Telecom News - הופחתו באופן משמעותי ומיידי מחירי השימוש בתשתיות בזק

הופחתו באופן משמעותי ומיידי מחירי השימוש בתשתיות בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הופחתו באופן משמעותי ומיידי מחירי השימוש בתשתיות בזק
הופחתו באופן משמעותי ומיידי מחירי השימוש בתשתיות בזק
מאת: מערכת Telecom News, 28.3.24, 12:38FIBERS FREE
 
הפחתת המחירים תכנס לתוקפה החל מה 1.4.24, לאחר שהתקבלה הסכמת בזק. מדובר במדרגה ראשונה של הפחתה שתהיה בתוקף עד ה-30.6.25.
 
 
משרד התקשורת הודיע היום על הוזלה באופן מיידי של דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק מ-446 ₪ לקילומטר לחודש לכדי 250 ₪ לקילומטר לחודש בלבד, הפחתה של כ-44%. זוהי הפחתה ראשונה בסדרה, ומחיר זה יהיה בתוקף עד יוני 2025, שאז יכנסו לתוקף מחירים מעודכנים.
 
בזק היא החברה היחידה המחזיקה בתשתית תקשורת פיזית (תעלות, קנים, גובים, עמודים וכו') בכל רחבי ישראל. תנאי הגישה לתשתיות הפיזיות של חברת בזק משפיעים באופן ישיר על היכולת ועל התמריץ של חברות תקשורת אחרות להניח תשתיות עצמאיות ולהתחרות בבזק במתן שירותי אינטרנט לציבור.
 
בתקופה הנוכחית נפרשת ישראל לאורכה ולרוחבה ברשתות מתקדמות, ולכן במיוחד בתקופה זו חשוב להפחית באופן משמעותי ומהיר ככל הניתן את תעריפי השימוש בתשתיות הפאסיביות של בזק. הפחתה כזו צפויה להגדיל את התמריץ של חברות תקשורת להרחיב את פרישת תשתיות הסיבים שלהן, ולקדם את התחרות, באופן שישפיע על איכות התשתיות בישראל ועל רווחת הצרכן באיכות ובמחיר שנים רבות קדימה.
 
במקביל, בוחן בימים אלו מנהל כלכלה את תעריפי שירותי הפיקוח והליווי בעבודות תשתית שגובה בזק, במטרה להביא להפחתה משמעותית גם בתעריפים אלה.

שימוע בנושא קביעת תשלומים מרביים בעד שימוש בתשתית הפאסיבית ברשת חברת "בזק" תאריך אחרון להגשה 11.4.24 - כאן. ו-8 עמודים של מסמך השימוע - כאן. חוות הדעת של אגף הכלכלה במשרד התקשורת - כאן
 
 



 
 
Bookmark and Share