Telecom News - בדיקות אוטומטיות בעולם של ChatGPT

בדיקות אוטומטיות בעולם של ChatGPT

דף הבית >> תקנים חדשים >> בדיקות אוטומטיות בעולם של ChatGPT
בדיקות אוטומטיות בעולם של ChatGPT
מאת: ליאור כץ,  12.2.23, 12:34ליאור כץ יחצ
 
היום אפשר להשתמש במנוע ChatGPT גם לבדיקות ממסמכי אפיון, גם לכתיבת קוד מתיאור של דף באינטרנט, וגם לכתיבת קוד ספציפי לשיפור פרויקטי בדיקות אוטומטיות, כ"כ, ניתן להיעזר במנוע להרצת קוד כתוב ולתקן בו שגיאות.
 
ChatGPT הוא הדבר הכי מדובר היום בעולם הטכנולוגי בפרט ובעולם בכלל. מדובר בצ'ט בוט, שהושק ב-30.11.22 ע"י חברת OpenAI וכבר צבר מיליוני משתמשים וצפוי להגיע למיליארד משתמשים בסוף 2023. כבר כעת בהחלט ניתן להגיד שכלי מהפכני זה אינו נופל ממהפכות כמו גוגל, סמארטפון ו-Windows.
 
אך כיצד הוא קשור לעולם הבדיקות בכלל ולעולם הבדיקות האוטומטיות בפרט? והאם ישנה ChatGPT את חיינו (כפי שהשפיע על תחומים אחרים) בעולם הבדיקות הידניות והאוטומטיות?
 
מעבר ליכולות המדהימות של ChatGPT לכתוב על כל נושא מעניין בעולם בלחיצת כפתור בלבד, כדוגמת כתיבת שירים, סיכומים וסיפורים, ניתן גם להשתמש בכלי לצרכים מקצועיים ואף טכנולוגיים שכוללים כתיבת קוד.
 
ניתן כיום פשוט להגדיר ב-ChatGPT מה הצורך ובאיזו שפה וכלי להשתמש, והפלא ופלא - תתקבל תשובה, שכל מה שצריך כדי ליישם אותה זה "העתק- הדבק" וקיבלנו קוד שעובד!
 
בינתיים, ישנם כבר מפתחים, שהתנסו בפלטפורמה וביצעו עליה טסטים כדי לבדוק את יכולת הלוגיקה שלה ואם היא מסוגלת לייצר קוד נקי, והדעות כאן חלוקות. האם זה אומר שתם עידן החיפושים האינסופיים בגוגל או ב- Stack Overflow (אתר העוסק בתחום שאלות ותשובות בתחומי המחשוב ופיתוח תוכנה וחומרה) כאשר ה-Grid (רשת) לא מסודר, או כאשר מפתחים בשפת תכנות C# ורוצים להתחבר למסד נתונים Data) Base)?
 
לפני שאנו מסתערים על כלי זה ויוצאים בהצהרות, כדאי לקחת כמה דברים בחשבון. כפי שנטען בתחומים אחרים לגבי אמינותו ומיומנותו של הצ'ט, גם כאן יש להיות זהירים, שכן הכלי עודנו לא מושלם. בכל זאת, הוא הפסיק לאגור מידע ב-2021, ואחרי בדיקות, שביצעו כבר מספר מפתחים, נמצאו תשובות לא מושלמות, שהיו יכולות להיות יותר טובות על סמך המידע שיש ב-2023, דבר ש-OpenAI מבטיחה לשפר בגרסאות הבאות ע"י שימוש בדאטה רחב יותר.
 
כ"כ, התשובות המתקבלות ב-ChatGPT (לפחות בשלב זה) שונות עבור כל משתמש, גם אם מדובר באותה השאלה. שכן, כל אחד מקבל תשובה אותה המנוע של OpenAI בוחר לתת לאותו משתמש ספציפי, דבר שיכול להיות יתרון (כי ניתן להגיע לתשובה נכונה ביותר מדרך אחת) אך גם מגרעה.
 
כרגע, נכון לעכשיו, מבחינת היכולות הטכנולוגיות שלו, הצ'ט הוא בגדר כלי עזר ולא כלי מרכזי לפיתוח או כתיבת קוד, וניתן לראות בו כלי המקצר ומייעל תהליכים מאוד מסוימים. עם זאת, המערכת בהחלט יכולה להקפיץ בכמה רמות כל מפתח אוטומציה בכל שפה בה הוא משתמש ועבור כל טסט ותסריט שהוא מריץ.
 
לסיכום, אם עד היום דנו בסוגיות של code less, low code ושאר באזוורדס, שמפתחי תוכנה נרתעים מהן, אז עכשיו יש מנוע שביכולתו לכתוב קוד מוכן לשימוש על פי צורך, ובצורה הכי קלה שיש.

היום אפשר להשתמש במנוע ChatGPT גם לבדיקות ממסמכי אפיון, גם לכתיבת קוד מתיאור של דף באינטרנט, וגם לכתיבת קוד ספציפי לשיפור פרויקטי בדיקות אוטומטיות, כ"כ, ניתן להיעזר במנוע להרצת קוד כתוב ולתקן בו שגיאות.

אם נחזור לשאלה האם ישנה ChatGPT את חיינו בעולם הבדיקות הידניות והאוטומטיות? כנראה שרק הזמן יגיד לגבי המשמעויות העתידיות של השימוש בכלי מפואר זה. האם אנו עדים לתחילתו של עידן חדש ומופלא בו בינה מלאכותית (AI) פורצת לתחומים חדשים ויכולה לסייע לאנושות בתחום של בדיקות אוטומטיות, או שמא מדובר בכלי הרסני עבור בודקי תוכנה, שיעורר בהמשך אבטלה טכנולוגית? כאמור, הטכנולוגיה עוד לא שם אבל הפוטנציאל שלה הוא אינסופי.

מאת: ליאור כץ, פברואר 2023.
הכותב הוא מנהל טכנולוגיות ראשי ומנהל אגף בדיקות ואוטומציה בחברת מטריקס.

CHATGPT
 



 
 
Bookmark and Share