Telecom News - עשרות חידושים טכנולוגיים ביריד פרויקטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון

עשרות חידושים טכנולוגיים ביריד פרויקטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> עשרות חידושים טכנולוגיים ביריד פרויקטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון
עשרות חידושים טכנולוגיים ביריד פרויקטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 7.2.19, 13:25עין ביונית צילום שרון צור דוברות הטכניון
 
הוצגו חידושים טכנולוגיים בתחומי IoT, אפליקציות לאנדרואיד, כופרה ותקשורת מחשבים. בין 43 הפרויקטים: מערכת לניווט ללקויי ראייה, מערכת למניעת נהיגה בשכרות למכונית חכמה, תפעול סמארטפון ע"י מבוגרים, אפליקציה חברתית לשיתוף פעולה בביצוע משימות ועוד.
 
במסגרת יריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון הוצגו 43 פרויקטים, שביצעו סטודנטים לתואר ראשון בתחומי האינטרנט של הדברים - IoT, אפליקציות לאנדרואיד, כופרה ותקשורת מחשבים.
 
הסטודנטים במעבדה לתוכנה ומערכות (SSDL) הציגו מגוון רחב של פרויקטים ובהם מערכת ניווט עבור לקויי ראייה, חיישנים לקרב קארטה, מערכת לחיפוש מתכונים על סמך מצרכים קיימים, יומן למורה לנהיגה, כפפה חכמה למשחק מרוץ אופנועים, אפליקציה משפחתית לניהול מטלות הבית ועוד. הפרויקטים בוצעו בשיתוף עם אנשי מיקרוסופט מו"פ, שסייעו לסטודנטים בשימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם.
 
פרויקטים נבחרים שהוצגו: 

מערכת עין ביונית נועדה להזהיר לקויי ראיה מפני מכשולים בקרבתם ולסייע להם לנווט במרחב. בצוות הפיתוח חברים הסטודנטים אביעד שיבר, שחר שלו ועודד רייצ'ס. ההתקן, (בתמונה למעלה), שפיתחו הסטודנטים, שמולבש על נעל, מסייע למשתמש לנווט באמצעות אפליקציות קוליות ורטט המכוון את הצועד בבטחה. זאת, לעומת כלבי נחייה, שהם פתרון טוב ללקויי ראייה, אבל הם אינם יודעים להתמודד עם מתווה לא מוכר.

DriveSafe - מערכת המאפשרת למכונית חכמה לזהות נהג, ששתה אלכוהול ולמנוע ממנו להניע את רכבו. המערכת, שפותחה ע"י הסטודנטים רותם סמואל, אדוה ביטן ואליזבת לנגרמן תומכת בבחינת נשיפה, בחינת יציבות ובחינת מהירות התגובה של הנהג.

Pacmino - משחק חדשני, (בתמונה משמאל), שמבוסס על פק-מן (Pac-Man) - משחק המחשב הפופולרי משנות ה-80. פק מן צילום שרון צור דובורת הטכניוןהסטודנטים אמיר דר עמאר, סמיר מסד וחאלד מאנה בנו דגם פיזי של המשחק, שבו נשלט הפק-מן מרחוק. באמצעות אפליקציה מניע השחקן את הפק-מן במרחב, בהתבסס על טכנולוגיית עיבוד תמונה.
 
SPIN - IT - הסטודנטים טל הלפנד, נעמי גורובוי ואביב כהן, (בתמונה למטה), פיתחו משחק מרוצים המעודד את תרבות הספורט. זוג רוכבים מתחרה ברכיבה על אופניים אמיתיות המעוגנות לרצפה בסביבה וירטואלית, מקבל משוב על המרחק שעבר, על ההתקדמות לאורך הזמן ועל שיפור הביצועים, לעידוד הספורט והכושר.
 
Amigo - אפליקציה לתפעול הסמארטפון ע"י אנשים מבוגרים, באמצעות ממשק נוח ואינטואיטיבי. האפליקציה פותחה ע"י הסטודנטים מרח גומייד, מואנס מרואת ואימאן איוב. האפליקציה מאפשרת למשתמש לעשות דרכה את כל הפעולות – ניווט, כתיבת הודעות, גלישה וכו' בלי שיצטרך לחפש אפליקציות אחרות. זה ממשק מאוד נוח ואינטואיטיבי, שלא דורש שליטה טכנולוגית רבה.

Jesta  - אפליקציה חברתית לשיתוף פעולה בביצוע משימות חד פעמיות כגון החלפת גלגל, העברת ספה או צביעת בית. 3 חברי הצוות - מקסים צ'יצ'רין, דניס ושבניקוב ויבגני לאונטי - רוצים לאפשר לאנשים, שזקוקים לעזרה, לקבל אותה במחירים סבירים. האפליקציה מקשרת בין מי שנזקק לעזרה ואלה שבסביבתו ויכולים לעזור, ובסופו של דבר שני הצדדים מרוויחים.

רשימת כל הפרויקטים - כאן

צילום תמונות: שרון צור, דוברות הטכניון
 
SPIN IT צילום שרון צור דוברות הטכניון



 
 
Bookmark and Share