Telecom News - משרד התקשורת הטיל קנס עצום על הוט

משרד התקשורת הטיל קנס עצום על הוט

דף הבית >> בקהילה >> פורטל חברות הקהילה (תוכן שיווקי) >> משרד התקשורת הטיל קנס עצום על הוט
משרד התקשורת הטיל קנס עצום על הוט
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.24, 12:11MONEY FREE
 
זאת, בגין הפרת חובת הפרישה האוניברסלית לפיה על החברה לפרוש תשתיות בכל הארץ.
 
משרד התקשורת הטיל קנס בסך 5.5 מיליון ש"ח על חברת הוט בגין הפרת חובת הפרישה האוניברסלית לפיה על החברה לפרוש תשתיות בכל הארץ. ההפרה מהווה פגיעה חמורה בתושבים הגרים באזורים נעדרי תשתית במיוחד בתקופת מלחמה ואף מתעצמת כתוצאה מכך, שהוט לא דיווחה למשרד ולוועדה המייעצת לעניין פרישה אוניברסלית את דבר קיומם של אזורים ויישובים נעדרי תשתית הוט וההפרה התגלתה עקב פנייה יזומה מצד המשרד.
 
בשימוע שנעשה בנושא טענה החברה, שמדובר בטעות דיווח. הטענה לא התקבלה, שכן מהצהרת החברה עצמה עלה, שבמשך שנים ארוכות, החברה לא פרשה תשתיות ב-35 יישובים - ביניהם נמרוד, קריית יערים, שלומית, עזוז, נצר חזני, יהל, מבוא מודיעים, באר מילכה ועוד וכן עשרות שכונות במזרח ירושלים.
 
החברה טענה, שהיא מספקת ביישובים אלה שירות בנייטרליות טכנולוגית, אולם מדיווחי החברה עצמה עולה, שנכון לינואר 2024, הוט מספקת שירות ב-36 היישובים בהיקף מצומצם עד זניח: כמאות בודדות של משקי בית בלבד בכל שאר היישובים יחד. זאת מתוך כ-111 אלף משקי בית באזורים אלה.
 
קנס זה מצטרף לקנס קודם שהוטל על הוט בשלהי 2022 בגין הפרה דומה: הוט לא נתנה שירות בניטרליות טכנולוגית ב-219 יישובים, לאחר שניתנה לה הקלה שאפשרה לה לא לפרוש ביישובים אלה תשתית כבלים אלא לתת בהם שירות באמצעים אחרים. במסגרת הליך זה התגלו 35 היישובים הנוספים והשכונות במזרח ירושלים בהם הוט לא פרשה תשתית כלל ובעקבות זאת נפתח ההליך הנוכחי.
 
ראוי להזכיר, שגם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הטילה בשלהי 2022 קנס של 2 מיליון ₪ על הוט בשל אי ניתוק הצרכנים משירותי החברה למרות בקשתם המפורשת והפעלת השפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים. החברה חייבה צרכנים גם לאחר מועד בקשת ביטול העסקה - כאן.

15.4.24: ראוי לציין, שבכוונת המשרד להטיל גם קנס בסך כ-240,000 ש"ח על חברת אפ. טי. פתרונות אוויריים בגין ייבוא של רחפנים שלא כדין בנסיבות מחמירות.
הרחפנים, שייבאה החברה, פועלים בתחומי תדרים העלולים לגרום להפרעה אלחוטית לגורמי ביטחון ולכן הוגדרה כהפרה בנסיבות מחמירות. 
 



 
 
Bookmark and Share