Telecom News - מיזם עיר חכמה ת"א יצא לדרך עם פרסום 4 סטארטאפים שהתקבלו ל-Cityzone

מיזם עיר חכמה ת"א יצא לדרך עם פרסום 4 סטארטאפים שהתקבלו ל-Cityzone

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מיזם עיר חכמה ת"א יצא לדרך עם פרסום 4 סטארטאפים שהתקבלו ל-Cityzone
מיזם עיר חכמה של ת"א יצא לדרך עם פרסום 4 הסטארטאפים שהתקבלו לתכנית Cityzone
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.19, 19:00SMART CITY FREE
 
נחנך רשמית CityZone - עיר העתיד ושדה הניסויים החי הראשון בישראל, מיזם משותף של עיריית תל אביב, פארק עתידים ת"א ואוניברסיטת ת"א. בין המיזמים 2 הם בתחום התחבורה ואחד בתחום הגיל השלישי.

תכנית הסטארטאפים של CityZone בהובלת גבי קמינסקי ויעל מלצקי, מאפשרת ליזמים בשלבים יחסית מוקדמים לגשת למעבדה ולפתח טכנולוגיות ופתרונות רלוונטיים לצרכים אמתיים של העיר, להתנסות עם תרחישי אמת, ונתונים אמתיים, ולזכות לליווי רציף של לקוחות אמתיים, מהעירייה ומחברות רב לאומיות השותפות בפרויקט.
 
במסגרתה היזמים זוכים למשרד מאובזר ומסובסד בלב המעבדה, לחניכה ע"י מומחים בתחומים שונים. ביניהם עובדי עיריית תל אביב יפו, חוקרי אוניברסיטת תל אביב, ונציגי חברות ענק רב לאומיות המלווים את היזמים לאורך שנה שלמה. כ"כ, הם נהנים מגישה לשדה הניסויים התל אביבי לטכנולוגיות עירוניות, כדי לפתח את מוצריהם על בסיס נתונים וחיישנים של עיר אמתית.
 
בין החברות הרב לאומיות, שנרתמו לפרויקט, נמצאות מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן מיצובישי בישראל ו-Dell Technologies.
 
בנוסף, תכנית CityZone חושפת את הסטארטאפים לרשויות מקומיות נוספות ברחבי ישראל, ולערים נוספות ברחבי העולם, עמן יש לCityZone הסכמי שיתוף פעולה. 
 
במסגרת אירוע ההשקה הוצגו לראשונה 4 הסטארטאפים, שהתקבלו לתכנית Cityzone ויבחנו מוצר, שישנה את חיי התושבים בעיר החכמה, עליו הם יעבדו במסגרת המיזם:

EdgeCase - מפתח פלטפורמה המלמדת מערכות אנליטיקה לזהות תרחישים באופן אוטומטי. כדי שמצלמה תוכל לזהות לדוגמה פח אשפה גולש, או כיצד נראה אירוע טרור, יש ללמד את המערכת כיצד נראים תרחישים אלה באמצעות תהליך יקר הכולל הזנת אלפי תמונות, שסומנו באופן ידני לשם כך. EdgeCase חוסך תהליך זה באמצעות ייצור תרחישים אלה באמצעות מודלים תלת מימדיים.
 
Moodify - מפתח מערכת המנטרת את פנים הרכב, מזהה מצבי הירדמות, סטרס או מצבים אחרים של הנהג, ובאמצעות הפצת ריחות, מצליחים להעיר, או להרגיע נהגים. בעידן הרכב האוטונומי, מטרתו לאפשר לרכב לזהות את מצב הנוסעים כדי לספק להם את חוויית הנסיעה האופטימלית.
 
עזרה בדרך - מקשר בין בני הגיל השלישי, בודדים הזקוקים לסיוע נקודתי, לבין מתנדבים היכולים לספק סיוע זה במודל של on-demand. הוא מטפל בעשרות פניות בכל יום, וכבר יצר 1,400 התנדבויות מסוג זה באמצעות האפליקציה. המיזם החל בעיר תל אביב, וכיום פועל גם בירושלים, לוד ובאר שבע.
 
Trailze - מקדם את עולם המיקרו מוביליטי השיתופי באמצעות מערכות ניווט וניהול לספקי השירות. באמצעות מערכות אלו יכולות מפעילות שירותי הקורקינטים השיתופיים לשפר את מערך התפעול, להגביר את השימוש בשירות, ולהציע שירות טוב יותר למשתמשי הקצה, שיאפשר לדעת מתי יגיע קורקינט לאזור, להזמין קורקינט מראש, ולנווט בהתאם להעדפות. עבור העיר פותחת החברה פתח לניהול טוב יותר של המרחב הציבורי בהיבט של חניית הכלים השיתופיים, ומיפוי דינאמי של צירי התנועה העיקריים שלהם.
 
גבי קמינסקי, מנכ"ל CityZone: "מטרת המעבדה לאפשר לנו להבין טוב יותר את העתיד של העיר, אילו אתגרים עולים ממנו, וכיצד עלינו לנסות להתמודד עמם, ובכך לקדם פתרונות טכנולוגיים בעיר החכמה. לשם כך נבחר פארק עתידים תל-אביב כזירה האידיאלית למעבדה זו, מעצם היותו אכסניה לתרחישים עירוניים רבים - אלפי מבקרים מדי יום, אלפי כלי רכב, חניונים, אשפה, גינון, פעוטון, מספרה, חדר כושר, ביוב, מדי מים, תאורת רחוב ועוד.
 
פארק עתידים תל אביב, יחד עם עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב, חברו להקמת המתחם, שיחבר בין תושבים, שלטון מקומי, תאגידים גלובליים וסטארטאפים צעירים, כדי לקדם ולפתח פתרונות לאתגרים עירוניים". 
 
SMART CITY FREE
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share