אבי וייס

מהפך בקבוצת מר

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מהפך בקבוצת מר
מהפך בקבוצת מר
עדי ברוק מנכ  
חיים מר, יו"ר קבוצת מר: "אחרי 35 שנה בקבוצה כבעלים וכמנהל הגעתי למסקנה, שיש לתת לדור הצעיר את ההזדמנות להוביל את הקבוצה. אנו מציגים היום הנהלה חדשה, עם מנכ"ל חדש, עדי ברוק, עם ראשי חטיבות חדשים ומבנה ארגוני חדש. אנו מציגים היום קבוצה, שיוצאת לדרך חדשה לגמרי. לקבוצה כ- 1,400 עובדים ברחבי העולם (מהם כ- 900 בישראל) עם הכנסות שנתיות של כ- 200 מיליון דולרים בשנה האחרונה".
 
עדי ברוק, מנכ"ל קבוצת מר (בתמונה): "הצטרפתי לקבוצה לפני שנה ו- 8 חודשים. הייתי משנה למנכ"ל ובינואר 2013 נכנסתי לתפקיד המנכ"ל. הקבוצה עברה מערכת של שינויים פרסונליים וחשיבתיים. זו הסיבה, שהחלטנו לשתף את הלקוחות במידע לגבי מערכת השינויים, מה קבוצת החברות של מר עושה, מהם השינויים הארגוניים שאנו מבצעים ומהן התובנות שאנו מפיקים מהתהליכים הללו.
 
הצגנו 2 מטרות על לכנס:
1) הגברת המודעות והחשיפה לפעילות של הקבוצה.
2) שיתוף הלקוחות בתהליכים, שעוברים על הקבוצה וקבלת משוב "פנים אל פנים".
 
אנו קבוצה בעלת נוכחות גלובלית עם מעל ל- 40 משרדים ברחבי העולם במגוון רחב של תחומים, כשהחדש ביותר הוא תחום הקלינטק (אנרגיות ירוקות דוגמת: סולרית, מים וגז). בשנה האחרונה עברנו תהליך, שכלל ארבע נקודות עיקריות:
1. מיקוד ברמה העסקית.
2. התאמת המבנה הארגוני למיקוד העסקי.
3. העמקת וגיוון השדרה הניהולית בכל רבדי החברה.
4. חתירה לייצור של נכסים טכנולוגיים מובילים ולהתפתחות, כך שנהיה גם חברה עם פורטפוליו רחב של מוצרים ופתרונות במגוון רחב של נושאים, שבהם אנו עוסקים.
 
החלטנו להתמקד בשלוש פעילויות ליבה: תקשורת, ביטחון וקלינטק. המבנה הארגוני הותאם להחלטה הזו ונבנו שלוש חטיבות עסקיות לכל תחום ולכל חטיבה מונה מנהל חטיבה חדש. בנוסף, הקמנו מרכז מו"פ חדש בעל 'גוון ציוני' בקו העימות בקיבוץ נחל עוז בגבול רצועת עזה, עם עשרות מפתחים, שעוסקים בפיתוחים בתחום הביטחון ובקרוב גם בתחום הטלקום."
   
פעילויות והישגים בולטים
גיל עציון, מנהל חטיבת הקלינטק: "אציג את כל זרועות הקבוצה. אנו מציגים היום שפע של הצלחות בארץ ובחו"ל. כל אלה נבנו על בסיס שלושה מפעלי ייצור, שיש לקבוצה בישראל, שניים מהם באזורי פיתוח, ושני מרכזי מו"פ, האחד בשער הנגב כפי שציין המנכ"ל. מטה החברה יושב בחולון והחברה נסחרת בבורסה בת"א. מעבר לשלוש החטיבות, יש לקבוצת מר גם זרוע השקעות, שמשקיעה בחברות המתאימות לתפיסת העולם שלה. החברות שבהן השקענו הן: עמוס, Xenia, PlayCast ו- Oplon.
 
לקבוצת מר יש מאות אלפי לקוחות בכל רבדי השוק בכל העולם, חברות טלקום, ארגונים גדולים, וממשלות וגופים מכל הסוגים, לרבות בנקים. ההצלחות הבולטות שאנו מציגים היום:
1. פריסת רשת סלולר במדינות אפריקה עבור חברת טיגו הנוכחת במדינות אפריקה לא מעטות.
2. הקמת מערכת תקשורת אלחוטית וסלולרית משולבת בתוך מנהרות הכרמל בחיפה.
3. כרטוס חכם מרחוק של התחבורה הציבורית עבור: דן, אגד ומטרופוליטן.
4. מערכת "שירותי נדידה" – Roaming עבור חברות הסלולר הישראליות: סלקום, פרטנר, פלאפון והוט-מובייל.
5. פרויקט מלא של תפעול וגבייה עבור המפעיל הווירטואלי Simple Mobile בארה"ב, שלו כ- 1.5 מיליון לקוחות.
6. מערכת מלאה של תפעול וגבייה לחברת טרגו טלקום בסרביה, ספק ה- FTTH של סרביה.
7. פרויקט "עיר בטוחה" בבואנוס-איירס בירת ארגנטינה. זו עיר ענקית של כ- 15 מיליון תושבים עם בעיות עירוניות ומשטרתיות רבות, שמשתרעת על פני נשטח של כ- 20 אלף קמ"ר (כמעט כמו שטח ישראל). הפרוייקט בהיקף של כ- 40 מיליון דולרים הכיל את כל האלמנטים של "עיר בטוחה", לרבות הקמת 8 מוקדי חרום אזוריים, כיסוי כל ניידות המשטרה וכוחות החרום וההצלה בתקשורת רחבת פס, פריסת כ- 1,200 מצלמות וידיאו לאבטחה ברחבי העיר ומערכות חכמות אחרות.
8. פרויקטים נוספים בישראל: אבטחת העיר העתיקה בירושלים, פרויקט מצלמות המשטרה בכבישי ישראל, עיר בטוחה בראשון לציון עם מוקד אחוד, מערכת מתקדמת בנמל אשדוד, הגנת הגבול הדרומי עבור צה"ל, מערכות מתקדמת במקורות, חברת החשמל ונתיבי הגז.
9. כיסוי רדיו משולב לכל כוחות החרום הביטחון וההצלה ב- WTC, מגדלי התאומים החדשים בניו-יורק."
 
בתמונה: ניידת משטרה עם מערכות תקשורת חכמה (לא מישראל, מארגנטינה), פרי ביצוע של קבוצת מר בעיר בואנוס איירס, שהוצגה בכנס הקבוצה בכפר המכבייה ר"ג:

ניידת משטרה מבית קבוצת מר
 
תגיות:
 
 
Bookmark and Share