Telecom News - ביטקוין - מטבע מהעולם הווירטואלי שנכנס לעולם האמיתי

ביטקוין - מטבע מהעולם הווירטואלי שנכנס לעולם האמיתי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ביטקוין - מטבע מהעולם הווירטואלי שנכנס לעולם האמיתי
המטבע ביטקוין - Bitcoin הפסיק להיות פריט של שחקנים וגיקים בעולם ה- Web ומתחיל לאיים על המטבעות המקובלים בעולם!
Bitcoin
מאת: אבי וייס
24.02.13, 09:00
 
המטבע ביטקוין הוא הדבר ה"חם ביותר" בדיונים על עתיד האינטרנט (מה שמכונה לעיתים: Web 3.0). מה זה ביטקוין? הגדרות ניתן למצוא בווקיפדיה, או במצגת כאן. בקצרה: ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי ומבוזר. הוא נוצר בינואר 2009 על ידי סאטושי נקאמוטו (Satoshi Nakamoto; כנראה שם בדוי), שכתב את הגרסה הראשונה של הפרוטוקול והתוכנה ל- Bitcoin.

ייחודו של הביטקוין מתבטא בכך, שהוא אינו בשליטתה של אף ממשלה או בנק מרכזי ובמקום זאת מבוסס על קריפטוגרפיה (הצפנה) ורשת תקשורת עמית לעמית. 
ביטקוין קיבל לאחרונה מהרשויות האירופאיות מעמד רשמי של ספק אמצעי תשלום (PSP) בעל קידומת בנק בינלאומית, שמציב אותו במעמד שווה לשירות התשלומים פייפאל (PayPal). בתור PSP יוכל ביטקוין להנפיק כרטיסי חיוב (Debit cards), לבצע העברות בנקאיות לבנקים אחרים ולהפקיד כסף בחשבונות של לקוחות.

עם השדרוג במעמד, מערכת הבנקאות העולמית תוכל מעתה להתייחס לבעלי חשבון ביטקוין כמו אל כל חשבון בנקאי אחר. 


כמה שווה ביטקוין? ערכו של מטבע ביטקוין אחד שווה ל-13 דולרים מארה"ב. אגב, המחיר הזה סובל מתנודות חריפות. טבלת המרה של המטבע החדשה לשוק הישראלי מצויה כאן.

בישראל, קמה קהילת מפתחים ערה לביטקוין בשם "ביטקוין ישראל". יודגש, שה- Bitcoin משתמש בטכנולוגיית Peer-to-Peer - P2P ופועל ללא סמכות מרכזית (ללא פיקוח בנקאי או ממשלתי). למעשה, זו "מחתרת בנקאית", שנועדה לנפץ את שליטת הבנקים במטבע ובכסף שיש לכולנו בכיס ובבנק. הביטקוין נשמר כקובץ במחשב, ונחשב כמו כל קובץ אחר במחשב. משמע, אם הקובץ נעלם גם הכסף נעלם (אל דאגה, ניתן לשחזר זאת מהענן). על מנת להחזיק במטבע ביטקוין, על המשתמש בו להיות בעל חשבון באינטרנט עם מזהה יחודי. המטרה של המטבע, לפי הצהרות הקהילות בקוד פתוח, שעומדות מאחוריו: ליצור מטבע בינלאומי לסחר חליפין אשר לא יסבול מאינפלציה ובעיות שונות הקיימות במטבעות בעולם. 

 
סרטון הסבר מפורט בעברית על הביטקוין:


 
 
עדכון 16.12.13: אינפוגרפיה מדהימה ומאירת עיניים על ההיסטוריה של הביטקוין מיום היוולדו ועד הלום מצויה - כאן ומומלצת מאד לצפייה.
עדכון 16.12.13: מצגת יפה על מהות הביטקוין מומלצת לצפיה - כאן.
עדכון 4.1.14: תיאור 5 שנות היסטוריה של הביטקוין בפוסט אחד - כאן.

עדכון 17.6.14: אינפוגרפיה של הביטקוין מאתר MobilePaymentsToday.com
 
Bitcoin   The New Currency? (Infographic) image is bitcoin the future of currency2
 
 

המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share