Telecom News - רד האט מצטרפת למירוץ ה-AI

רד האט מצטרפת למירוץ ה-AI

דף הבית >> תקנים חדשים >> רד האט מצטרפת למירוץ ה-AI
רד האט מצטרפת למירוץ ה-AI
מאת: חיים חביב, 20.6.23, 15:33מני צרפתי יחצ צילום אלישר
 
מפגש עיתונאי טכנולוגיה של חברת Red Hat עסק בשימוש בבינה מלאכותית (AI) בעולם הקוד הפתוח, חוויית והאצת תהליכי פיתוח תוכנה והרחבת פתרונות הקצה (Edge).
 
רד האט, ספקית בעולם פתרונות הקוד הפתוח, קיימה ב-6.6.23 מפגש עיתונאים כחלק מאירועי כנס הטכנולוגיה הגלובלי שלה, Red Hat Summit. במפגש הוכרזו פתרונות רבים, ביניהם הפתרון החדש של החברה וכלים המיועדים להקל על עבודת צוותי הפיתוח. את המפגש הוביל מני צרפתי, (בתמונה משמאל, צילום: אלישר), מנהל אזורי של צוות ארכיטקטי פתרונות ברד האט.

על מימוש פוטנציאל ה-AI
מני צרפתי: "אימון של מודלי ה-AI אינטנסיבי מאוד ודורש הרבה מאוד מחזורי עיבוד ומשאבי עיבוד מיוחדים ויקרים. ככל שנגדיל את מספר התהליכים וכמות המידע, ההסתברות לדיוק הנתונים עולה בצורה משמעותית. ככל שהתשתית תאפשר יעילות תהליכים, נוכל להגיע למיצוי מירבי של משאבי המחשוב. אתגר נוסף, שהמערכת מאפשרת, היא ניצול מירבי של המשאב האנושי המוגבל - מדעני ומהנדסי נתונים - שחסרונם גדול ומורגש מאד.

היכולת של המדענים ומהנדסי הנתונים להריץ מספר רב של תהליכים הוא זה שיוצר את היתרון התחרותי של הארגון. בדומה לעולם הפיתוח, שיצר את רצפת הייצור של התוכנה (DevOps), עולם הנתונים יצר את רצפת הייצור של הנתונים (דאטה) הנקרא MLOPS. שוק ה-Machine Learning Operation  צפוי לצמוח לכדי 120 מיליארד דולרים ולפי הערכות ייצר הרבה מאוד ערכים מוספים, ויאפשר שילוב של החוכמה לתוך היישומים לקבלת החלטות מהירה ומושכלת ע"י מכונה.

כיום, ארגונים רבים מתקשים במיצוי תובנות מהנתונים שלהם בגין מחסור במשאבים ובכוח אדם מיומן. כדי להתמודד עם אתגרים אלו, הכריזה רד האט  על יכולות חדשות בפתרון Red Hat OpenShift AI. הפתרון מרחיב את היכולות המוכחות של Red Hat OpenShift ו-Red Hat OpenShift Data Science ומספק פלטפורמה בעלת יכולת גידול מרשימה.

עולם ניתוח הנתונים ("אנליטיקות") מבוסס ברובו על טכנולוגיית הקוד הפתוח. OpenShift AI מספקת פלטפורמה לכל מחזור החיים של האימון, החל משלב איסוף הנתונים, קטגוריה, תיוג, ניקוי עיצוב ולימוד המודל, תוך אופטימיזציה והטמעת תיקונים הנעשים כתוצאה ממחקרים קודמים, ולבסוף - בחינה, טיוב והעברה לייצור. התהליך מצריך מחזורים רבים של בחינות וטיוב אשר האוטומציה שלהה מאפשרת השגת  תוצאות טובות יותר".

במהלך המפגש, חשף צרפתי שיתוף פעולה מעניין בתחום – Ansible Lightspeed עם IBM Watson Code Assistant, שירות בינה מלאכותית יוצרת (GAI) עבור אוטומציית Ansible. השירות תוכנן לסייע להניע אימוץ קבוע ומדויק של אוטומציה בארגון. הפתרון מפשט ביצוע אוטומציה של משימות עבור משתמשים מתחילים ומפחית את נטל "המשימות הפשוטות" ממהנדסי אוטומציה המנוסים.

צרפתי: "Ansible Lightspeed מציגה את השלב הבא של יוזמת Project Wisdom ומנגישה אותה למפתחי קהילת הקוד הפתוח, הלקוחות והשותפים של החברה. השירות יהיה זמין כבר במהלך השנה, בשימוש שפה טבעית (NLP) ויתממשק עם Watson Code Assistant IBM כדי לבנות במהירות קוד אוטומציה". 

על קישוריות בין עננים ויצירת שירות אפליקטיבי ממספר שירותים מבוזרים
במהלך המפגש צרפתי שיתף בהכרזה האחרונה של רד האט המיועדת להקל על עבודת המפתחים - פתרון Red Hat Service Interconnect המפשט את הקישוריות ואבטחת היישומים על פני פלטפורמות, אשכולות ועננים. הפתרון מבוסס על פרויקט הקוד הפתוח Skupper.io ומאפשר למפתחים ליצור בצורה רציפה יותר חיבורים אמינים בין שירותים, יישומים ועומסי עבודה בסביבות השונות מבלי להזדקק לתצורות רשת מורכבות או להרשאות אבטחה ברמה גבוהה.

צרפתי: "הפתרון עוזר לפתור אתגרי תקשורת חוצי-פלטפורמה ובין עננים מרובים על ידי כך, שהוא מאפשר למפתחים להוסיף קישוריות אמינה וגמישה בין יישומים הפועלים על כל אשכול של קוברנטיס, מכונה וירטואלית או מארח bare-metal. הקישוריות המאובטחת הזו יכולה להתרחב על פני כל סביבת תשתית, החל ממרכזי נתונים באתר המקומי עד ה-Edge והענן הציבורי.

כתוצאה מכך, צוותי פיתוח יכולים לחבר יישומים. כך, ניתן לבצע אורקסטרציה במהירות רבה יותר ללא הצורך בהרשאות ברמה גבוהה או כישורי רשת מתקדמים, מה שמאפשר לפתח יישומים במהירות רבה יותר, תוך שמירה על תאימות עם דרישות האבטחה".

מפשטים את עבודת המפתחים
במפגש הוצגה Red Hat Developer Hub - חבילת שירותי פיתוח ברמה ארגונית, שמטרתה לייעל את תהליך הפיתוח ולפשט אותו.

צרפתי: "הפלטפורמה של החברה נוצרה מפרויקט הקוד הפתוח Backstage, שפותח ע"י חברת ספוטיפיי ונתרם לקוד הפתוח של CNCF ומספקת את הכלים והמשאבים הדרושים למפתחים ליצירת אפליקציות ברמה גבוהה יותר, תוך מקסום כישורים קיימים והאצת המהירות, לצד הפחתת המורכבות הנוכחית והעתידית בתחזוקת הקוד.

הפרויקט של החברה מבוסס קוד פתוח ללא כל התניות או מגבלות שימוש למוצרים מסוימים או פלטפורמות מסוימות. פורטל Red Hat Developer Hub מספק חוויה משופרת למפתחים בסביבות שונות, כולל קוברנטיס ופלטפורמות יישומי קונטיינרים ויכיל הרחבות (Plug-In) רבות, בניית תבניות חכמות לפריסת סביבת מפתחים בתוך שניות, תיעוד ואינטגרציה עם כלי צד שלישי רבים".

החברה פיתחה את Red Hat Plug-ins for Backstage, חבילה של 6 תוספים המשלבת מערכות מרכזיות אל Backstage, שמסייעות להרחיב את הפונקציונליות של הפרויקט. ניתן להשתמש בתוספים בכל ההתקנות של Backstage ולספק גמישות רבה אף יותר עבור המפתחים על פני פלטפורמות והפצות קוברנטיס.

שיתופי פעולה גלובליים בתחום מחשוב הקצה (Edge Computing)
צרפתי: "יש מספר שיתופי פעולה משמעותיים עם שותפים גלובליים המייצרים פתרונות עבור רצפות ייצור, ערים חכמות, מערכות חכמות ועוד, כל זאת באמצעות הפלטפורמה האחודה של החברה. דוגמה אחת לכך היא חברת ABB, חלוצה טכנולוגית פורצת דרך בתחום החשמל, התעשייה, התחבורה והתשתיות, שמשתפת פעולה עם רד האט כדי להרחיב את הרציפות התפעולית עבור תהליכי ייצור תעשייתיים ב-Edge ובסביבות של ענן היברידי.

Red Hat Device Edge ו-Red Hat OpenShift יאפשרו ל-ABB לחבר את סביבות הענן והבקרה לצורך ניטור ויעילות מיטביים של מערכות. היכולת למצות מידע באמצעות איסוף וניתוח נתונים הנמצאים על התקנים, שקשה להגיע אליהם עם משאבים מוגבלים, להעבירם למרכז לצורך פיתוח האלגוריתם והחזרתו כדי לאפשר לרכיב (בקר תעשייתי, מצלמה, חיישן) לבצע פעולות חכמות.

שיתוף פעולה נוסף בתחום הוא עם ETAS, חברת בת של Bosch, שפועלת בעולם הרכב לסייע ולהאיץ טרנספורמציה מבוססת-תוכנה. מדובר בשיתוף פעולה, שיאפשר ליצרני רכבים לקבל פלטפורמה משולבת, אמינה ובעלת יכולה הרחבה לפיתוח, בדיקה ופריסת מערכות סיוע מתקדמות לנהגים ואפליקציות נהיגה אוטומטיות ברכבים מבוססי-תוכנה".     



 
 
Bookmark and Share