Telecom News - זהירות ממספרים יקרים (9.90 ש"ח לדקה)

זהירות ממספרים יקרים (9.90 ש"ח לדקה)

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> זהירות ממספרים יקרים (9.90 ש"ח לדקה)
תעלולי מספרי הפרמיום בחיוג יוצא לחו"ל וחוזר מיד לארץ ב- 012 (קבוצת פרטנר) ממשיכים. הלקוחות משלמים 9.90 ש"ח לדקה!
012
מאת: אבי וייס
24.02.13, 23:10
 
תעלולי מספרי הפרמיום בניגוד להנחיות משרד התקשורת ממשיכים באין מפריע.

הפעם: בעמוד 30 בגיליון המודפס והאינטרנטי של "ישראל היום" מ- 14/02/13 פורסמה המודעה הבאה:
 
012
פניתי ל- 012 (קבוצת פרטנר) בשאלה הבאה: "בעמוד 30 של 'ישראל היום' מ- 14/02/13 פורסמה מודעה על גבי עמוד שלם מטעם חברת 901 עם מספר חיוג לשירותי פרמיום שהוא:021-4090-072-0045. המדובר במודעה: "שיחה ישירה ל- 128 המיסטיקנים של ישראל". קצת קשה להבין איך מקבלים "שיחה ישירה" אם מחייגים 012-4090-072-0045?
כ"כ לא ברור מהמודעה מה עלות השיחה, אבל באתר של השירות כתוב 9.90 ₪ לדקה.
חשבתי שכבר נגמרו התרגילים הללו. למה זה ממשיך?"

מחברת 012 סמייל נמסר בתגובה כי: "פעילות חברת 012 הינה במסגרת רישיונה ואין בה כל דופי. שירותי התוכן המפורסמים במודעה אינם מופעלים ואינם מפורסמים על ידי חברת 012 ועל כן יש לפנות בנושא למפעיל עצמו".

פניתי אל מפרסם המודעה, בעלי אתר 901, ושאלתי: "פרסמתם מודעה ב'ישראל היום' בלי לציין במודעה מה עלות השירות ושמדובר בחיוג לחו"ל שלמעשה חוזר לארץ". תגובת בעלי האתר: "במודעות שלנו מצוין המחיר, כמו כן בכל שיחה בפתיחה מצוין המחיר, כמו כן מופיע באתר, כמו כן מופיע בתקנון וכל זה צריך לאשר המתקשר".  


מי שייקח זכוכית מגדלת, אכן יגלה בסופו של דבר, בקצה התחתון השמאלי של המודעה - מתחת ליד, את מחיר השיחה: 9.90 ש"ח לדקה, כתובה באותיות לבנות בממדים זעירים.

את משרד התקשורת שאלתי: "היות וזו לא פעם ראשונה שאני נתקל בעניין זה – אודה להתייחסות דחופה - מה עושה המשרד  כדי למנוע הטעיית הציבור לכאורה ע"י ספקים של 012". תשובה לא קיבלתי. ממש לא מפתיע. 


נדמה, שכאילו יש לחברות תקשורת "חסינות מלאה" במשרד התקשורת, למרות כל החיזוקים של כלי האכיפה והסמכויות שיש למשרד התקשורת. יודגש, שאת תחום "המספרים המטעים" חשפתי בסדרה ארוכה של כתבות בשנים האחרונות, כשבזמנו הבטיח משרד התקשורת להפסיק את כל התופעות המטרידות הללו, מה שלא קרה. תביעות ייצוגיות הוגשו בתחום זה, אך ללא הואיל.  למתעניינים: תכנית המספור הארצי כולל קידומות מורשות לשירותי פרמיום בטלפוניה מצויה כאן והקצאות מספרי פרמיום והעלויות שלהן לצרכן מצויה כאן

 

יתר על כן, המלצות עובדי אגף הפיקוח במשרד התקשורת להטיל קנסות ענק, למשל על סלקום ו- 012-סמייל, כפי שחשפתי בעבר, בגין צפצוף ארוך על החוק ועל עבודת המשרד, נגנזו ללא הסבר במגירות מנכ"ל המשרד. סיפור המעשה, שחשפתי לפני קרוב לשנה וחצי, קשור ישירות להמשך ההפרות על החוק, הרישיון והתקנות, שאני חושף שוב הפעם. זו תמצית החשיפה הקודמת: בחודש ספטמבר 2011 קיבל מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל דו"ח חקירה של אגף הפיקוח במשרדו, עם המלצה חד משמעית להטלת קנס בסך 2.83 מיליון ₪ (!) על 012-סמייל (קבוצת פרטנר). זאת, בגין אספקת שירותי פרמיום שלא אושרו ברישיון, אספקה אסורה של שירותים פנים ארציים, הפרת אמנות בינלאומיות שישראל צד להן, חוסר שיתוף פעולה עם המשרד ועוד. בדיוק כמו המתואר כאן כעת, במודעה מ"ישראל היום". למרות האוסף הנכבד של עבירות חמורות ומוכחות לכאורה (שכפי שנמצא ע"י אגף הפיקוח, הן נמשכות עד היום), נמנע מנכ"ל המשרד להטיל את הקנסות וגנז, ככל הנראה, את הממצאים, ללא כל טיפול. כך התנהל לו משרד התקשורת במשך כל הקדנציה הנוכחית, המגיעה עוד מעט לסיומה.

 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share