Telecom News - משרד התקשורת הטיל קנס על חברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015

משרד התקשורת הטיל קנס על חברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת הטיל קנס על חברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015
משרד התקשורת הטיל קנס על חברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015
מאת: מערכת Telecom News, 23.7.23, 15:35MONEY FREE

זאת, בגין הפרה של הוראת מינהל לעניין ניידות מספרים.

בעקבות תלונה אחת, משרד התקשורת ביצע בחודשים האחרונים הליך פיקוח לעניין חסימת ניוד מספר כוכבית 4 ספרות לעסקים ע"י חברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015 בע"מ.

ככלל, ספק מורשה רשאי להקצות למנוי שירות מספר מקוצר לעסקים - כוכבית ו-4 ספרות, בהתאם להוראות תיק השירות בנושא הנלווה ל"תוכנית המספור לשירותי טלפוניה, שירותים נלווים ושירותי ערך מוסף בישראל".

הוראת המינהל "כוכבית לעסקים", שנגזרת מתוכנית זו, מפורסמת באתר המשרד.

מפיקוח, שערך המשרד נמצא, שחברת השקמה NGN תקשורת בינלאומית 015 בע"מ חסמה למנוי אפשרות ניוד מספר כוכבית בניגוד להוראות תוכנית המספור.
לאור הממצאים ובהתאם לסמכויות הוראות סעיף 37א7 לחוק התקשורת, החליטה סמנכ"לית מינהל פיקוח ואכיפה להטיל על החברה קנס בסך של 42,670 ₪ בגין הפרה של הוראות לעניין ניידות מספרים.
 
בחודש פברואר השנה, התקבלה במשרד פנייה ממנוי החברה, שהלין, שהחברה מונעת ממנו לנייד מספר הכוכבית, שרכש ממנה. מהליך הפיקוח עלה, שהחברה חסמה הניוד למנוי, בניגוד לבקשתו ובניגוד לאסדרה החלה עליה.

בהליך הפיקוח נמצא, שהסכם ההתקשרות בין החברה למנויה העסקיים קובע, שהמנויים אינם יכולים לנייד את מספר הטלפון שלהם במעבר בין חברות, וש המספר חוזר לשימוש של החברה, וגם זאת בניגוד להוראת המינהל.

הפרת חובת הניוד פוגעת במנויים ובתחרות. במקרה דנן, הפגיעה מתחדדת כשמדובר במנויים במגזר העסקי ובתחרות במגזר זה.

בנוסף, החברה לא שיתפה פעולה בתחילה עם המשרד וניאותה להפסיק ההפרה ולהסיר החסימה, רק לאחר קבלת פנייה שלישית מטעם המשרד, תוך הבעת מחאה.
 
בנסיבות לעיל החליטה מנהלת מינהל הפיקוח על קיום הליך פקוח לחברה, שבסופו כלל הטלת קנס בהתאמה לחומרת ההפרות שנחשפו.

הערת מערכת: השקמה NGN שייכת לרמי לוי הידוע כאיש ימין והקנס הזה, בגלל תלונה בודדת של לקוח יחיד, נראה על פניו, כ"התנכלות לימין" למרות שקרעי הוא שר התקשורת,  מה שמצביע על חוסר משילות של הימין. (ייתכן והשר לא היה מודע לנושא).

עדכון 14.8.23: פורסם כאן ע"י עדיאל איתן מוסטקי ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "תפסיק להתחמק: 015 של רמי לוי תשלם דמי קישוריות מלאים על שיחות מחו"ל.
פרטנר, סלקום ופלאפון טענו כי 015 Hallo מנתבת שיחות מחו"ל דרך מספרי טלפון מקומיים, וכך נמנעה מתשלום דמי קישוריות בינלאומית, שהם גבוהים מהתשלומים על שיחות פנים־ארציות. משרד התקשורת קיבל את הטענות ואסר על 015 Hallo להמשיך בפרקטיקה הזו החל מעוד שבוע וחצי."

עדכון 27.8.23: משרד התקשורת מחזר את ההודעה על הקנס (עיצום כספי) על 015 פעם נוספת כאן. לא ברור למה. 

עדכון 20.9.23: עוד סיפור מוזר שלא לומר בלתי מתקבל על הדעת במשרד הזה: אביבית מסבנד היא סמנכ"לית בכירה למנהל ומשאבי אנוש בו זמנית בשני משרד ממשלה גם יחד: מזה שנים רבות במשרד התקשורת ולאחרונה גם במשרד לביטחון לאומי. לא מאמינים שיש דבר כזה (סמנכ"לית בכירה בו זמנית בשני משרד ממשלה שונים)? אז הנה כל העובדות, שחור על גבי לבן: כאן

עדכון 2.11.23: הסיפור ההזוי של אביבית מסבנד במשרד לביטחון לאומי (ראה עדכון מה-20.9.23) הסתיים בפארסה ענקית: היא התפטרה בזעף, כמפורט כאן

 



 
 
Bookmark and Share