Telecom News - באירוע NVIDIA - מלאנוקס נחשפו 5 סטארטאפים פורצי דרך

באירוע NVIDIA - מלאנוקס נחשפו 5 סטארטאפים פורצי דרך

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> באירוע NVIDIA - מלאנוקס נחשפו 5 סטארטאפים פורצי דרך
באירוע NVIDIA - מלאנוקס נחשפו 5 סטארטאפים פורצי דרך
מאת: חיים חביב, 27.3.19, 06:27ג'נסן הואנג יחצ צילום שלומי צור

הסטארטאפים הדגימו יישומים, שפותחו בארץ בעזרת המעבדים הגרפיים של Nvidia, שבעזרתם פועלים כלים חדשניים מתחומי ה-AI, ה-DL וראיית המכונה, כמו גם יישומים של טכנולוגיית הקישוריות המהירה של מלאנוקס. בנוסף NVIDIA הגיבה למאמר של אמנון שעשוע בנוגע לטכנולוגיית הבטיחות לרכבים אוטונומיים של Nvidia, שטען, שהיא מועתקת ממובילאי.

ג'נסן הואנג, (בתמונה משמאל), מייסד ומנכ"ל NVIDIA העולמית, ענקית המעבדים הגראפיים והבינה המלאכותית, ואיל וולדמן, (בתמונה למטה משמאל), מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, אירחו אתמול בנמל תל אביב כ-300 מבכירי המשק הישראלי, שותפים עסקיים, מובילי ענף ההייטק והתעשייה, מפתחים ואנשי אקדמיה, ועובדי מלאנוקס, שחגגו את העסקה הגדולה מעולם שביצעה NVIDIA, כמו גם האקזיט השני בגודלו בהייטק הישראלי.
 
שני המנכ"לים פרשו את חזונם ביחס לפוטנציאל הגדול הטמון במיזוג שתי החברות, ניתחו את פעילותן המשותפת, ושפעו אופטימיות ליכולת המשותפת, שעוד צפויה להתרחב באופן משמעותי בעולמות הדאטה סנטרס ומחשבי העל (HPC). כן התייחסו לעתיד הבינה המלאכותית (AI) במגוון תחומים, ממכוניות אוטונומיות ועד לרפואה.
 
ג'נסן הואנג, שפע מחמאות וחיוכים לעמיתים הישראלים ולא הסתיר את גאוותו על רכישת הענק של חברת מלאנוקס הישראלית בתמורה לסך 6.9 מיליארד דולרים, רכישה, שהוכרזה לפני כשבועיים, כפי שדווח – כאן. מה שהפך את NVIDIA למובילה גם בעולם הקישוריות המהירה של דאטה סנטרס ומחשבי העל.

ג'נסן הואנג: "אני לא ישראלי מלידה, אבל אני ישראלי בלב. בקרוב נהיה חברה גדולה מאוד בישראל. מלאנוקס, שנבנתה בידיים מדהימות של איל (וולדמן) ומיכאל (כגן) היא אחת מהחברות הטובות בעולם כיום, אחד המותגים הגדולים בעולם, ואיל הוא אחד היזמים הגדולים בעולם, אחד מאנשי החזון הגדולים בעולם. מלאנוקס היא חברה, שאהבתי במשך זמן רב. זה אוצר גדול. היא חברה המביאה גאווה גדולה לישראל.

אחד הדברים, שלמדתי על חברות ישראליות, הוא שכולם רוצים אותן. אני לא מכיר שום חברה גדולה בעולם, שאינה רוצה להיות היום בישראל. אני לא יכול להגיד לכם עד כמה אני נרגש וגאה על כך שנהיה חברה גדולה בישראל. איל לימד אותי היום את המילה 'סבבה'. אני חושב שהשימוש הנכון במילה הזו היא המצב הזה: 'אני חש סבבה'".

איל וולדמן, (ומרוויח גדול בעסקה): "אנו מאוד נרגשים, כי הרכישה הזו היא מאוד הגיונית. אנו נרגשים להיות חלק ממשפחת NVIDIA  ומייחלים להתפתח ולגדול עוד יותר כחלק מ-NVIDIA. אנו רואים את NVIDIA  כמו המוח ואת מלאנוקס כמו מערכת העצבים המנגישה את הנתונים למוח. אנו שואפים להיות חברה, שתיצור את אבני הבניין הטובות ביותר עבור כל מה שאתם רוצים לעשות, בין אם במרכזי הנתונים, בענן, או במכוניות אוטונומיות".

אגב, בבוקר האירוע הגיב (בנימוס) ג'נסן הואנג, לדברים שאמר פרופ' שעשוע, מייסד מובילאיי (היום בבעלות אינטל): ג'נסן הגיב למאמר של אמנון שעשוע בנוגע לטכנולוגיית הבטיחות לרכבים אוטונומיים שלNvidia , שטען, שהיא מועתקת ממובילאיי: "אמנון איש מאוד חכם ויש לי כבוד גדול אליו אבל הוא טועה בזה. אנו מסכימים על כך, שבטיחות במכוניות אוטונומיות מצריכה חדשנות והיא מבוססת על מתמטיקה המונעת תאונות. הגישות שלנו לאיך עושים את זה הן שונות אבל המטרה זהה - להגביר את הבטיחות.
נושא הבטיחות הוא אתגר גדול לעולם מכוניות אוטונומיות ועלינו לפתוח את הטכנולוגיה ולאפשר לרעיונות חדשים להגיע. יש עוד הרבה רעיונות והטיפול בנושא טרם הסתיים. אמנון צריך להתמקד בקידום הבטיחות של מכוניות. הוא אדם דגול וחכם מאוד אבל כאן הוא טועה".

בהמשך האירוע. בסדרת הרצאות קצרות וממוקדות, נחשפו 5 סטארטאפים פורצי דרך, שהדגימו מגוון יישומים, שפותחו בישראל בעזרת המעבדים הגרפיים המתקדמים של Nvidia, שבעזרתם פועלים כלים חדשניים מתחום הבינה המלאכותית, הלמידה העמוקה וראיית המכונה, כמו גם יישומים של טכנולוגיית הקישוריות המהירה של מלאנוקס. בין אלה:

Nucleai - אבי ויידמן, מנכ"ל הסטארטאפ, הציג את הטכנולוגיה, שפיתח הסטארטאפ, שמסייעת לרופאים לזהות ולאבחן במהירות מקרים של סרטן הערמונית וסרטן השד, באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית מתחום ראיית מכונה. היכולות, שמפותחות בסטארטאפ, מסייעות לפתולוגים חסכון ניכר בעבודתם, קיצור מהותי של זמן האבחון למטופל, שיפור בדיוק בתוצאות ומניעת שגיאות קטלניות. השילוב בין תחום הפתולוגיה לבינה מלאכותית טומן בחובו פוטנציאל רב - ההתפתחות הטכנולוגית שנרשמה בשנים האחרונות בחזית המחקר, מאפשרת קבלת תוצאות, שנחשבו עד לא מזמן כבלתי אפשריות.

Deep Instinct - אלי דוד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של הסטארטאפ, הציג את הפלטפורמה, שפיתח הסטארטאפ, לתחום אבטחת הסייבר, שמבוססת על טכנולוגיות מתחום הלמידה העמוקה (DL), שמאפשרת למנוע מתקפות סייבר בזמן אמת. באמצעות למידה עמוקה Deep Instinct מאפשרת לזהות, לחזות, למנוע ולהגיב על פעילות זדונית על פני וקטורים שונים של התקפות, תוך כדי שהיא מספקת הגנה אדפטיבית מפני מתקפות סייבר, מתקדמות ככל שיהיו. הסטארטאפ מספק לארגונים פלטפורמה להגנה על שרתים, מכשירי קצה, טלפונים סלולריים, טאבלטים ומפתח פתרונות גם לתעבורת המידע ברשת.

Cognata - דני עצמון, מנכ"ל הסטארטאפ, הציג את מערכת הסימולציה מבוססת AI וראיית מכונה, שנועדה לשוק הרכב האוטונומי שפיתח הסטארטאפ. הסימולטור של החברה מדמה מגוון מצבים בערים אמתיות לצרכי התנסות ואימון של המערכות האוטונומיות. המערכת בונה העתקים של ערים אמתיות ו"מלבישה" עליהן מידע תחבורתי, שהיא מקבלת מרשויות וספקי מידע שונים, כדי לדמות חוויית נהיגה אותנטית ככל האפשר, תוך שהיא מקצרת משמעותית את זמני הבדיקה, האימון והפיתוח הדרושים כדי ללמד את המכונית האוטונומית לנהוג בעצמה.

AnyVision - אלכס זילברמן, סמנכ"ל תפעול, הציג את הסטארטאפ, שפיתח אלגוריתם לזיהוי פנים, גוף ועצמים שונים, שמסוגל לבצע מעקב אחר אנשים בקהל גדול ולהתחבר למצלמות אבטחה בנמלי תעופה, רחובות וחנויות. הסטארטאפ מאפשר להפוך כל מצלמת אבטחה רגילה למצלמה חכמה עם יכולות ראייה ממוחשבות, באמצעות ניתוח וסיווג כלל המידע הנקלט בחיישני המצלמה. הטכנולוגיה, שפיתח הסטארטאפ, מסוגלת לזהות במדויק אנשים גם אם מנסים לטשטש את דמותם (עלו או ירדו במשקל, התאפרו או הרכיבו אביזרים כמו זקנים, משקפיים וכובעים).

Excelero - ליאור גל, מייסד משותף ומנכ"ל הסטארטאפ, הציג את הפתרון מבוסס תוכנה, שפיתח הסטארטאפ, שמאפשר לארגונים למצות את הפוטנציאל של כונני הפלאש המייצרים עומס על המעבדים וגורמים לצוואר בקבוק. הפתרון של הסטארטאפ מאפשר להגדיל את שטח האחסון בכוננים ולהאיץ את מהירות שליפת הנתונים.

אקדמיה - פרופ' יוסי קשת מאוניברסיטת בר אילן, הסביר את חשיבות החינוך הטכנולוגי ושילוב של כלים מתקדמים שמפתחת NVIDIA בתחום הבינה המלאכותית למערך הלימודים האקדמיים, כדי להכשיר את הדור הבא של המפתחים והחוקרים.

קרדיט צילום תמונות: שלומי צור
ג'נסן הואנג ואיל וולדמן יחצ רדיט שלומי צור



 
 
Bookmark and Share