Telecom News - ארה"ב תומכת בפיתוח האינטרנט בארצות ערב

ארה"ב תומכת בפיתוח האינטרנט בארצות ערב

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> ארה"ב תומכת בפיתוח האינטרנט בארצות ערב
יוזמה חדשה לקידום גישה פתוחה לתכני מדע וטכנולוגיה בערבית באינטרנט עבור העולם הערבי
אינטרנט במדינות ערב
מאת: אבי וייס
21.02.13, 16:05
 
מיזם חדש המכונה Open Book Access  יביא תועלת ל-10 מדינות בצפון אפריקה ול-22 מדינות ערב, ויספק לאוניברסיטאות בתחומן גישה פתוחה לחומרים בערבית עם דגש על מדע וטכנולוגיה.

ב-22 המדינות הללו עם אוכלוסייה של כ- 350 מיליון בני אדם מתוכם 70 מיליון צעירים בגילאי 15 עד 24, אימוץ של e-books הוא בחיתוליו. זאת, עקב חדירה מוגבלת של האינטרנט הכרוכה גם בבעיות חוק וצנזורה במשטרים הללו. רק 24% מהאוכלוסייה הערבית משתמשים באינטרנט.
 
בעיה נוספת בחדירת e-booking (ספרים אלקטרוניים) לעולם הערבי קשורה לשפה הערבית.
 
כדי לעודד שימוש באינטרנט במערכות חינוך ערביות, הושק פרויקט Open Book Access ע"י שרת החוץ היוצאת הילארי קלינטון בסוף ינואר 2013 בארה"ב. זאת, בשיתוף עם ארגונים ערביים הפועלים בארה"ב.
 
הפרויקט יתמוך בפיתוח חומרי חינוך פתוחים בערבית ולתרגום חומרים לערבית והפצתם בחינם, כדי ליצור הזדמנויות חינוך במדינות ערב, לעודד שם לימוד מדע, לתמוך בצמיחה הכלכלית בעולם הערבי  ולהציע הכשרות לעובדי מערכות החינוך במדינות ערב להשתמש בחומרים דיגיטאליים ולפתח חומרים חדשים.

 
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share