Telecom News - הוטלו קנסות כבדים (כנראה לשם האיזון מול בזק) על סלקום והוט מובייל

הוטלו קנסות כבדים (כנראה לשם האיזון מול בזק) על סלקום והוט מובייל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הוטלו קנסות כבדים (כנראה לשם האיזון מול בזק) על סלקום והוט מובייל
לאחר חשיפת הקנס האדיר (והמפוברק) על בזק, החליט איתן כסיף, סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת, "לאזן" את התמונה, והטיל קנס של 405 אלף ש"ח על סלקום ו-125 אלף ש"ח על הוט מובייל, על אותה עבירה (טיפול לקוי בצרכנים בנושא חיובי יתר בחשבונות הסלולריים שלהם).
מאת: אבי וייס, 8.1.19 21:40איתן כסיף

לקראת החשיפה של הקנס המפוברק על קבוצת בזק (כאן), שנעשה בשליחות של "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", החליט סמנכ"ל בכיר לפיקוח, איתן כסיף (בתמונה משמאל), להפעיל את סמכותו על פי חוק התקשורת ו"לאזן את התמונה", שיכולה להצטייר כאילו המשרד הוא כל הזמן בעד סלקום, והטיל היום 2 קנסות בסכומים משמעותיים באותו נושא. ההודעות על הקנסות: כאן - לגבי סלקום, כאן לגבי הוט מובייל. 

למרות שמדובר באותה הפרה של הרישיון, סלקום קיבלה קנס גבוה בהרבה (405 אלף ש"ח מול 125 אלף ש"ח להוט מובייל), מהסיבה הפשוטה ,שזו לא הפעם הראשונה, שסלקום נקנסת בנושאים צרכניים כאלה וכמובן יש לה יותר מנויים מהוט מובייל. 

למיטב הערכתי, מדובר בקנסות נכונים וצודקים, במיוחד כאשר הם הוטלו בגין הפרה בתחומים צרכניים, של חיובי יתר של צרכנים, לאור תלונות של צרכנים, שהתקבלו במשרד התקשורת. 

אחרי כחצי שנה בתפקיד, ביולי 2018 - כאן, איתן כסיף, סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת, "התעורר" (כנראה בעקבות החשיפות הרבות שלנו) והטיל אז קנסות על גולן טלקום וסלקום. זו הייתה בהחלט התפתחות חיובית ויש לציין זאת לזכותו.

חשוב המסר הקיים בקנסות הטריים הללו: משרד התקשורת החל להקפיד גם על הסעיפים הקטנים ביותר ברישיונות חברות התקשורת. זו התחלה חשובה ביותר ובשורה חשובה לשוק התקשורת, שהתנהל בשנים האחרונות בכאוס אחד ענק, מקומם ומדהים, במיוחד מהכיוון של סלקום (שמככבת רבות בסדרת המאמרים שלנו, כאשר הפרק השביעי בסדרה המסעירה את הציבור - פורסם אך אמש כאן). 

FINE FREE



 
 
Bookmark and Share