Telecom News - הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-8.10.23 ועד 16.10.23

הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-8.10.23 ועד 16.10.23

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-8.10.23 ועד 16.10.23
הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמת "חרבות ברזל" מ-8.10.23  עד 16.10.23
מאת: מערכת Telecom News, 8.10.23, 13:34אנטנות

הודעות לציבור של משרד התקשורת, שר התקשורת ומנכ"ל המשרד על החלטות בתחומי פעילות המשרד ולגבי חברות התקשורת ועוד בעת מלחמת "חרבות ברזל" החל מ-8.10.23 ועד 16.10.23. 

עדכונים בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 16.10.23.
 
שר התקשורת ומנכ"ל המשרד סיימו דיון הערכת מצב עם בכירי המשרד, שבסיומו סוכמו 5 נקודות.
 
1. משרד התקשורת יפתח חמ"ל, שיעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת, ובין היתר, ירכז פניות מיידיות של חברות התקשורת השונות.

2. על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בס"ה רציפות תפקודית ברשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולר).

עם זאת, קיימים פערים, שרובם נובעים מבעיות באספקת חשמל, שגורמות לבעיות קליטה באזורים המותקפים. בישובים בהם צה"ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.

3. ככל ויש אתרים, שנפגעו בפועל (לא בשל אי אספקת חשמל), חברות התקשורת תכנה עד מחר בבוקר רשימה ותכנית שיקום מיידית כדי שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות ע"י הצוותים המקצועיים.

4. לאור הצפי, מחר ובימים הקרובים, לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, תבוצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.

5. המשרד יעבה את מוקד פניות הציבור, מעבר למוקדי השירות של החברות עצמן ויפעיל חדר מצב.

עדכון 19:59: המשרד הודיע, שעדיין ישנם פערים באספקת שירותי תקשורת הנובעים בעיקר מאי אספקת חשמל רציפה. המשרד, בסיוע פיקוד דרום, נערך לאשר הכנסת צוותים לטיפול בתקלות החשמל, הכנסת גנרטורים, ותיקון תקלות התקשורת באזור העוטף. חברות התקשורת כולן מגויסות למטרה זו וכולם ערוכים ומוכנים להחזיר את הקליטה הסלולרית בהקדם האפשרי.

עדכון 10.10.23: בשל המצב הביטחוני מופעל מספר מקוצר לדיווח על תקלות תקשורת בגבולות. מדובר בקו ייעודי לדיווח על תקלות ברשתות סלולר ואינטרנט ביישוביתקשורת עוטף עזה וגבול הצפון במספר 4928*. המוקד מאוייש 24/7 ע"י מענה אנושי ונועד לתרום משמעותית לקיצור זמני המענה לתקלות תקשורת באזורי הגבולות, פעולה שעשויה להציל חיי אדם.

מספר מקוצר

עדכונים 12.10.23:
אעידן פלוס מתרחב במלחמה: לאור המצב הבטחוני ולצורך בנגישות למידע חיוני לכל פלחי האוכלוסייה, הורה שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לרשות השנייה, לצרף באופן מיידי את ערוצי הטלוויזיה 9, 24, 14 והלו טיוי, ואת ערוצי הרדיו האזוריים והמגזריים, למערך עידן פלוס, עד תום הלחימה.
בהתייעצות שקדמה להוראה, הודיעה הרשות השנייה לשר כי ניתן להרחיב את מערך השידורים בעידן פלוס כאמור. הרשות תאפשר לכל הנ"ל להעביר את שידוריהן במערך עידן פלוס. כלל מנויי עידן פלוס יוכלו לצפות בערוצים אלו ולהאזין לתחנות הרדיו, אשר בחלקם כוללים גלים שקטים בלילות ובשבתות.
ההחלטה - כאן.

בלאור מצב החירום: יופעל גל שקט במהלך השבת את הגל השקט ניתן יהיה לשמוע במספר תחנות רדיו.
משרד התקשורת מודיע לציבור, שלפי הנחיות פקע"ר, החל מהשבת הקרובה ולאורך תקופת החירום, תחנות הרדיו כאן-מורשת של תאגיד השידור הציבורי בכלל הארץ וכן תחנות הרדיו האזוריות קול חי, קול ברמה, גלי ישראל ורדיו דרום תפעלנה בשבתות במתכונת ה״גל השקט״ ותשמענה התרעה רק בזמן אמת. תחנות הגל השקט תשמענה שקט בשידור לאורך כל השבת. השקט יופר רק באמצעות הודעות מתפרצות של פיקוד העורף באשר לאזעקות ברחבי הארץ.
הגל השקט יחל עם סיום השידורים ביום שישי בשעה 17:00 ויפעל עד לאחר צאת השבת בשעה 20:00.
 
לנוחיותכם מצורף פירוט התחנות והתדרים:
כאן מורשת
בתדרים  90.5FM, 90.8FM, 92.5FM 100.7FM
רדיו קול חי
בתדרים
 92.8FM, 93FM, 102.5FM
רדיו קול ברמה
 בתדרים 92.1FM, 104.3FM, 105.7FM, 107.6FM
רדיו גלי ישראל
בתדרים
89.3FM, 94FM, 106.5FM
רדיו דרום
בתדר 101.5FM
באמצעות מספר פעולות חשובות, ניתן לקבל מידע מציל חיים ולהיות מוכנים יותר גם בשבת. הציבור מתבקש להפעיל מכשירי רדיו מערב שבת על אחד מתדרי הגל השקט - חשוב מאוד להשאיר מכשיר רדיו גם במרחב המוגן.
שימו לב: בתחנה יושמעו הודעות באשר לאזעקות בכל אחד מיישובי הארץ, ולא רק באזור ההאזנה, כמו גם במקרה של אירוע חריג המחייב עדכון מיידי של הציבור.

עדכונים 13.10.23:  
א. שר התקשורת יגיש תוכנית לסגירת משרדי תחנת הטלוויזיה הקטארית אלג'זירה לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני, מאחר שהיא משתפת פעולה עם חמאס. זאת, ללא זכות שימוע או עירעור.

ב. משרד התקשורת יסייע לדפוס בארי לקראת חזרתו לפעילות. הפרטים - כאן.

ג. פורסם ברוטרדיווח ערבי: שר התקשורת הישראלי, שלמה קרעי, קיבל החלטה להפסיק את אספקת שירותי האינטרנט לחברות האינטרנט ברצועת עזה, החל מהשעה 00:00, ולאסור את כל סוגי השירותים הניתנים ע"י ספקי אינטרנט ישראלים לעזה. (הערה: לא התקבל במערכת דיווח כזה ממשרד התקשורת).

עדכונים 15.10.23
א. פורסם ב-0404: עתיד אל-ג׳זירה: היום ידון נושא סגירתו בישיבת הממשלה. דרישת שר התקשורת לסגירת ערוץ אל ג׳זירה בישראל והוצאת כתביו מהארץ, יידון היום בישיבת הממשלה. לחדשות 0404 נודע כי הנושא מצוי כעת בידי היועמ״שית גלית בהרב מיארה. גורם צבאי לחדשות 0404: ״כל רגע שערוץ האוייב הזה לא נסגר - הוא מסכן את חיי אזרחי ישראל והחיים של לוחמי ישראל״. דפוס בארי יחצ צילום גדעון שטרית

בבכירי משרד התקשורת הגיעו הבוקר לאזור העוטף, נפגשו שם עם השר (תושב העוטף בעצמו), וחברו ליחידות של חברות התקשורת השונות הפועלות בשטח. הם ביקרו בבית הדפוס בקיבוץ בארי, שנפתח היום לפעילות מחדש ככל שיאפשר המצב הבטחוני.

צילום תמונה משמאל בדפוס בארי: גדעון שטרית

16.10.23: פורסם במעריב: אל ג'זירה תמשיך לשדר? "מניעה חוקתית לממש הצעת קרעי". יועמ"שית משרד התקשורת עו"ד ברוריה מנדלסון הגישה חוות דעת בנוגע לכוונת השר שלמה קרעי לסגור את שידורי אל ג'זירה בישראל.

המשך בכתבה: הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-17.10.23 ועד 17.1.24 - כאן.

 



 
 
Bookmark and Share