Telecom News - סקר דואר ישראל: מאפייני קניות ברשת לקראת החזרה לבתי הספר בצל הקורונה

סקר דואר ישראל: מאפייני קניות ברשת לקראת החזרה לבתי הספר בצל הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר דואר ישראל: מאפייני קניות ברשת לקראת החזרה לבתי הספר בצל הקורונה
סקר דואר ישראל: מאפייני הקניות ברשת לקראת החזרה לבתי הספר בצל הקורונה
מאת: מערכת Telecom News, 23.8.20, 15:29קניות ברשת
 
מה שיעור ההורים המתכוונים לקנות השנה מוצרי חזרה לבית הספר ברשת? מהם האתרים המובילים בארץ ובחו"ל? מהם המוצרים המבוקשים? מהו סכום הקניה הממוצע?
 
שבוע וחצי לפני תחילת הלימודים והציבור עדיין לא נוהר בהמוניו לחנויות. מסקר, שערכה חברת דואר ישראל עולה, ש-43% מההורים מתכוונים לקנות השנה לילדיהם מוצרי חזרה לבית הספר ברשת, כאשר מעל שליש מהמתכוונים לקנות יעשו זאת לראשונה ברשת.
 
35% מההורים הקונים ברשת מוצרי חזרה לבית ספר בהווה ובעבר אמרו, שאף יגדילו את היקף רכישותיהם השנה. עוד עולה מהסקר, שכשליש מההורים העידו, שקנו מוצרים באופן כללי (ללא קשר למוצרי חזרה לבית ספר) בחודשים האחרונים יותר באתרים ישראליים מאשר מאתרים בחו"ל.
 
הסקר, שנועד לבחון מגמות בהרגלי הקניות ברשת סביב הקורונה ולקראת החזרה לבית הספר, נערך באמצעות  מכון מחקר 'Shiluv I2R' באוגוסט 2020, בקרב 305 גברים ונשים בגילאי 30-60 יהודים דוברי עברית, כולם הורים לילדים בגילאי 6-18, שנוהגים לקנות באתרי אינטרנט בארץ ובעולם, ומהווים מדגם ארצי מייצג. הסקר נעשה באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל.
 
האתרים הפופולריים להזמנות:
רוב ההורים (66%), שמתכננים לקנות את מוצרי החזרה לבית הספר באינטרנט ציינו, שיבצעו את הרכישות מאתרים מהארץ ומאתרים בחו"ל באופן דומה.
 
אתרי האון ליין הבולטים לקניות מוצרי חזרה לבית הספר הם:
בארץ:
קרביץ (33%),
סטימצקי (23%),
פוקס (21%).
 
בחו"ל:
עלי אקספרס (47%),
eBay (28%),
אמזון (28%),
נקסט (21%) מחו"ל.
 
בכמה קונים?
61% מההורים אמרו, שיקנו מוצרים עד 335 ש"ח. רבע מהנשאלים ציינו, שקנו בסכום גבוה מזה.
 
המוצרים המבוקשים:
מהסקר עולה, שההורים קנו בממוצע ברשת כ-5 סוגי מוצרים לקראת החזרה ללימודים, כאשר המובילים הם:
כלי כתיבה (66%),
קלמרים (55%),
מחברות ודפדפות (55%),
תיקי בית ספר/ילקוטים (52%),
מדבקות לספרים ומחברות (46%),
תיקיות/ניילוניות/שמרדף/חוצצים/קלסרים (42%),
מספריים ודבק (42%)
וחולצות בית ספר (40%).
 
נוי קדם-מדמון, סמנכ"לית תקשורת בדואר ישראל: "ביקשנו לבדוק, האם חל שינוי מגמה לאור העובדה, שאנשים רבים נמצאים יותר בבית, פחות יוצאים לקניות פיזיות, קונים פחות בגלל אי הוודאות הכלכלית בתקופת הקורונה, וגם לאור אי הוודאות לגבי אופי פתיחת שנת הלימודים בספטמבר.
 
מהסקר ראינו, שמגפת הקורונה השפיעה על כל תחומי החיים, וגם על תחום הקניות ברשת. מצד אחד יש קיטון משמעותי בהזמנות מחו"ל. ראינו בחציון ירידה של 30% בהזמנת חבילות מחו"ל מול חציון ראשון שנה שעברה, וזאת ככל הנראה בגלל אי הוודאות הכלכלית, המעבר לעבודה מהבית והירידה בצריכה לצד מצב הרוח הלאומי, ו
 
מצד שני אנו רואים גידול של עשרות אחוזים בהזמנת שליחים בקרב אתרים ישראליים וזו הזדמנות משמעותית עבור אתרי הסחר הישראליים לפנות לציבור בארץ ולהציע לו מגוון מוצרים עד הבית באיכות ושירות מצוינים.
 
אנו רואים, שהישראלים לא הפסיקו לקנות ברשת אך חל שינוי מגמה בצריכה, מעבר לקניית מוצרי צריכה יומיומיים ברשת כמו משחות שיניים, מוצרי קוסמטיקה וסבונים ופחות ביגוד ומוצרים גדולים וכבדים וגם במוצרי חזרה לבית הספר אנשים מחפשים הוזלות והזדמנויות, וקונים גם חולצות בית ספר און ליין, מוצר שבעבר היו נוטים לרכוש בעיקר בחנויות פיזיות.
 
המבחן האמיתי לגבי החזרה לקניות ברשת בדומה לשנים קודמות, יהיה בחגי הקניות בנובמבר וזאת בהתאם למצב הקורונה עד אז, למצב ההטסות בחגי הקניות ובהתאם למבצעי הקניות, שיבצעו החברות הבינלאומיות בתקופה זו".
.
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share