Telecom News - 10 Negev: פורסם הסטארטאפ הזוכה בדירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים בנגב

10 Negev: פורסם הסטארטאפ הזוכה בדירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים בנגב

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> 10 Negev: פורסם הסטארטאפ הזוכה בדירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים בנגב
10 Negev: פורסם הסטארטאפ הזוכה בדירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים בנגב
מאת: מערכת Telecom News, 16.5.19, 14:00הזוכה

10 הסטארטאפים המבטיחים ביותר בדרום הארץ נבחרו מתך כ-120 סטארטאפים הפועלים כיום בנגב. הסטארטאפ הזוכה הוא מתחום הסייבר. בין 10 הסטארטאפים 2 הם מתחום הסייבר, 2 מתחום הרפואה הדיגיטלית 1 מתחום הבלוקצ'יין ו-1 מתחום הרחפנים. פורסמו נתונים לגבי הסטארטאפים בנגב כאשר תחום הסייבר מוביל בראש.
 
10 Negev - רשימת 10 הסטארטאפים המבטיחים ביותר הפועלים בנגב ב- 2019, שנערכת לראשונה ע"י ארגון Tech7  - ארגון ללא מטרות רווח, שנוסד ב-2015 כדי לחבר בין השחקנים המשמעותיים באקוסיסטם הטכנולוגי בנגב - נחשפת, והזוכה במקום הראשון הוא הסטארטאפ Morphisec, (הצוות וההנהלה שלו בתמונות משמאל ולמטה), שפיתח מערכת הגנת סייבר חדשנית.

 10 הסטארטאפים המבטיחים ביותר בדרום הארץ נבחרו מתך כ-120 סטארט-אפים הפועלים כיום בנגב ומביאים לעולם פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחומי אבטחת הסייבר, ה-IoT, הרפואה הדיגיטלית, האגריטק, המסחר האלקטרוני, הבינה המלאכותית, ההגנה באמצעות רחפנים ועוד.

את 10 הסטארטאפים בחרה ודירגה ועדה מקצועית, שכללה פרט לנציגים מארגון Tech7, גם נציגים מקרנות ההון סיכון Maverick Ventures Israel, Bridges Israel, Cornerstone Venture Partners ו-i3 Equity Partners וכן נציגים מ-ESOP של בית ההשקעות אקסלנס ומפירמת עו"ד פירון ושות'.

10 Negev - רשימת הסטארטאפים המבטיחים ביותר הפועלים בנגב ב-2019
  1. Morphisec - סטארטאפ המפתח פתרונות בתחום אבטחת הסייבר, שהוקם בבאר שבע ב-2014 ומעסיק כיום כ-82 עובדים. מערכת הגנת הסייבר של Morphisec המבוססת על Moving Target Defense ומגנה באופן מלא, אקטיבי ודינמי בכל רגע (אפילו ב-Offline) כנגד מתקפות סייבר על נקודות הקצה (End Point) ועל המערכות התפעוליות של הארגון. המערכת, שפועלת באופן ייזום בסביבות עבודה וירטואליות, פיזיות או היברידיות, עוצרת מתקפות סייבר, שאינן ניתנות לזיהוי ע"י אנטי-וירוס (כמו Fileless Attacks, שסיכויי הפריצה שלהם למערכות הארגון דרך נקודות הקצה גבוה פי 10) עוד בטרם נפרצו מערכות הארגון ונגרמו בהן נזקים. זאת, מבלי לנחש, מבלי לאתר ומבלי לרדוף אחרי הפורצים. כל זאת מבלי שהמערכת מייצרת התראות שווא, אינה משפיעה על ביצועי מערכות הארגון ואינה דורשת עדכונים.
 
  1. Mobbo - סטארטאפ המפתח תוכנה לעולם המובייל המבוססת על כלי מחקר חזקים מתחום ה-Analytics Mobile, שהוקם ב-2015 בישוב עומר ומונה כיום 10 עובדים. התוכנה של החברה, שמבוססת על כלים אנליטיים מתקדמים, מאפשרת ללקוחות למדוד ולנתח מידע המנוטר ממיליוני אפליקציות בעולם. המידע, שנאסף מ-5 מיליון אפליקציות ומ-1.5 מיליון חברות, מספק תובנות העוזרות למפרסמים, למשקיעים, למשווקים, לחברות סייבר ולאנליסטים ברחבי העולם לקבל החלטות המבוססות על בסיסי מידע רחבים מאוד וכך להצליח יותר בכלכלת היישומים הגלובלית.
 
  1. DiA Analysis - הסטארטאפ הבאר שבעי, שהוקם כבר ב-2009 ומונה כ-20 עובדים, פיתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לצוות הרפואי ברמות ניסיון שונות, לקבל ניתוח מתקדם, אובייקטיבי ומדויק של צילומי אולטרה-סאונד. זאת, לעומת ההערכות, שמתבצעות כיום באופן ויזואלי וסובייקטיבי, נמשכות זמן רב יותר, מועדות לטעויות ותלויות במידה רבה בניסיונו של הבוחן. הכלים האוטומטיים, שפיתחה החברה, מספקים לצוותי הרפואה הבוחנים את תוצאות בדיקות האולטרה-סאונד להגיע במהירות למסקנות ולקבל החלטות ביחס לטיפול הנדרש בחולה באופן מדויק. הטכנולוגיה מבוססת על זיהוי מתקדם של תבניות ועל אלגוריתמים מתחום לימוד המכונה.
 
  1. Croosing - הסטארטאפ הבאר שבעי, שהוקם ב-2014, פיתח את הטכנולוגיה פורצת הדרך -SUPERLINK, שממציאה מחדש את הלינק המוכר לנו מזה 20 שנה ומאפשרת ניווט וחיפוש אוטונומי ברחבי הרשת. באמצעות טכנולוגיית ה-SUPERLINK יכולים לראשונה מנהלי אתרים באינטרנט להוביל באופן אוטומטי את קהלי היעד המטורגטים למסע מונחה ומותאם, שיוביל את המשתמש ליעדי החיפוש שלו וכך יגביר את מידת שביעות הרצון שלו מתוצאות החיפוש. החברה, שרשמה עד כה 3 פטנטים על הטכנולוגיה שפיתחה, גייסה עד כה 1.6 מיליון דולרים. החברה היא בוגרת תוכנית ההאצה Alpha Zone של IBM וכיום כבר משתמשים בטכנולוגיה שפיתחה לקוחות מובילים ממגוון ענפים ברחבי העולם, כגון ענפי הפיננסים, השירותים, התיירות ואתרים ממשלתיים.
 
  1. PerSimiOהסטארטאפ, שפועל בתחום הרפואה הדיגיטלית, פיתח טכנולוגיה מובילה בשם Simfini המבוססת על הדמיות CT, שמייצרת מודל חיזוי המחקה את התגובה של עצמות הגוף האנושי לעומסי משקל. המערכת, שפיתח הסטארטאפ הבאר שבעי, שהוקם לפני כ-15 שנה ומעסיק כיום כ-20 עובדים, מבוססת על כלים חכמים מתחום לימוד המכונה, האנליטיקה והביומכאניקה הממוחשבת. הטכנולוגיה המוכחת של החברה מספקת לצוות הרפואי הערכות ברמת אמינות, שאין שני לה לגבי איכות וחוזקה של העצם.  
 
  1. Valid - הסטארטאפ פיתח את הפלטפורמה המובילה בעולם להגנה על אפליקציות המבוססות טכנולוגיית בלוקצ'יין, שמאפשר לארגונים וחברות לפתח פיתוחים חדשניים בתחום הבלוקצ'יין בצורה בטוחה ומאובטחת. אפליקציות עסקיות, ש"רצות" על טכנולוגית DLT (Distributed ledger technology) הן אפליקציות הנוצרות ע"י האדם, ולאחר הטמעתן הן מתנהגות כישויות אוטונומיות הנשלטות ע"י חוקי המערכת. ככאלה, אם ישנם באגים או טעויות פוגעניות, יש לנטר, לחקור ולהתמודד עמן. כטכנולוגיה חלוצית, ה-DLT היא טכנולוגיה, שצריכה כלים חדשניים ומתקדמים, שיגנו עליה כדי לתמוך באימוץ רחב שלה, וזה בדיוק מה שבאה לפתור הפלטפורמה של Valid.
 
  1. SITE123 - הסטארטאפ הבאר שבעי, שהוקם ב-2016, פיתח את המערכת החינמית האינטואיטיבית והקלה ביותר לבניית אתרי אינטרנט, שעד כה נבנו באמצעותה מעל ל-2 מיליון אתרים בעולם. החברה מאפשרת לחברות עסקיות ולאנשים פרטיים להעביר את פעילותם העסקית או את תחומי העניין שלהם לאתר, שנראה מעולה בזכות תבניות מעוצבות מוכנות במהירות ובקלות, ומקים האתר אינו נדרש לידע מוקדם או בקוד תכנות. כל האתרים, שנבנים על ידי SITE123, מגיבים באופן אוטומטי, עוברים אופטימיזציית SEO ויכולים לעלות לאוויר תוך דקות לאחר הזנת התכנים ע"י המשתמש.
 
  1. Tevatronic – הסטארטאפ, שמתמחה בתחום האגריטק, מפתח מערכת שליטה ובקרה אוטונומית להשקיה, שמאפשרת אופטימיזציה מלאה של צריכת המים בחקלאות, ומונעת השקיית יתר או חסר. השקיה במידה האופטימלית מובילה להגדלת היבול וזאת ללא כל התערבות של החקלאי. המערכת כוללת סנסור המוצב לצד הצמח ובודק באופן אוטומטי את לחץ המים באדמה שבסביבת הצמח. הנתונים נאספים ומועברים לסביבת ענן שם הם מנותחים ומפעילים מערכת קבלת החלטות הנותנת למערכת את הוראות ההשקיה המדויקות בזמן אמת. הסטארטאפ הוקם ב-2012 בשער הנגב.
 
  1. CopterPix - הסטארטאפ מקיבוץ כרמיה בעוטף עזה, שהוקם ב 2018 ע"י קבוצת טייסים, מדריכי טיסה ומומחים למזל"טים מחיל האוויר הישראלי, מפתח פתרונות מתקדמים מקצה לקצה בקוד פתוח לרחפנים אוטונומיים, שמיועדים למשימות ייעודיות מיוחדות כמו תצפית ואיסוף מודיעין טאקטי, שיכולותיהם עולות על הפתרונות של המתחרים. הסטארטאפ שמונה כ-20 עובדים, זכה במכרז הרחפנים של צה"ל וכך גבר על החברות הגדולות בתעשיית הביטחון הישראלית. הרחפנים, שמפתחת החברה, יכולים לטוס זמן ארוך יותר ב-25% ביחס למתחרים, מאובזרים במצלמות המובילות בעולם לראיית יום ולילה, וכוללים מערכות לעיבוד תמונה בזמן אמת, מערכות להנחתה מדויקת וכן בתחנות עגינה וטעינה ייחודיות.
 
  1. Source Defense - הסטארטאפ הפועל בתחום הסייבר פיתח פתרון SAAS חדשני הפועל בזמן אמת, שמגן על אתרי אינטרנט מפני פגיעות שמקורן בצד שלישי - הצד של הלקוח. הפתרון החדשני, שמציעה החברה הבאר שבעית, שהוקמה ב-2016 ומונה 23 עובדים, הוא פתרון אוטומטי לחלוטין הממונף ע"י כלים מתחום לימוד המכונה ומבטיח, שהאינטגרציה של Javascript של צד שלישי הפועל באתר המסחרי שלך תעשה באופן מוגן ובטוח. הפתרון של החברה ממקסם את חוויית המשתמש ובמקביל מגן באופן מלא מפני סיכוני הסייבר הכרוכים באינטגרציות של סקריפטים מאין אלה לאתרים מסחריים. סיכוני סייבר, שמקורם בצד שלישי, יכולים להיות ממונפים למתקפות סייבר כמו Magecart ו-Formjacking.  
סטארטאפים צעירים במגוון רחב של תחומים
מנתונים, שנאספו ע"י ארגון Tech7 עולה, שמרבית הסטארטאפים הפועלים בנגב נמצאים עדין בשלבים ראשוניים. אולם, ברשימת הסטארטאפים המבטיחים ישנן גם חברות, שמעסיקות כבר עשרות עובדים, וכאלו שלפתרונות הטכנולוגיים שלהן כבר יש לקוחות ישראליים ובינלאומיים גדולים ומכירות משמעותיות וגם סטארטאפים המפתחים טכנולוגיות חדשניות, משבשות ופורצות דרך.

על פי נתוני :Tech7

37.3% מהסטארטאפים הדרומיים נמצאים בשלב ה-Pre-Seed,
45.3% בשלב ה-Seed,
9.3% כבר גייסו הון בשלב ה-Round A
ו-2.7% כבר גייסו יותר מפעם אחת ומוגדרים כ-Round B.

עוד עולה מהנתונים, שהתחום הדומיננטי בו עוסקים הסטארטאפים בדרום הוא תחום אבטחת הסייבר, שכולל 30.4% מהסטארטאפים.
17.9% מהם פועלים בתחום ה-Health care,
16.1% בתחום ה-IOT (האינטרנט של הדברים),
12.5% בתחום ה-ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת),
10.7% מפתחוים פתרונות בתחום הפינטק,
7.1% פועלים בתחום ה-Mobility
ו-5.4% מהסטארטאפים הדרומיים פועלים בתחום האגריטק.
 
רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע: "באר-שבע הופכת למרכז ידע, טכנולוגיה וסייבר בינלאומי. עשרות חברות הייטק וסייבר, מאות מיזמים, סטרטאפים ומאיצים הפועלים בבאר שבע וברחבי הנגב. האקוסיסטם הייחודי של פארק ההייטק בו משולבים העירייה, אוניברסיטת בן גוריון, ממשלת ישראל, יזמים פורצי דרך, המגזר העסקי וקהילת  tech7 - שמים את באר שבע על המפה, כמו גם הקמת קריית התקשוב של צה"ל סמוך לפארק ההייטק".

יותם צוקר, יו"ר ומייסד ארגון Tech7: "אנו גאים להציג לראשונה את דירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים ביותר בנגב, שכולל חברות הפועלות במגוון רחב של תחומים ומעיד על כך, ששיתוף הפעולה בין הצבא, האקדמיה והסקטור הפרטי הוא המפתח לכך, שהאקוסיסטם היזמי-טכנולוגי בבאר שבע ובדרום מצליח להתפתח יפה בשנים האחרונות. אנו מברכים את Morphisec על הזכייה במקום הראשון ורואים בu מקור לגאווה אדירה לנגב בפרט ולישראל בכלל". 
 
 הצוות הזוכה
 
 
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share