר תל אביב-יפו, ולפי אתר האינטרנט, היא משתפת פעולה עם עיריית תל אביב להעמדת דולר מול כל דולר תרומה.

הלה אורן, (בתמונה משמאל), היא מנכ"ל הקרן. היא הייתה בעבר מנהלת "עיר עולם תל אביב", חברה עירונית, שיעודה ליצור קשרים בינלאומיים. בתפקידה זה היא הייתה שותפה למאמץ של "פרויקט דיגיתל", שבזכותו זכתה העיר תל אביב בפרס הראשון של כנס הערים החכמות בברצלונה 2014.

רציתי לשמוע את עמדותיה של הלה אורן בנושא "עיר חכמה".

הלה אורן: "מטרת עיר חכמה היא להקשיב לתושב. היתרונות האחרים, כגון שיפור התפעול וצמצום עלויות, קיימים כתוצר לוואי של ההקשבה. ההקשבה לתושב נעשית במישורים שונים.

למשל, אירוע בו התכנסו כ-3,000 תושבים לפגישה פנים אל פנים עם נציגי העירייה סביב שולחנות עגולים (תרתי משמע) בכיכר רבין, והביעו עמדות בנושאים שונים.

נושא הקשבה לתושב, לפי סקר מנהלים, שערכה חברת מילגם מ-2016, הוא התחום המרכז את מרב העניין של עיר חכמה.

מיתוג העיר תל אביב-יפו החל עם חגיגות שנת ה-100 לעיר ב-2009, אם כי למיטב הערכתי, הסיסמה המוצלחת המוכרת לנו -"עיר ללא הפסקה", קדמה לכך. עיר חכמה היא כלי להגדלת שביעות הרצון של אזרחים, שמסייע גם בניהול אפקטיבי של העיר, למשל בכלים כמו דיגיתל ודיגידוג.

כרטיס התושב דיגיתֵל, שניתן בחינם לתושבי העיר תל- אביב-יפו, מקנה מידע והנחות על אירועי חוצות, מוסדות תרבות, פעילויות ספורט ופנאי, עדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, בהתאם לתחומי העניין וסביבת המגורים.

 דיגידוג הוא כרטיס תושב ייחודי לכלבים, שיאפשר לתושבים לקבל מידע על כלבם: תזכורות שוטפות על מועדי חיסון קרובים אצל הווטרינר העירוני, מידע בנושא גינות כלבים חדשות וקרובות למקום המגורים, אירועים עירוניים לכלבים ועוד.

דוגמא נוספת היא דאגה לקשיש תוך הסתמכות על כלים טכנולוגיים.

הצוות המוביל כיום את העיר החכמה בתל אביב כולל את מנהל מנהלת הידע זוהר שרון, ואת מנהלת מערכות מידע ליאורה שכטר".

הערה: עם זאת, הדרך להפיכת תל אביב לעיר חכמה עוד ארוכה. ראוי לקרוא על מוסקבה כעיר חכמה – כאן, ולראות את ההבדלים העצומים בין הערים הללו כיום.

מאת: מיקי ברקאי, נובמבר 2018.
יועץ מערכות תקשורת
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co.il

 
SMART CITY FREE



 
 
Bookmark and Share