Telecom News - מערך הסייבר הלאומי: התרעה ממתקפות לקראת יום ירושלים האיראני 2024

מערך הסייבר הלאומי: התרעה ממתקפות לקראת יום ירושלים האיראני 2024

דף הבית >> חדשות עולם הסייבר >> מערך הסייבר הלאומי: התרעה ממתקפות לקראת יום ירושלים האיראני 2024
מערך הסייבר הלאומי: התרעה ממתקפות לקראת יום ירושלים האיראני 2024
מאת: מערכת Telecom News, 3.4.24, 16:36CYBER FREE

לקראת יום ירושלים האיראני ב-5.4.24 וגם 7.4.24 מתריע מערך הסייבר מהתגברות ניסיונות למתקפות סייבר. על רקע המלחמה גבר השיח העוין ברשת הקורא להתארגנות לביצוע מתקפות סייבר ב-2 תאריכים אלה כנגד מרחב האינטרנט הישראלי. מהן ההמלצות לציבור ולארגונים?

עדכונים על תקיפות בתחתית הכתבה.


מערך הסייבר

מערך הסייבר

המלצות מקצועיות לארגונים - כאן.

5.4.24
אמשרד המשפטים הודיע:  בהמשך לפרסום אודות אירוע סייבר במשרד המשפטים, המשרד נערך מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה והנושא דווח מידית לרשויות הרלוונטיות, לרבות הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי. מאז שעות הבוקר וגם בשעות אלה, גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו. נכון לעכשיו היקף החומרים עדיין בבחינה ויידרש זמן לבחון את תוכן והיקף החומרים שדלפו ומקורם. יש לציין כי לאחר בדיקה, אין פגיעה בשירותי המשרד. גורמי המקצוע בראשות המנכ״ל עוקבים מקרוב אחר הטיפול בנושא וימסרו עדכונים בהתאם לצורך. ההאקרים פרסמו שהם מחזיקים בכ-300 גי'גה בייט של מסמכים, מכתבים, מיילים, פרטים של עובדים ועוד.
התקיפה התרחשה לפני ה-2.4.24 (לא ברור מתי), כי ההאקרים פרסמו את המסמכים באתרם ב-2.4 וב-3.4. חלק מהמסמכים שפורסמו הם ישנים. יש צו איסור פרסום על המסמכים.
האקרים

ב. בעקבות תקלת תקשורת כללית בכל מוקדי מד"א ברחבי הארץ, המוקדים קיבלו הנחיה "לעבור למתכונת ידנית עד לחידוש התקשורת". לא ברור אם זו תוצאה של מתקפת סייבר. בכל מקרה, מה עם גיבוי?

7.4.24: עו"ד פיני פישלר פרסם בטוויטר:
פיני פישלר

9.4.24: האקרים פרסמו בטלגרם, שפרצו למחשבי משרד הביטחון והשיגו מידע רגיש. הם הודיעו, שהשיגו סיסמאות לאתרים הקשורים למשרד הביטחון והציעו למכירה את המידע ב-50 ביטקוין. במשרד הביטחון בודקים את האירוע כדי להבין איזה מידע נגנב ומהו הנזק שהוא עלול לגרום לביטחון המדינה.

 


 



 
 
Bookmark and Share