Telecom News - הגיאוגרפיה של האושר עפ"י 10 מיליון ציוצים

הגיאוגרפיה של האושר עפ"י 10 מיליון ציוצים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> הגיאוגרפיה של האושר עפ"י 10 מיליון ציוצים
הגיאוגרפיה של האושר עפ"י 10 מיליון ציוצים
נירית וייס בלט
מאת: נירית וייס-בלט
22.02.13, 00:20
 
מחקר מעניין, שקבוצת חוקרים מוורמונט פרסמה ב- 21/02/13, עונה על השאלה: מיהן המדינות והערים המאושרות ביותר בארה"ב ומיהן העצובות ביותר?
 
 
כתבה שהתפרסמה ב- The Atlantic ב- 21/2/13 הציגה ממצאים מעניינים מאוד ממחקר שביצע ניתוח סמנטי של טוויטים (ציוצים ברשת טוויטר) מול מדדים דמוגרפיים וגיאוגרפיים.
 
 
במחקר, שנערך באוניברסיטת וורמונט, אספו 10 מיליון טיוויטים לאורך שנת 2011, ניתחו סמנטית את המילים ויצרו לבסוף את המפה הבאה:

 
מפת ארה"ב:

 
USA Happiness Map
 
המדינות באדום "שמחות" באופן יחסי, הכחולות פחות "שמחות" והאפורות "ניטרליות".
 
הסיכום של קבוצת החוקרים העלה, כי המדינות השמחות ביותר הן: הוואי (לא מפתיע...), מיין, נבדה, יוטה ו-וורמונט, והמדינות העצובות ביותר: לואיזיאנה, מיסיסיפי, מרילנד, דלוור ו-ג'ורג'יה. העיר השמחה ביותר: נאפה בקליפורניה (בגלל היין?) והעצובה ביותר: ביומונט בטקסס.
 
להמשך הממצאים (והסברים על שיטת המחקר) מומלץ לקרוא את המאמר עצמו.
 
ישנן תהיות מעניינות: על ההבדלים הדמוגרפיים (מוצא מסוים נמצא כשמח יותר ממוצא אחר. האם בגלל שהמדווחים ממוצא מסוים נוטים להציג חזות שכזו?). על היות המקומות השמחים גם אתרי תיירות (בהם נוהגים לעדכן על הנאות הנופש), על חשיבות המצב הכלכלי או מזג האוויר, ועוד. בהחלט פתח למחקרי-המשך.

 
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
Bookmark and Share