Telecom News - ARM: ההתקדמות בדור 5 תוביל לקפיצה ביישומי IoT, למידת מכונה וביג דאטה

ARM: ההתקדמות בדור 5 תוביל לקפיצה ביישומי IoT, למידת מכונה וביג דאטה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ARM: ההתקדמות בדור 5 תוביל לקפיצה ביישומי IoT, למידת מכונה וביג דאטה
חברת ARM: ההתקדמות בדור 5 תוביל לקפיצה ביישומי IoT, למידת מכונה וביג דאטה
מאת: חיים חביב, 6.2.19, 20:18רנה האס צילום חיים חביב

כיום קיימות 3 מגמות בולטות בתחום הנתונים: 5G, IoT וAI-. בתוך 5 שנים מכוניות העתיד תהיינה אוטונומיות לחלוטין. חזון החברה לאבטחה מתבסס על 3 עקרונות. סיכום כנס Arm Tech Symposia.

חברת Arm, מפתחת מעבדים בתעשיית הסמיקונדוקטור, הציגה אתמול  את חזונה בכנס Symposia Arm Tech, שקיימה לראשונה בישראל. הכנס התמקד בנושאים החיוניים ביותר לטכנולוגיה עתידית, ויוחד לנסיקת הגל הבא של המחשוב ולפוטנציאל ההנעה של עושר הזדמנויות כלכליות, שהוא מחולל ברחבי העולם, שעתידות לשנות את חיינו. בנוסף הוצגו בכנס יישומים חדישים לעולמות אבטחת סייבר, רשתות, מחשוב ענן, מובייל 5G, IoT, בינה מלאכותית, למידת מכונה ,ML-Machine Learning נהיגה אוטונומית ומיקרו-מעבדים. 

החברה הוקמה ב-1990 בבריטניה וב-2016 נרכשה ע"י התאגיד היפני Softbank ב-31 מיליארד דולרים. היא מעסיקה 6,000 עובדים ברחבי העולם ופעילה ב-18 מדינות בהן ישראל, בה היא מעסיקה 200 עובדים במסגרת מרכז פיתוח וסניף מכירות בדגש על פעילות אבטחה. החברת אחראית לארכיטקטורת המעבדים הדומיננטית ביותר בשוק המובייל ומחזיקה בנתח שוק של 85%.
 
הדובר המרכזי בכנס, Rene Haas, (בתמונה למעלה), נשיא קבוצת ה-IPG (קבוצת הקניין הרוחני) של חברת Arm: "דור המחשוב החמישי הולך לשנות את העולם. בעוד הדור הרביעי היה שייך לעידן יישומי המובייל כעת המיקוד משתנה. עם ההתקדמות שלנו לעבר הדור החמישי, נראה קפיצה משמעותית ביישומי IoT, למידת מכונה וביג דאטה בקנה מידה שטרם הכרנו כמותו.

מוצרי הקצה של הדור החמישי יכולים להתמודד עם כמויות עצומות של תעבורת מידע ונתונים (בעיקר וידיאו) והם יידרשו להיות הרבה יותר חכמים מאשר הם כיום. למעשה, ההתקנים החכמים הללו יקלטו את הנתונים, ילמדו ויעבדו אותם ובסוף, הם גם אלה, שיקבלו את ההחלטות המתחייבות. מדובר במגמה של השבת 'החכמה' ליחידות הקצה, לא עוד רק בענן.

כיום אנו שמים דגש על תחומים כמו בריאות וכלי הרכב האוטונומיים אך אני מאמין, שאנו יכולים להוביל שינוי מקיף ומשמעותי בעולם כולו בתחומים רבים נוספים.

דוגמא לשינוי הצפוי בעולם הבריאות: בתי החולים משתמשים כיום בטכנולוגיה מיושנת. מדובר במערכות מבודדות לפי אזורים ואגפים ללא כל תקשורת ביניהן. טכנולוגיית הדור החמישי תאפשר לייעל את פעילות בתי החולים תעשה זאת באמצעות טכנולוגיה של זיהוי פנים, שתאפשר לזהות בקלות את כל נותני השירות ולדעת את מיקומם המדויק כדי לפנות אל הגורם הרלוונטי הקרוב ביותר במקרה חירום". 

שאלתי את רנה האס: "עד כמה קריטי דור ה-5G ליישום חזון ARM, שכן כידוע, ישראל עדיין מפגרת בדור החדש?"

תשובה: "עיכוב ביישום דור 5 משליך על קצב התפתחות יישומים נוספים והזדמנויות מעניינות. 'נקודת אור': ניתן ליישם יישומי דור 5 במסגרות לוקאליות, במפעלים גדולים, ליישומי WiFi ע"ג התקנים בתחום תדרים גבוהים הפטורים מרישוי".

דיפטי ואצ'אני, (בתמונה משמאל), סגנית נשיא בכירה ומנהלת יחידת תחום הרכב ומערכות Embedded ב-Arm : "מידי שנה מתים כמיליון בני אדם בתאונות דרכים, שמקורן בטעויות אנוש. הדור הבא של המחשוב קריטי ויכול לשנות את הדרך בה אנו חיים.דיפטי ואצ'אני צילום חיים חביב

החברה עוסקת בתחום כלי הרכב כבר מעל ל-20 שנה. ביקרתי בכל חברות הרכב ובאף אחת מהן אין כיום רכבים עם חיישנים מהירים הפרוסים בגוף הרכב ומאפשרים נהיגה אוטונומית.

כדי לפתח יישומים לרכב, אנו זקוקים למחשוב המותאם לרצף העבודה. במצב הנוכחי, כספים ומשאבים מבוזבזים על כלי רכב, שאינם סקלאביליים, דבר היוצר מצב לא בטיחותי. הרכב צריך לענות על כל הכלים והפרמטרים האפשריים, שיהפכו אותו לבטיחותי ואף יסמיכו אותו ככזה".

ואצ'אני בתשובה לשאלה במסיבת עיתונאים: "להערכתי, בתוך 5 שנים מכוניות העתיד תהיינה אוטונומיות לחלוטין. המכונית, שהייתה לי, כנראה שלא היו בה כמעט חיישנים, אך היא נסעה על הכביש וזה מה שהיה לי חשוב. מכוניות העתיד דורשות כמות עצומה של מחשוב. ב-Arm יש לנו ספקטרום של פתרונות לשימושים שונים המותאמים לתהליכי קבלת ההחלטות השונים על הכביש, שמתאימים לרכב האוטונומי, וזה מתחבר למכונית, שהיא מוכנה מבחינת בטיחות".

רוני דגן, מנהל מוצר בכיר בקבוצת העסקים המתפתחים ב-Arm: "לאחרונה נחשפו ונוצלו נקודות תורפה רבות במרחב ה-IoT, במיוחד בתחום הבריאות ובתחום הערים החכמות. למשל, כאשר תוקפים רצו ליצור תגובת שרשרת בתקיפת תאורת רחוב - לכבות ולהפעיל אורות. בהתקפה זו, התולעת 'קפצה' ממנורה למנורה והדביקה אותן. אם כל מנורות הרחוב היו מקושרות, ההתקפה הייתה עלולה להתפשט לעיר שלמה.

חזון החברה לאבטחה מתבסס על 3 עקרונות:

האבטחה צריכה להיות בנויה מהבסיס עם כל המכניזמים הדרושים;
אבטחה היא מאמץ משותף ואחריות משותפת של התעשייה;
האבטחה צריכה להיות פשוטה ונגישה כדי ליישם אותה בשוק ה-IoT עם הטמעה רציפה.

שטח התקיפה הופך לרחב יותר והאתגרים ממשיכים לצוץ כל העת, ויש צורך להתבסס על מודל איומים. ההתקפות הפיזיות הופכות זולות יותר בהשוואה לעבר וכיום ניתן לרכוש ערכת תקיפה ברשת ולהוציא לפועל התקפה בקלות רבה יותר. המטרה שלנו היא לפשט את אבטחת ה-IoT".

נואל הארלי, סגן נשיא לאסטרטגיה בקבוצת מוצרי IPG ב-Arm: "כיום קיימות 3 מגמות בולטות בתחום הנתונים - הדור החמישי, IoT ובינה מלאכותית, ויש צורך בתשתית חזקה יותר, שתוכל להעביר את כל הנתונים הללו לענן ולנקודות הקצה.

האקוסיסטם שלנו מספק לנו את הטכנולוגיה והיכולות הדרושות לנו כדי לנצל את ההזדמנות הקיימת היום ולהפיק ממנה פעילות עסקית, אך אנו יכולים לממש זאת רק באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם האקוסיסטם כולו.

כדי לשחרר את הערך הטמון בנתונים, אנו צריכים לעבוד יחד ולפתח פלטפורמות וסטנדרטים עבור הטכנולוגיות שלנו. אנו מאמינים, שיחד עם השותפים שלנו נוכל לקחת את ההתקנים של הדור החמישי ולהפוך אותם לתעשייה חזקה ורווחית.

החברה ידועה ביכולות פיתוח המעבדים שלה ובמרץ 2018 נכנסה לפעילות לתחום פלטפורמות ה-PC, הטאבלטים ועוד. זאת הייתה אבן דרך עבורנו ומדובר בשוק חשוב עם ההתקדמות שלנו קדימה.

עם הזמן, התחום יצטרך להשתנות ואנו נראה הרבה התקני ,edge שיוצאים לשוק, כאשר אחד היישומים יהיה של בינה מלאכותית (AI), שהיום מבוססת ענן יחד עם התקנים מסוימים.

בעתיד הקרוב, הבינה המלאכותית תהיה נוכחת בכל שרשרת הטכנולוגיה ואנו נשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה ובינה מלאכותית לכל אורך שרשרת ההתקנים. חשוב לזכור כי לא מדובר בפתרון נקודתי, אלא טווח רחב ועלייה בכמות אלגוריתמים בשימוש.

עבורנו, בינה מלאכותית לא מהווה פתרון יחיד, אלא בעיה רחבת טווח הדורשת גישה מבוססת פלטפורמה. באותו נושא. בשנה שעברה הכרזנו על פרויקט טריליון, שמטרתו להבין כיצד מריצים את האלגוריתמים על התקנים שונים וכיצד מפתחים את התוכנה בצורה פשוטה יותר.

אומנם קיימות פלטפורמות רבות, אך לא ניתן שתהיינה תוכנות שונות - זה לא יעיל. כיצד נוכל ליצור פלטפורמה יעילה? מדובר בצעד חשוב לקראת אקוסיסטם של החברה והגישה לשוק הבינה המלאכותית".

מוחמד עוואד, סגן נשיא לתחום השיווק, תשתיות עסקיות ב-Arm: "עיקר תשתיות האינטרנט כיום עוסקות בנושא סרטוני הווידאו והפצתו. כיום, 75% מתעבורת הדאטה אלה הם סרטוני וידאו המשודרים למיליארדי בני אדם בעלי טלפונים ניידים, בין אם מדובר בנטפליקס, סרטונים בפייסבוק, יוטיוב ועוד.

אם נסתכל על חיישני וידאו, בעתיד יהיו מיליארדי חיישני וידאו מחוברים והם ייצרו כמות עצומה של נתונים כל חודש, שבתורם ידרשו מיליוני שרתים כדי לתמוך בכמויות הנתונים העצומות ולדעת לנתח, לסנן ולהעביר את הנתונים הלאה והדבר ישנה את התשתית בצורה ניכרת.

החברה מספקת ביצועים מהירים ומאפיינים הייחודיים לכל אחת מהפלטפורמות שלהן באמצעות מעבד הדגל שלה, ה-Arm Neoverse, כאשר המטרה היא לא לספק פתרון אחד, אלא ליצור אקוסיסטם שלם, שבו ניתן להשתמש בפלטפורמות של החברה ולבנות עליהן עם המומחיות של השותפים שלנו. אנו מספקים הרבה מאוד כלים שונים בתוך ה-Neoverse שלנו המהווים את הבסיס המוצק, שעליו השותפים שלנו יכולים לבנות".

קרדיט צילום תמונות: חים חביב

כנס ARM



 
 
Bookmark and Share