Telecom News - מה יקרה בבחירות הקרובות בעניין פעילות חברות התקשורת?

מה יקרה בבחירות הקרובות בעניין פעילות חברות התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה יקרה בבחירות הקרובות בעניין פעילות חברות התקשורת?
משרד התקשורת ממשיך להתעלם מהחוקים ומהצווים וטרם תיקן לטובת הציבור את רישיונות חברות התקשורת בעניין פעילותן בימי הבחירות לרשויות המקומיות ולכנסת. לתשומת הלב של כבוד השופט חנן מלצר, ששוב מונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת.
מאת: אבי וייס, 12.6.19, 08:35כבוד השופט חנן מלצר

בבחירות האחרונות לכנסת (9.4.19), די בדומה לבחירות לרשויות המקומיות (30.10.18), חלק מחברות התקשורת צפצפו ובגלוי על החוקים והצווים ונתלו בכך, שמשרד התקשורת לא תיקן את רישיון חברות התקשורת. כך, הרישיון מאפשר להן לנהוג ביום הבחירות כיום שבתון ולא כיום עבודה רגיל כאמור בחוק ובצווים (כאילו שהרישיון גובר על החוקים והצווים).

בבחירות האחרונות, מי שצפצפה הכי חזק זו קבוצת הוט (זה כנראה חלק מכלל ההתנהלות של הקבוצה, מחוץ לכל מסגרת של חוק וללא מורא מהפיקוח שהתמוטט במשרד התקשורת, שנמצא בכלל (ביחד עם כלל עובדי המשרד, את הגמלאים של המשרד, כרגיל, לא הזמינו), כל השבוע - בטיולים ברחבי הארץ, במקום בעבודה, מה שמאפשר את קיומו של המצב של "איש הישר בעיניו ייעשה". ראה, למשל, את הפיאסקו הטרי של הוט מובייל בעניין הקפצת מחירי המסרונים).

אחרי קבוצת הוט, גולן טלקום גם היא צפצפה על החוק, אבל לה אין מרכזי שירות פרונטליים ברחבי הארץ. כך, שהצפצוף שלה היה חלקי בלבד (מול הצפצוף המלא על החוק של קבוצת הוט, שלא הפעילה גם את מרכזי השירות הפיזיים ברחבי הארץ וגם הפעילה את מוקדי השירות הטלפוניים - במתכונת שבת וחג).

כל זה מתואר בהרחבה במאמר: "מי מחברות התקשורת לא צייתו לצו המחייב לתת שירות ביום הבחירות לכנסת?". מומלץ לקריאה למי שפספס. 

כעת, לקראת הבחירות הקרבות (17.9.19), כבוד השופט חנן מלצר (בתמונה למעלה משמאל), המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, אמור לחתום ממש בימים הקרובים שוב על חידוש הצו, בעניין סוגי השירותים הציבוריים אשר יפעלו כסדרם ביום הבחירות, לפי סעיף 10 לחוק-יסוד: הכנסת וסעיף 71א לחוק הבחירות לכנסת.

מומלץ לכבוד השופט חנן מלצר, כדי למנוע "צפצוף" חוזר של חברות תקשורת על הצו בחתימתו, לקרוא לשר התקשורת ו\או למנכ"ל משרד התקשורת ולוודא, שננקטים הצעדים הרגולטוריים הדרושים (כולל תיקון רישיונות חברות התקשורת), כדי שהצו, שיצא תחת חתימת ידו, יבוצע ככתבו וכלשונו.

למה אני ממליץ לכבוד השופט חנן מלצר לנהוג כך?

כי משרד התקשורת מסרב לקיים את החוק, ולא בפעם הראשונה.

זאת אני לומד מאי מתן תשובה לשאלתי, ששלחתי ביום 1.6.19 לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"ל) בזו הלשון:
"מצ"ב ב-PDF טיוטת עתירה – אודה באם יש לכם מה להתייחס אליה.
בנוסף, היות ואנו שוב בפני יום בחירות לכנסת, מתי יתוקנו הרישיונות של חברות התקשורת. כך, שימי הבחירות לרשויות המקומיות ולכנסת אינם ימי שבתון (כמופיע בצילום המצ"ב)?"
רישיון חברות התקשורת

בנוסף לכך, תלונות, שהוגשו בעבר (לקראת הבחירות הקודמות לרשויות המקומיות ולכנסת) - לא נענו ולא טופלו. 
מצ"ב כאן דוגמה לתלונה אחת מני רבות, תלונה, שנשלחה מסיני ליבל, לוועדת הבחירות המרכזית ולעומד בראשה.
בנוסף, סיני ליבל שלח תלונה חדשה ב-1.6.19 המצויה כאן, שאף היא - לא נענתה.. 

כאמור, תגובה לא קיבלתי מצמרת משרד התקשורת. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל.

למה?

כי ראשי משרד התקשורת הם חלק מ"הקליקה" שנמצאת מעל לחוקי מדינת ישראל ומעל לשופטי ישראל, לרבות מעל לכבוד השופט חנן מלצר, המשנה המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21.

ELECTIONS FREE



 
 
Bookmark and Share