Telecom News - משרד התקשורת יקצה 100 מיליון מספרים לחיבור מוצרים מבוססי IoT

משרד התקשורת יקצה 100 מיליון מספרים לחיבור מוצרים מבוססי IoT

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת יקצה 100 מיליון מספרים לחיבור מוצרים מבוססי IoT
משרד התקשורת יקצה 100 מיליון מספרים לחיבור מוצרים מבוססי IoT
מאת: מערכת Telecom News, 27.3.23, 11:49IOT
 
מהלך זה בתחום האינטרנט של הדברים (Internet of Things) יתרום למתן שירותים מתקדמים במפעלים חכמים, רכבים מקושרים, רפואה מרחוק ועוד.
 
משרד התקשורת יצא אמש לשימוע, שמטרתו הרחבה משמעותית של כמות מספרי הטלפון עבור שירותי האינטרנט של הדברים (IoT) ל-100 מיליון מספרים. ההקצאה תאפשר למשתמשים להטמיע טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ולהפעיל ערים חכמות, חיישנים ורכיבים חדשניים ועוד.
 
עד כה כמות מספרי הטלפון ששימשו למטרה זו עמדה על 14 מיליון מספרים בלבד. כמות זו, שאמנם מספיקה בעת הזו, לא תתמוך בגידול העתידי הצפוי, ותהווה חסם טכנולוגי ולכן מתכוון משרד התקשורת להגדיר טווח מספור, שיאפשר כמות גדולה מאוד של מספרי טלפון חדשים למטרה זו. המהלך יאפשר גידול משמעותי בשימוש במכשירים חכמים בתחומים מגוונים כגון רפואה מרחוק, מפעלים חכמים, רכבים מקושרים ועוד.
 
בשנים האחרונות, השוק העולמי של מכשירי IoT (Internet of Things), חווה צמיחה אינטנסיבית בכמות המכשירים המחוברים לרשתות סלולריות בעיקר בטכנולוגיות דור 4 ברשתות LTE-M ו-NB-IoT. התחזיות כיום מדברות על טריליוני יחידות קצה IoT המחוברות לרשתות מפעילי התקשורת בעולם. גם בארץ כמו בעולם, הצפי הוא לגידול משמעותי במספר יחידות קצה מבוססות IoT בעיקר על רקע פרישה רחבה של תשתית דור 5 המבוססת על ליבת רשת עצמאית, והצורך לאפשר שירותים מתקדמים בכלל המגזרים.
 
בנוסף, לאור כניסת טכנולוגיות ה-eSIM וה-iSIM המייתרים את השימוש בכרטיס סים פיזי, המשרד יחייב לראשונה ניידות בין מפעילי מספרים אלה וכך תוכל להשתפר התחרות בתחום.
 
קבצי השימוע - כאן.
 
ניתן להעביר התייחסות למינהל הנדסה במשרד התקשורת, למר אסף אברהם באמצעות דואר אלקטרוני mocengineering@moc.gov.il,         עד ל-24.4.23.



 
 
Bookmark and Share