Telecom News - שר התקשורת האריך בשנה את תקופת המעבר לגבי ערוצים 14, 24, 9.

שר התקשורת האריך בשנה את תקופת המעבר לגבי ערוצים 14, 24, 9.

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> שר התקשורת האריך בשנה את תקופת המעבר לגבי ערוצים 14, 24, 9.
שר התקשורת האריך בשנה את תקופת המעבר לגבי ערוצים 14, 24, 9.
מאת: מערכת Telecom News, 26.1.23, 14:43קרעי צילום מסך
 
ד"ר שלמה קרעי האריך את תקופת המעבר החלה על הערוצים הזעירים בשנה נוספת. משמעות הוראת המעבר, בין היתר, היא לצמצם את הרגולציה החלה עליהם ולאפשר להם להמשיך להתבסס כשחקנים בשוק התקשורת.
עדכונים בסוף הכתבה. 

 
משרד התקשורת פרסם להערות הציבור את תיקון הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 48), התשפ"ג - 2023, שנועד להאריך בשנה נוספת את תקופת יישום הוראת המעבר של בעל רישיון זעיר ובעל רישיון זעיר ייעודי כהגדרתם בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.
 
נכון להיום, מחזיקים ברישיונות מסוגים אלה ערוצים עכשיו 14, ערוץ 24, הלא TV וערוץ 9.
 
משמעות הוראת המעבר, בין היתר, היא לצמצם את הרגולציה החלה עליהם ולאפשר להם להמשיך להתבסס כשחקנים בשוק התקשורת במתכונת של הפצת תכנים חינמית דרך הוט ויס לשנה נוספת. כ"כ, תיקון החוק ידחה את כניסתו לתוקף של האיסור לבעלים יחיד בערוצים אלו.
 
ב-2018 נקבע בתיקון חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שעל ערוצים זעירים וזעירים ייעודיים יחולו מספר הקלות ביחס לאסדרה החלה על בעלי רישיון לשידורי טלוויזיה מכוח חוק הרשות השנייה וזאת לתקופה קצובה של 5 שנים.
 
מטרת הוראת המעבר הייתה לצמצם את הרגולציה החלה עליהם בשל הכנסותיהם המעטות או בשל ערכם הציבורי, כדי לאפשר להם להיערך לאסדרה החדשה שנקבעה בתיקון החוק וכך לשמור על הפלורליזם והגיוון בעולם שידורי הטלוויזיה.
 
ד"ר שלמה קרעי, (בתמונה למעלה, צילום מסך), שר התקשורת: ״אנו נמצאים ערב אסדרה חדשה בשוק השידורים, שנועדה לתקן את החקיקה בתחום השידורים ולעדכן את הרגולציה שחלה על השחקנים הפועלים בשוק. הארכת הוראת השעה הזו נחוצה להישרדותם של השחקנים הקטנים בשוק, מכיוון שהחובות הרגולטוריות, שבכוונת המשרד לבטל ממילא ברובן בקרוב כחלק מהאסדרה החדשה, מקשות על המשך קיומם. אנו פועלים במרץ להביא לכנסת את האסדרה החדשה כבר בחודשים בקרובים ולתקן את העיוותים התחרותיים בשוק התקשורת״.

השימוע (תגובת הציבור עד 1.2.23, 23:59) - כאן.

עדכון 13.2.23: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. לפי ההצעה, הוראת המעבר, שנקבעה בחוק הרשות השנייה, שעוסקת בהקלות רגולטוריות לערוצים הזעירים והייעודיים: הלא TV, ערוץ 9, ערוץ 24 וערוץ 14 - תוארך בשנה וחצי. בין היתר, מדובר בהקלות בתשלום דמי רישיון, תשלום לספקי תכנים כמו הוט ויס על הפצה ועוד.

בדבריו התייחס השר קרעי גם לתשלום שמשלמות פרטנר וסלקום לערוצים המסחריים הגדולים, 12 ו-13, על הפצה באינטרנט, ואמר, שאת הוראת השעה הזו הוא לא מתכוון להאריך. עוד הוסיף שר התקשורת, שהארכת הוראת השעה, שאושרה בוועדת הכלכלה בכנסת הקודמת, העניקה לערוצים הגדולים כ-40 מיליון ש"ח בשנה. 20 מיליון ש"ח מפרטנר ועוד 20 מיליון ש"ח מסלקום. השר קרעי התייחס גם לקודמו בתפקיד ואמר: "שר התקשורת הנדל, שדאג לכך, קיבל ג'וב בתוך כמה ימים באחד הערוצים האלו. אבדה הבושה. ברור לכם, שאם היה מדובר בקרעי או אמסלם, היינו יושבים כבר בלהב 433". 

עדכון 10.8.23: משרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין פרסמה כאן (כותרת בלבד): "החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 1-6/2023 מתאריך 8.8.2023 בעניין: רישום חברת פרטנר תקשורת בע"מ במרשם ספקי התכנים לפי סעיף 13ד' לחוק הפצת שידורים".
ההחלטה המלאה - כאן
 



 
 
Bookmark and Share