Telecom News - מסמך המלצות להתנהלות בשימוש בשירותי הזרמת מדיה דיגיטלית Streaming

מסמך המלצות להתנהלות בשימוש בשירותי הזרמת מדיה דיגיטלית Streaming

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מסמך המלצות להתנהלות בשימוש בשירותי הזרמת מדיה דיגיטלית Streaming
הרשות להגנת הפרטיות: מסמך 8 המלצות להתנהלות הציבור בשימוש בשירותי הזרמת מדיה דיגיטלית  (Streaming)
מאת: מערכת Telecom News, 25.9.22, 14:51סטרימינג

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה מסמך המלצות לציבור בנושא פרטיות בעת שימוש בשירותי Streaming בטלוויזיות או במחשבים אישיים ומכשירי סלולר, לשם התנהלות נכונה, שתצמצם פגיעה בפרטיות.
    
הזרמת מדיה דיגיטלית (Streaming) שינתה באופן ניכר את הדרך בה אנו צורכים תכנים, שבעבר היו זמינים לצפייה בעיקר בטלוויזיה, ומשפיעה מאוד על הרגלי הצפייה ברחבי העולם. מכיוון ששירותי ה-Streaming מאפשרים למשתמשים לצפות בתוכן דרך האינטרנט וללא צורך במנויי כבלים או לוויין, הם הפכו לחלופה אטרקטיבית עבור קהלים המעוניינים לעקוף מגבלות גיאוגרפיות ולוחות שידור כאחד, לצד צמיחה במנויי שירותי ה-Streaming, שמציעות חברות הכבלים והלוויין עצמן לנוכח זמינותם ומחיריהם.

נכון לפברואר 2022, מספר משתמשי הזרמת וידיאו ברחבי העולם עמד על 3.28 מיליארד. בישראל, על פי דו"ח האינטרנט השנתי, שפרסמה חברת 'בזק' ל-2020 עולה, ש-93% מצרכני האינטרנט צופים בתוכן בטכנולוגיית הזרמת מדיה דיגיטלית. 

ההתפתחות הטכנולוגית במכשירי הטלוויזיה ובמכשירים המספקים שירותי Streaming הפכה אותם ממכשיר חד כיווני המשדר לצופה, לבעלי טכנולוגיה המאפשרת לאסוף מידע אודות הצופים.

המידע ,שנאסף אודות הצופים והרגלי הצפייה שלהם, ובכלל זה העובדה, שצפו בערוץ, סרט או סדרה מסוימים, בשפות מסוימות, בימים או בשעות מסוימות, סימנו סדרה כמועדפת ועוד, מהווה, למעשה, מידע אישי, ועיבודו מאפשר לחברות ה-Streaming להתאים את התוכן שלהן לקבוצות צופים בהתאם להעדפותיהם, וכך לשמור על אטרקטיביות ולהגדיל את קהל לקוחותיהן. 

יכולת זו, לאסוף ולעבד מידע אישי בהיקף נרחב, מחייבת את החברות הפועלות בשוק ביישום הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות, שהותקנו מכוחו.

בשימוש בשרותי הזרמת מדיה דיגיטלית גלומים אתגרי פרטיות משמעותיים, הנובעים בעיקרם מהיכולת לאסוף נתונים התנהגותיים (IoB) רבים על המשתמש, תוך שימוש בנקודות נתונים (Data Points)  ובאמצעות עיבודם, ליצירת פרופיל של כל משתמש.

היכולת ליצור פרופיל מותאם אישית חיונית לצורך הפעלת השירות. אולם, מדובר במידע אישי בעל ערך כלכלי עבור גופים רבים, וקיים חשש לשימוש במידע האישי הרב הנצבר שלא למטרה לשמה נאסף ולהגברת הפוטנציאל לפגיעה בפרטיות המשתמשים.

הרשות להגנת הפרטיות ניתחה את מסמכי המדיניות ותנאי השימוש של שירותי הזרמת מדיה דיגיטלית הנפוצות בישראל, וגיבשה סדרה של המלצות לשימוש בטוח ומאוזן תוך שמירה על פרטיות המשתמשים.

המסמך מתמקד בשירותי Streaming, בטלוויזיות או במחשבים אישיים ומכשירי סלולר ומטרתו היא להציב זרקור על התופעה, ולהציע המלצות להתנהלות נכונה לשם צמצום הפגיעה בפרטיות המשתמשים. 

הבהרה: המסמך אינו מבקש למנוע את השימוש באפליקציות הזרמת מדיה דיגיטלית, אלא לתת כלים להתנהלות נכונה של המשתמשות והמשתמשים בהיבטי פרטיותם.

המסמך (6 עמודים) - כאן.



 
 
Bookmark and Share