Telecom News - הסטארטאפ Foretellix המפתח בתחום בטיחות רכב אוטונומי גייס 14 מיליון $

הסטארטאפ Foretellix המפתח בתחום בטיחות רכב אוטונומי גייס 14 מיליון $

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ Foretellix המפתח בתחום בטיחות רכב אוטונומי גייס 14 מיליון $
הסטארטאפ הישראלי Foretellix המפתח טכנולוגיה בתחום בטיחות ברכב אוטונומי גייס 14 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 16.1.19, 12:30גיל אמיד יואב הולנדר זיו בנימיני צילום דרור סיתהכל
 
הפתרון של פורטליקס מאפשר למפתחי רכב אוטונומי לבדוק מאות מיליוני תרחישי נסיעה אפשריים,  שהם קריטיים לבטיחות הרכב-ללא-נהג.

הסטארטאפ הישראלי Foretellix, שנוסד ע"י יואב הולנדר -CTO , זיו בנימיני - מנכ"ל, וגיל אמיד - סמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי (בתמונה משמאל), ומפתח פתרון לבדיקות רכב אוטונומי nהמבוסס על אוטומציה ואנליטיקה חכמות כדי לבדוק את רמת הבטיחות של רכבים אוטונומיים ולספק כלי מדידה להוכיח אותה, הודיע היום על גיוס 14 מיליון דולרים. את הסבב הובילו הקרנות 83North, Jump Capital וNextgear Ventures-.

ההשקעה תאפשר לסטארטאפ להאיץ את הפיתוח וההטמעה של הפתרון, שמאפשר לבדוק ולכסות באופן אוטומטי מאות מיליוני תרחישים אפשריים לפני שרכב האוטונומי עולה על הכביש. לאחר הגיוס הנוכחי סך הגיוסים של החברה עומד על 16 מיליון דולרים.

פורטליקס מספק למפתחי רכב אוטונומי את היכולת לוודא ולהדגים את רמת הבטיחות הגבוהה מאוד הנדרשת כדי לממש את הפוטנציאל של מהפכת הרכב האוטונומי. נושא הבטיחות הוא כיום החסם המרכזי המונע הטמעה מלאה של רכבים אוטונומיים.

סט הפתרונות  והגישה, שמפתח הסטארטאפ, שנקראCoverage Driven Verification  מוודאים שהרכב האוטונומי מתנהג נכון במאות מיליוני תרחישי נהיגה משמעותיים, ולפיכך בטוח לשימוש באופן חופשי וללא מגבלות. כחלק מהפתרון, הסטארטאפ מפתח שפה, שתוכל לשמש כסטנדרט לתיאור אותם תרחישים בכביש וספריות של אותם תרחישים.

הפתרון מאפשר איסוף ואנליטיקה אוטומטית של מדדי הבטיחות, ובכך משקף את אחוז התרחישים, שנבדקו והוכחו כעובדים במגוון רחב של מצבים ותנאים. מדדים אלה נדרשים ע"י האקוסיסטם כולו: מפתחי הרכב האוטונומי בהם יצרני הרכב הגלובליים, הצרכנים, הספקים, חברות הביטוח והרגולטורים. הפתרון מתחבר לכל פלטפורמות הבדיקה הקיימות, כולל: סימולציות, מערכות חומרה / תוכנה היברידיות, מרחבי ניסוי סגורים ונסיעות מבחן בכבישים.

זיו בנימיני: "אנו שמחים להתחיל לעבוד עם 83North, Jump Capital, ו-Nextgear Ventures כדי לטפל במחסום הגדול ביותר לאימוץ רכב אוטונומי - הבטיחות. ההשקעה תסייע לנו לשנות את כללי המשחק בתעשייה כדי לעבור משיטת בדיקה המבוססת על כמות הקילומטרים, שעובר הרכב, לשיטה המבוססת על 'איכות הכיסוי', כלומר, היכולת לבדוק ולכסות באופן אוטומטי מאות מיליוני תרחישים אפשריים ומשמעותיים עוד לפני שהרכב עולה על הכביש.

בכך נוכל לעזור לתעשייה להגיע מהר יותר להטמעה מלאה של רכבים אוטונומיים. משקיעים אלה מביאים לפורטליקס ידע וניסיון רב בהרצת סטארטאפים מצליחים, עבודה עם חברות אנטרפרייז וחדירה לתעשיית הרכב".

גיל גורן, שותף כללי בקרן 83North: "מזה תקופה שאנו עוקבים אחרי פורטליקס. תעשיית הרכב זקוקה לפתרון חזק במיוחד כדי להבטיח בטיחות ואמון ברכב האוטונומי. אנו מאמינים, שההתבססות של פורטליקס על טכנולוגיות ומתודולוגיות מוכחות תאפשר לה לספק פתרון זה במהירות".

סאורב שארמה, שותף בקרן Jump Capital: "אנו מאמינים בצורך הקריטי שפורטליקס עונה עליו באמצעות הפתרון שלו. אנו יודעים ,שמימוש ההשקעה הענקית בפיתוח מכוניות אוטונומיות מותנה בפתרון, שיסגור את הפער העצום לגבי האמון בבטיחות הרכב הזה כיום. אנו מאמינים, שפורטליקס יכול לגשר על הפער הזה".

ד"ר טל כהן, מייסד שותף בדרייב ו-Nextgear Ventures: "השקענו בפורטליקס בשלב מוקדם והחלטנו להגדיל משמעותית את ההשקעה בעקבות התקדמות החברה והעניין ההולך וגובר בה מצד השוק. הטכנולוגיה של פורטליקס ייחודית ושימושית מאוד בהטמעת הבטיחות בפיתוח הרכב האוטונומי כבר מנקודת ההתחלה".

בתמונה למעלה מימין לשמאל: גיל אמיד, יואב הולנדר, זיו בנימיני 
קרדיט צילום תמונה עליונה: דרור סיתהכל

הדמיה של הטכולוגיה של פורטליקס:

פורטליקס

 



 
 
Bookmark and Share